Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har bestemt meg for å slutte med p-piller(trionetta)etter å ha brukt disse i 9 år!

..av forskjellige grunner men hovedsaklig fordi jeg til tider sliter med depresjon/lav selvfølelse og jeg har den siste tiden vært mye plaget med sopp.dessuten er jeg ikke i noe fast parforhold.

Har hørt endel "skrekk"historier av folk som har slutta med disse, lurer egentlig på hva jeg kan "forvente" meg.

Sterke blødninger?hvor lenge er "normalt" etc.

Ang. kviser,skjer dette ofte? fikk fortsatt noe kviser når jeg var yngre selv om jeg brukte p-pillene.er idag ikke plaget med uren hud men er selvfølelig ikke særlig sugen på å bli det..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247365-slutte-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Jeg slutta på pillen for snart 2 år siden: Har ikke angret et sekund! Lysten på sex har blitt mye bedre, og det ser jeg som har fast partner på som en fordel. Ulemper er jo mensen da. Har litt mens-smerter, men ikke værre enn at det går over med et par ibux. Blør vel kanskje mer og litt lengre, men er det så nøye da?? Jeg tror at kroppen ikke har godt av å stappe i seg hormoner i så mange år heller.

Hei du! Jeg slutta på pillen for snart 2 år siden: Har ikke angret et sekund! Lysten på sex har blitt mye bedre, og det ser jeg som har fast partner på som en fordel. Ulemper er jo mensen da. Har litt mens-smerter, men ikke værre enn at det går over med et par ibux. Blør vel kanskje mer og litt lengre, men er det så nøye da?? Jeg tror at kroppen ikke har godt av å stappe i seg hormoner i så mange år heller.

Hva slags prevensjon bruker du nå,viss du bruker?

Trenger bare råd om alternativ til p.piller.

Hva slags prevensjon bruker du nå,viss du bruker?

Trenger bare råd om alternativ til p.piller.

Hvorfor skal du slutte på p-piller da? Jeg aner ikke hvilet annet alternativ jeg skal foreslå, fordi jeg har alltid brukt pillen. Aldri prøvd noe annet.

Bruker ingen prevensjon nå. Har fast partner, men vi bruker "hoppeavisvingen-metoden". Ja, jeg er fullstendig klar over at det ikke er et prevensjonsmiddel :) Men det har funket bra for oss. Er så forsiktig så. hehe. men om det blir barn, så er det egentlig greitt. vi har et fast stabilt forhold som har vart i mange år.

Gjest -Takk for at du svarte!

Hvorfor skal du slutte på p-piller da? Jeg aner ikke hvilet annet alternativ jeg skal foreslå, fordi jeg har alltid brukt pillen. Aldri prøvd noe annet.

Bruker ingen prevensjon nå. Har fast partner, men vi bruker "hoppeavisvingen-metoden". Ja, jeg er fullstendig klar over at det ikke er et prevensjonsmiddel :) Men det har funket bra for oss. Er så forsiktig så. hehe. men om det blir barn, så er det egentlig greitt. vi har et fast stabilt forhold som har vart i mange år.

Ok.Bruker ikke p.piller,tåler ingen."Hopper også av i svingen":).Men pga alderen er jeg ute etter noe litt mer sikkert.Finner nok ut av det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...