flisa Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/26/477869.html Jeg syns det er på tide jeg, at mannekjønnet lærer seg å sitte når det er et toalett for å sitte på. Når det er urinal kan de stå. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 I alle dager, er dette noe å bli provosert av da? Hos oss har vi lært gutta til å sitte og tisse fra de var små. Orker ikke tisseskvetter fra gulv til tak! Anatomien støtter også sittende tissing for menn. De får tømt blæra bedre når de sitter og tisser. 0 Siter
morsan Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Det står også om dette i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1472370.ece Og den godeste Nancys kronargumenter er 1. hun har lært gutten sin stående tissing i mange år 2. gutten hennes synes at sittetissing er for jenter (hvor har han lært det montro?) 3. "Skal man sitte på et pissoir, da? Det er jo forskjell på menn og kvinner i den virkelige verden, " Ha ha!!! Snakk om å dumme seg loddrett ut ved å ha dette på trykk! Håper ikke sønnen hennes blir mobbet for å ha en slik mor. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Dette er skolen vår, så jeg vet inderlig godt hvordan det er der.... Gutten min har selskapsblære og går helst ikke på do i løpet av timene på skolen. Både fordi han kan holde seg lenge, og fordi det er mye tisse-søl der. Jeg har ikke lyst til at han skal måtte sitte og tisse hvis han en sjelden gang skulle måtte på do. Jeg synes heller at gutteforeldrene må lære sine gutter til ikke å søle når de tisser. Det er veldig sjelden at gutten min søler når han tisser.... MEN - de doene ER ekle slik de er nå. En gang i vår etter et kveldsmøte, måtte jeg på do, og valgte et av de nevnte toalettene, nettopp for å se hvordan de var. Og det stanket gammel urin og var discustinge! Jeg ringte læreren da jeg kom hjem og meldte fra om dette. Hun skulle ta det opp igjen, men hun påstod at de ble vasket minst en gang pr dag. Vet ikke helt hvordan dette skal løses. De guttene som søler, søler de like mye hjemme tro? 0 Siter
birdie Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg skulle akkurat til å poste dette på Foreldreforum - utrolig vittig sak. Har dere lest kommentarene i Fevennen? http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article401772.ece "Feminisering av barndommen"; eller hva med denne: "Om folk ikke vet å verdsette personlig frihet kan de like gjerne underkaste seg kommunismen og bli en slave av en totalitær stat som alltid vet deres beste." LOL! Denne her er forresten interessant: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Dette er skolen vår, så jeg vet inderlig godt hvordan det er der.... Gutten min har selskapsblære og går helst ikke på do i løpet av timene på skolen. Både fordi han kan holde seg lenge, og fordi det er mye tisse-søl der. Jeg har ikke lyst til at han skal måtte sitte og tisse hvis han en sjelden gang skulle måtte på do. Jeg synes heller at gutteforeldrene må lære sine gutter til ikke å søle når de tisser. Det er veldig sjelden at gutten min søler når han tisser.... MEN - de doene ER ekle slik de er nå. En gang i vår etter et kveldsmøte, måtte jeg på do, og valgte et av de nevnte toalettene, nettopp for å se hvordan de var. Og det stanket gammel urin og var discustinge! Jeg ringte læreren da jeg kom hjem og meldte fra om dette. Hun skulle ta det opp igjen, men hun påstod at de ble vasket minst en gang pr dag. Vet ikke helt hvordan dette skal løses. De guttene som søler, søler de like mye hjemme tro? Hvorfor i alle vil du at han skal stå og tisse mot en STOL? 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 I alle dager, er dette noe å bli provosert av da? Hos oss har vi lært gutta til å sitte og tisse fra de var små. Orker ikke tisseskvetter fra gulv til tak! Anatomien støtter også sittende tissing for menn. De får tømt blæra bedre når de sitter og tisser. nemlig -men av 3 svar i denne tråden - er det altså en mor med sønn -akkurat på denne skolen - som vil at sønnen sin skal stå og tisse....rart, syns jeg. De voksne menn jeg har spurt - sitter og tisser, nettopp for å få tømt blæra skikkelig. De står på tur i skauen og på urinaler etc. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å vaske tiss fra vegger og gulv selv. jeg syns det flaueste er at noen mødre går ut i media å lager styr om det. 0 Siter
