Gå til innhold

ingen har tid, men hva gjør folk på?

Anbefalte innlegg

Gjest ensom_avogtil
Skrevet

Hva gjør dere på i løpet av uken? Jeg er en person som egentlig er ganske aktiv. Jeg har en del ansvar på forskjellige områder i livet. Jeg går på skole, der det er en del arbeid. Jeg jobber for å tjene peng, for studielånet holder ikke. Jeg har venner, osv. Men når jeg snakker med andre, virker det som om folk ikke gjør spess mye. Men allikavel får jeg intrykk av at de er veldig travle allikavel. Jeg sender ut meldinger til folk om de vil finne på noe, men de fleste kan nesten aldri. Jeg skjønenr liksom ikke hva det er de bedriver tiden med. _Jeg_ er mye mer aktiv enn dem tror jeg, og jeg har stadig et par timer å slå i hel. Det virker som om andre har noe å gjøre hele tiden. Men hva? Straks jeg er alene noen timer, blir jeg litt små-deprimert, for jeg tenker at alle har mer liv enn det jeg har. Men når jeg tenker meg om, tror jeg egentlig ikke det er tilfelle. Men jeg forstår ikke hva andre er så opptatt med. Og da tenker jeg ikke på folk som er gift og har unger og hele pakka. Jeg snakker om ungdommer/ studenter. Tanker?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tja, jeg jobber litt (til ukurante tider), er med i et kor som har øving en gang i uken, er med i et musikkråd som har møter noen ganger i året, og så trener jeg. Har god tid, egentlig.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Sånn er det. De som har mye å gjøre har mer tid enn de som ikke har noe å gjøre.

Forstå det den som kan...

Skrevet

Vi er alle forskjellige og noen trenger en del tid alene. Kanskje du kan trene deg opp til å trives i eget selskap også.

Skrevet

Tja, jeg jobber litt (til ukurante tider), er med i et kor som har øving en gang i uken, er med i et musikkråd som har møter noen ganger i året, og så trener jeg. Har god tid, egentlig.

jeg føler jeg har fryktelig lite å gjøre i forhold til de andre rundt meg.

er med på bedriftsbowling da,og et og annet møte i b.hagen...

ellers er det overtid på jobben i ny og ne,og det hender jeg tar på arbeidsbuksa og finner frem en hammer og spiker og hamrer på noe hjemme da...

men likevel har jeg all verdens tid til å gjøre alt det de andre ikke alltid har tid til..:)

men det er greit det da,når jeg har tid kan andre være opptatt og omvendt...hver sin tur.

men jeg har likevell et sosialt liv både med kjæreste og venner! :)

ylvali1365381015
Skrevet

jeg er småbarnsmor, studerer, er fau-representant og sitter i brukerrådet i bhg og i skole. trener og deltar på seminarer, jobber ikke for øyeblikket, selv om det er venner av meg som gjør det i tillegg til studier og venner.

men vi pusser opp innimellom, "bygger rede", ;-).

jeg er ikke av den aktive typen egentlig, setter pris på å ha litt rolig tid uten tight timeplan.(synes det kan bli litt for mye innimellom)

men jeg har da alltids timer nok å ta av til å være sosial også! det er et spørsmål om prioritering.

men ikke alle er like sosiale som meg!

har en kusine som har ett barn på seks, har vært heltidsstudent og hatt mann i 50% stilling(frivillig). ikke eider de hus, ikke har de foreldre/besteforeldre/annen nær familie i byen som forplikter.

likevel er det få som er så buissy, stressa og martyr som henne. komisk. eller synd: kanskje må hun kompensere for dårlig selvfølelse på noe vis? eller er hun deppa/kronisk utmattet av årsaker jeg ikke vet om?

nei, man kan saktens spørre seg selv hvorfor folk gjør som de gjør. eller spørre dem! ;-)

forøvrig tror jeg folk flest har perioder der de føler seg litt ensomme, misforståtte eller utilfredse over ting.

se ting fra en annen vinkel-fokuser på det/dem du har!! :-)

mvh,

Skrevet

Jeg har også inntrykk av det samme hos mange godt voksne folk som er etablert og i jobb.

De har ikke tid til å se på TV, lese bøker, trene, bake eller lage mat fra bunnen av. Har mange ganger lurt på hva de gjør. Selvfølgelig husarbeid, men det kan da umulig ta så mye tid.

Men klage har de tid til.

Tro om de har tid til å pule?

Skrevet

Hva gjør jeg i løpet av uka?

Mine hverdager er slik: jobber 7,5 t. Går hjem og sover 1-2 t. Lager middag fra bunnen. Går en tur 30-60 min. Ser et program på tv. Legger meg ca 22.30-23.00

Helger: Går morgentur, spiser langsom frokost, gjør innkjøp og husarbeid, hviler et par timer, lager middag, ser på film. Går bort ca 1-2 ganger i mnd.

Jeg er en ung samboer uten barn. Jeg sliter med at jeg er energiløs, derfor lever jeg et sikkert for mange kjedelig liv. Jeg kan ikke fatte å begripe dere som orker alt det der. Håper på å få mer krefter...

Gjest Er meg vel
Skrevet

I perioder er jeg flink til å holde kontakten med venner. Men i perioder kan jeg ha behov for å være en del alene også. Av og til føler jeg at mine venner er opptatt og lure på hva de driver med, som du beskriver. Akkurat nå foretrekker jeg å ikke ha kontakt med mine venner, men bare noen ytterst få. Men Så kan jeg ha en periode hvor jeg arrangerer fest, eller inviterer på middag. Grunner til at jeg trekker meg tilbake kan være at det er travelt på jobben. Har feks en utfordrende jobb. Og jeg er en person som trenger en del tid alene. Dessuten tror jeg at mange søker seg til sine nærmeste når det er travelt med studier eller jobb, feks sin nærmeste vennine, eller familie. Mer perifere venner kommer i andre rekke, når man har mer tid til overs, eller skal ha det mer festlig.

Dette var bare noen tilfeldige tanker far meg, nå sent i kveld om hvorfor det kan være sånn.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har et stort behov for alene-tid. Og tid sammen med familien min.

Og etter jobb og unger og legging er jeg faktisk temmelig pumpa.

Så jeg sier kanskje ofte at jeg ikke har tid. Og det er sant, men sannheten er også at jeg ikke har tid fordi jeg vil være alene. Ikke fordi jeg har masse annet å gjøre.

Jeg prioriterer å lese en bok, høre musikk, gå tur, se på tv i mitt eget selskap.

Men det er lettere å si at jeg ikke har tid - folk blir sure når jeg "prioriterer meg selv"

Skrevet

Jeg har et stort behov for alene-tid. Og tid sammen med familien min.

Og etter jobb og unger og legging er jeg faktisk temmelig pumpa.

Så jeg sier kanskje ofte at jeg ikke har tid. Og det er sant, men sannheten er også at jeg ikke har tid fordi jeg vil være alene. Ikke fordi jeg har masse annet å gjøre.

Jeg prioriterer å lese en bok, høre musikk, gå tur, se på tv i mitt eget selskap.

Men det er lettere å si at jeg ikke har tid - folk blir sure når jeg "prioriterer meg selv"

Akkurat det kunne jeg også ha skrevet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...