Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Vasker dere bunadskjorta (lin) i vaskemaskinen? Snakket med flere som gjør det, i vaskemaskinen i vaskepose. Har ikke turt det jeg, men kanskje prøve... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Nei, det står at den skal vaskes for hånd, så jeg tør ikke å vaske den i vaskemaskin. Sist gang fikk jeg mamma til å vaske den. 0 Siter
Gjest finvask Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Den vaskes i maskinen på finvask ja. Har t.o.m. tatt den i lett klorvann for å få vekk noen flekker, sånn kjapt nedi klorvannet, gnidd på flekken til den blei borte, å så rett i maskina på finvask. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Nei, det står at den skal vaskes for hånd, så jeg tør ikke å vaske den i vaskemaskin. Sist gang fikk jeg mamma til å vaske den. Jeg også hørte der jeg kjøpte bunaden at jeg skulle vaske for hånd så har gjort det og tror nok jeg fortsetter med det. Dumt å ta noen sjanser med sånne plagg. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Den vaskes i maskinen på finvask ja. Har t.o.m. tatt den i lett klorvann for å få vekk noen flekker, sånn kjapt nedi klorvannet, gnidd på flekken til den blei borte, å så rett i maskina på finvask. Bare flekken i klorvann eller hele skjorta? 0 Siter
Gjest finvask Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Bare flekken i klorvann eller hele skjorta? Jeg tok hele skjorta oppi. Nå skal det sies at bunadskjorta mi har hvite borderinger på linningene og i halsen, ikke farge i trådene. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Jeg tok hele skjorta oppi. Nå skal det sies at bunadskjorta mi har hvite borderinger på linningene og i halsen, ikke farge i trådene. Min har mye hvitbrodert. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg også hørte der jeg kjøpte bunaden at jeg skulle vaske for hånd så har gjort det og tror nok jeg fortsetter med det. Dumt å ta noen sjanser med sånne plagg. Ja, det kan sikkert gå bra en eller to ganger, men det sto i brosjyren fra husfliden at vaskemaskinen ødela linfibrene i skjorta. En ny skjorte koster 4000, så jeg vil helst ha den i noen år til. Vet du forresten hvordan man kan pusse sølv som er sydd fast på beltet? Det begynner å bli litt skittent. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Ja, det kan sikkert gå bra en eller to ganger, men det sto i brosjyren fra husfliden at vaskemaskinen ødela linfibrene i skjorta. En ny skjorte koster 4000, så jeg vil helst ha den i noen år til. Vet du forresten hvordan man kan pusse sølv som er sydd fast på beltet? Det begynner å bli litt skittent. Jeg har belagt sølv, ser ut som mere gull/bronsefarge og dette skal vaskes med myk børste i zalovann fikk jeg beskjed om. Ikke behøvd det enda, er 2 1/2 år gammel min. Brukt 7 ganger. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg har belagt sølv, ser ut som mere gull/bronsefarge og dette skal vaskes med myk børste i zalovann fikk jeg beskjed om. Ikke behøvd det enda, er 2 1/2 år gammel min. Brukt 7 ganger. Okei, min er 14 år, så det begynner kanskje å bli på tide å pusse sølvet nå. Nå passer den jo faktisk igjen, så det er jo en fordel. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Okei, min er 14 år, så det begynner kanskje å bli på tide å pusse sølvet nå. Nå passer den jo faktisk igjen, så det er jo en fordel. Ja, det med å passe, må jo passe vekta når man har kjøpt seg bunad, ikke mye å gå på synes jeg. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ja, det med å passe, må jo passe vekta når man har kjøpt seg bunad, ikke mye å gå på synes jeg. Det er et hersens plagg! Og det er iallfall tull å få den til konfirmasjonen. 0 Siter
Lula Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Og husk å ikke stryke den før du skal bruke den igjen. Stryker du den nyvasket nå er den gul før du skal bruke den igjen. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Og husk å ikke stryke den før du skal bruke den igjen. Stryker du den nyvasket nå er den gul før du skal bruke den igjen. Takk, det har jeg lært. Vasker den etter bruk og oppbevarer den i et putevar for så å stryke før bruk, dagen før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.