laban Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg klarer ikke å hisse meg opp over sånt. Sønnen min står og tisser hjemme, i likhet med faren sin. Men jeg ville ikke hatt noen problemer med å si fra til ham om at "de som vasker alle doene på skolen vil helst at dere skal sitte, for det blir så mye søl når hundrevis av gutter skal tisse der i løpet av dagen. De vet ikke hvem som søler mest, derfor må de be om at alle setter seg." Sønnen min (7 år) er veldig lite kjønnsforvirret, så han hadde nok tålt såpass. Om han hadde husket å sette seg, er en helt annen sak. Den dagen jeg løper til pressen, har det forhåpentligvis skjedd verre ting. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Jeg klarer ikke å hisse meg opp over sånt. Sønnen min står og tisser hjemme, i likhet med faren sin. Men jeg ville ikke hatt noen problemer med å si fra til ham om at "de som vasker alle doene på skolen vil helst at dere skal sitte, for det blir så mye søl når hundrevis av gutter skal tisse der i løpet av dagen. De vet ikke hvem som søler mest, derfor må de be om at alle setter seg." Sønnen min (7 år) er veldig lite kjønnsforvirret, så han hadde nok tålt såpass. Om han hadde husket å sette seg, er en helt annen sak. Den dagen jeg løper til pressen, har det forhåpentligvis skjedd verre ting. Men hvorfor står de hjemme hos dere? - 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å vaske tiss fra vegger og gulv selv. jeg syns det flaueste er at noen mødre går ut i media å lager styr om det. Syns jeg ikke har en gutt jeg kan oppdra - hehe. Men søstra mi har en som vi driver og "feminiserer" på lik linje med andre mannfolk med omløp i huet - (d.vs. de som vasker sjøl - de sitter...)*s* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Hvorfor i alle vil du at han skal stå og tisse mot en STOL? Jeg har aldri likt offentlige toaletter. Helt fra jeg var liten, lærte mamma meg og min søster å legge papir på ringen, slik at en helst ikke satte seg direkte på ringen. Når jeg har med ungene på offentlige toalett, liker jeg ikke at de tar mer enn nødvendig på ting der, og jeg er ekstra nøye med håndvask. Vi kvinner og våre jenter MÅ jo sitte, enten vi skal tisse eller gjøre noe mer - men guttene og mennen KAN jo faktisk velge, og de kan da velge å slippe å ha nærkontakt med doen. Sålenge de styrer strålen dit den skal - altså ned i selve doen, ser jeg ingenting galt i det. For de av hannkjønnene som har "stråle som en vannspreder" (som en i et innlegg beskrev), så MÅ de jo innrette seg deretter og sette seg ned. Tissesøl er ekkelt. De som søler, må sitte (eller vaske etter seg). De som ikke søler, bør få lov til å stå! Mener nå jeg da. Voldsomt engasjement på denne saken forresten. Sjekk alle innleggene på Fævennens nettavis! 0 Siter
laban Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Men hvorfor står de hjemme hos dere? - Akkurat det har jeg overlatt til far og sønn. Mannen min har stått og tisset i over 50 år, og jeg tror ikke han forandrer på det før han blir svimmel av alderdom. Junior "øvde" mye utendørs da han var i overgangen mellom bleier og toalettbruk, så da ble det vel stående tissing helt av seg selv. Ingen av dem søler noe særlig. