Gå til innhold

Hva mener dere guttemammaer og pappaer?

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk
Skrevet

Både sønnen vår på snart 5 og sambo står og tisser. Sambo har jo gjort det i snart 40 år, så tror nok han kommer til fortsette med det.

I følge sønnen min så står ALLE guttene på hans avdeling i barnehagen og tisser. Dørene fra badet og inn til toalettet står åpent når de er på do, så det er oversiktlig å se hva de andre gjør når de er på do.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• petter smart

8

• morsan

3

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg PRØVDE faktisk å lære sønnen min opp til å sitte og tisse, men fikk ikke medhold i dette hos barnefaren! Han syntes det var utrolig jentete og sitte, og var sikker på at gutten kom til å bli et mobbeoffer! Så de står, begge to, og dersom det av og til skulle lukte på badet, skylder de på hverandre, enkelt og greit!

mvh

Skrevet

"Hun synes bestemmelsen om å sitte når man tisser strider mot alt hun lærer sønnen sin."

*LOL*

Stakkars gutt :)

Syns også det verdigrunnlaget virker litt skjørt...

Skrevet

Jeg trodde "alle" moderne og unge mammaer lærte guttene sine å sitte jeg - men så feil kan jeg altså ta! hehe

Så feil kan man ta, og så er det jo ikke bare mødrene som har påvirkningskraft heller.....! ;-)

Både fedre og kompiser kan ha påvirkningskraft.

Førstnevnte har ikke vært noe problem her i grunnen. Vi syntes begge det var helt naturlig å starte "do-treningen" med å la gutten sitte.

Og deretter så valgte han selv å fortsette med det. Ingen av oss "påla" ham å stå, *he he*, og selv om faren hans kanskje står og sitter 50-50, så fortsatte han å sitte helt til han var 7 år.

DA skjønte han at "alle andre" gutter sto og tisset, og så begynte han også.

Ulempen ved å ha en som begynner å stå i den alderen er jo at han har "gått glipp av" noen år med siktetrening! ;-) På den annen side har vi "gått glipp av" tilsvarende mange år med søl på do, så det jämnar ut sig.

Den største ulempen ved å ha en svoren "sitter" var at han omtrent nektet å tisse i skogen, fordi han måtte stå! *ha ha*

Skrevet

Guttungen står og tisser noen ganger, men sitter som oftest, han er 10. Gubben sitter alltid, bortsett fra når det er offentlige toalett.

Skrevet

Så feil kan man ta, og så er det jo ikke bare mødrene som har påvirkningskraft heller.....! ;-)

Både fedre og kompiser kan ha påvirkningskraft.

Førstnevnte har ikke vært noe problem her i grunnen. Vi syntes begge det var helt naturlig å starte "do-treningen" med å la gutten sitte.

Og deretter så valgte han selv å fortsette med det. Ingen av oss "påla" ham å stå, *he he*, og selv om faren hans kanskje står og sitter 50-50, så fortsatte han å sitte helt til han var 7 år.

DA skjønte han at "alle andre" gutter sto og tisset, og så begynte han også.

Ulempen ved å ha en som begynner å stå i den alderen er jo at han har "gått glipp av" noen år med siktetrening! ;-) På den annen side har vi "gått glipp av" tilsvarende mange år med søl på do, så det jämnar ut sig.

Den største ulempen ved å ha en svoren "sitter" var at han omtrent nektet å tisse i skogen, fordi han måtte stå! *ha ha*

"Den største ulempen ved å ha en svoren "sitter" var at han omtrent nektet å tisse i skogen, fordi han måtte stå! *ha ha* "

Hehe..underskrives :)

Gjest enig med det
Skrevet

Enig, selvsagt kan de sitte å tisse.

Visst er det forskjell på kjønnene, men gå på do kan alle gjøre likt......

Skrevet

Både sønnen vår på snart 5 og sambo står og tisser. Sambo har jo gjort det i snart 40 år, så tror nok han kommer til fortsette med det.

I følge sønnen min så står ALLE guttene på hans avdeling i barnehagen og tisser. Dørene fra badet og inn til toalettet står åpent når de er på do, så det er oversiktlig å se hva de andre gjør når de er på do.

I barnehagen der guttene mine gikk, måtte alle guttene stå og tisse av en eller annen grunn. Kan ikke begripe hvorfor, for jentene og guttene gikk jo på samme toalett. Jeg sa ifra til dem om at han pleide å sitte og tisse hjemme, men de ville ha det sånn. Jaja, tenkte jeg - det er ikke jeg som må vaske tisseskvettene i barnehagen, så gjerne for meg.

Kanskje jeg kunne kommet i avisen hvis jeg hadde gjort litt mer ut av saken?!? ;o)

Skrevet

Hjemme kan jeg godt sitte. Slapper av og får tømt meg bedre. Men å sitte på et offentlig toalett kommer ikke på tale. De er skitne, fulle av piss fra andre som ikke sitter. Der setter i alle fall ikke jeg meg ned. Og jeg hadde aldri akseptert at noen av mine sønner hadde blitt tvunget til å gjøre det heller.

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å poste dette på Foreldreforum - utrolig vittig sak. :D Har dere lest kommentarene i Fevennen?

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article401772.ece

"Feminisering av barndommen"; eller hva med denne:

"Om folk ikke vet å verdsette personlig frihet kan de like gjerne underkaste seg kommunismen og bli en slave av en totalitær stat som alltid vet deres beste."