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Jeg skulle akkurat til å poste dette på Foreldreforum - utrolig vittig sak. Har dere lest kommentarene i Fevennen? http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article401772.ece "Feminisering av barndommen"; eller hva med denne: "Om folk ikke vet å verdsette personlig frihet kan de like gjerne underkaste seg kommunismen og bli en slave av en totalitær stat som alltid vet deres beste." LOL! Denne her er forresten interessant: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html Jeg trodde "alle" moderne og unge mammaer lærte guttene sine å sitte jeg - men så feil kan jeg altså ta! hehe 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Akkurat det har jeg overlatt til far og sønn. Mannen min har stått og tisset i over 50 år, og jeg tror ikke han forandrer på det før han blir svimmel av alderdom. Junior "øvde" mye utendørs da han var i overgangen mellom bleier og toalettbruk, så da ble det vel stående tissing helt av seg selv. Ingen av dem søler noe særlig. Rart...:-) 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Jeg har aldri likt offentlige toaletter. Helt fra jeg var liten, lærte mamma meg og min søster å legge papir på ringen, slik at en helst ikke satte seg direkte på ringen. Når jeg har med ungene på offentlige toalett, liker jeg ikke at de tar mer enn nødvendig på ting der, og jeg er ekstra nøye med håndvask. Vi kvinner og våre jenter MÅ jo sitte, enten vi skal tisse eller gjøre noe mer - men guttene og mennen KAN jo faktisk velge, og de kan da velge å slippe å ha nærkontakt med doen. Sålenge de styrer strålen dit den skal - altså ned i selve doen, ser jeg ingenting galt i det. For de av hannkjønnene som har "stråle som en vannspreder" (som en i et innlegg beskrev), så MÅ de jo innrette seg deretter og sette seg ned. Tissesøl er ekkelt. De som søler, må sitte (eller vaske etter seg). De som ikke søler, bør få lov til å stå! Mener nå jeg da. Voldsomt engasjement på denne saken forresten. Sjekk alle innleggene på Fævennens nettavis! Jeg har jo bare jenter da - og gjør som deg -lærer de å vaske seg godt på hendene etter toalettbesøk. Men jeg tror ikke de blir så smittet på lårene at de trenger masse papir på ringen - da vasker jeg heller over først med litt vått papir. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg har jo bare jenter da - og gjør som deg -lærer de å vaske seg godt på hendene etter toalettbesøk. Men jeg tror ikke de blir så smittet på lårene at de trenger masse papir på ringen - da vasker jeg heller over først med litt vått papir. Det er sikkert like greit å vaske over ringen. Men det sitter faktisk veldig hardt innprentet i meg å legge papir på ringen - føler meg ordentlig skitten hvis jeg ikke gjør det... og jeg er ikke superhygienisk ellers! Hos oss er det faktisk jentene som har sølt mest når de tisser. De klarer å tisse over doringen foran og ned på golvet!!! 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Det er sikkert like greit å vaske over ringen. Men det sitter faktisk veldig hardt innprentet i meg å legge papir på ringen - føler meg ordentlig skitten hvis jeg ikke gjør det... og jeg er ikke superhygienisk ellers! Hos oss er det faktisk jentene som har sølt mest når de tisser. De klarer å tisse over doringen foran og ned på golvet!!! Ja - barnebarnet mitt tisset sånn - jeg måtte vise henne at hun ikke mptte ha det så travelt og sette seg lenger inn på ringen. var nok litt skummelt 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 "Hun synes bestemmelsen om å sitte når man tisser strider mot alt hun lærer sønnen sin." *LOL* Stakkars gutt 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Ja - barnebarnet mitt tisset sånn - jeg måtte vise henne at hun ikke mptte ha det så travelt og sette seg lenger inn på ringen. var nok litt skummelt Hadde en lang periode med mellomste barn i fjor der jeg stadig vekk måtte minne henne på at hun måtte lene seg fremover, slik at strålen gikk ned i do og ikke over kanten.... Minstemor er på samme måte innimellom. Jeg fatter ikke hvordan de klarer det. Min stråle går nå nedover selv om jeg lener meg bakover! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.