LOL!

Denne her er forresten interessant:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html

;)

Hehe, dette er dagens underholdning for meg, det..! ;)

"sitte på do.? er dere hel klin kokkos? en gut kan ikke sitte på do å tisse. tenk om han er så liten at han detter nedi da? har dere tenkt på det kanskje?

Det burde dere."

Ikke fullt så ironisk (dessverre) :

"helt latterlig at skolen på dvergsnes. tvinger guttene til og sitte på do og tisse ,fordi dem ikke har gutte do. dette har ikke annet enn med penger og jgøre.. og jeg må si jeg bvlir litt forbannet.. over denne rektoren som sitter der på sin høye gren. og utaler seg at slik har dem hatt det i 8år. dæven salte på tide noen reagerte. skolen straffer guttene med o0g sitte på do og tisse fordi,skolen ikke har fråd til egen gutte do? nei vet du hva.? her går det en grense for hva foreldre skal finne seg i og hva dem små guttene må tåle. du kan jo spør rektor om han har lyst og tvinges til og sitte på do fordi det er felles toalett. for læreerne...men det er vel gutte do og jente do der. tror neppe rektor vil sitte og tisse. her får rektor rydde opp så guttene får stå og tisse og få egen do."

:o *flire*

Denne her er nesten litt trist, snakk om å spore av:

"folk her er rett og slett idioter! dere har virkeligikke forstått naturen dere... gutter er ikke "designet" for å sitte å urinere, man sitter bare ned for å sleppe fra seg andre ekskrementer. skolen burde heller satse på å få installert ordentlig pissoar, om så var i en egen "bod" med dør bak. der er løsningen på problemet, ikke et skjønnsdiskriminerende skriv (det er faktisk det) om at guttene tiser utenfor doen. jenter tisser faktsik utenfor de også. utrolig hva slags kvalme ting man kan finne på jentedoer! dette er ikke slappe foreldre. dette er et slapt skolestyre som ikke har husket på hva de har lært om etikk, kjønnsdiskriminering, mobbing osv. om de i det hele tatt har hatt noen slik opplæring da. ikke sikkert det heller, for i dette "forgangslandet" som norge er har vi faktisk lærere som underviser med en pedagogikk som ble brukt av enkelte lærere på tidlig 50 tallet, og gjerne tiden før det. de mobber elevene, henger dme ut om de ikke klarer å prestere hva de mener er å forvente av elevene. Jeg hadde selv ei lærerinne i Engelsk i 4de klase som mente jeg ikke kunne prate engelsk, problemet var helelr det at jeg ikke var intressert i å synge bæbæ lille lam på engelsk i timene. jeg kunne faktisk engelsk, og skjelte henne ut en gang på kav engelsk, selvom jeg er klar over at dette er feil måte å gjøre det på. dette førte vidre til at hun sendte meg til rektors kontor, for så å få sparken av skolen når jeg forklarte situasjonen på ENGELSK til rektor. nei,lenge leve foregangslandet Norge."

Hm.

Skrevet

Hjemme kan jeg godt sitte. Slapper av og får tømt meg bedre. Men å sitte på et offentlig toalett kommer ikke på tale. De er skitne, fulle av piss fra andre som ikke sitter. Der setter i alle fall ikke jeg meg ned. Og jeg hadde aldri akseptert at noen av mine sønner hadde blitt tvunget til å gjøre det heller.

Døtrene da? - - det var unisex-doer...

Skrevet

"sitte på do.? er dere hel klin kokkos? en gut kan ikke sitte på do å tisse. tenk om han er så liten at han detter nedi da? har dere tenkt på det kanskje?

Det burde dere."

"helt latterlig at skolen på dvergsnes. tvinger guttene til og sitte på do og tisse ,fordi dem ikke har gutte do. dette har ikke annet enn med penger og jgøre.. og jeg må si jeg bvlir litt forbannet.. over denne rektoren som sitter der på sin høye gren. og utaler seg at slik har dem hatt det i 8år. dæven salte på tide noen reagerte. skolen straffer guttene med o0g sitte på do og tisse fordi,skolen ikke har fråd til egen gutte do? nei vet du hva.? her går det en grense for hva foreldre skal finne seg i og hva dem små guttene må tåle. du kan jo spør rektor om han har lyst og tvinges til og sitte på do fordi det er felles toalett. for læreerne...men det er vel gutte do og jente do der. tror neppe rektor vil sitte og tisse. her får rektor rydde opp så guttene får stå og tisse og få egen do."

"folk her er rett og slett idioter! dere har virkeligikke forstått naturen dere... gutter er ikke "designet" for å sitte å urinere, man sitter bare ned for å sleppe fra seg andre ekskrementer. skolen burde heller satse på å få installert ordentlig pissoar, om så var i en egen "bod" med dør bak. der er løsningen på problemet, ikke et skjønnsdiskriminerende skriv (det er faktisk det) om at guttene tiser utenfor doen. jenter tisser faktsik utenfor de også. utrolig hva slags kvalme ting man kan finne på jentedoer! dette er ikke slappe foreldre. dette er et slapt skolestyre som ikke har husket på hva de har lært om etikk, kjønnsdiskriminering, mobbing osv. om de i det hele tatt har hatt noen slik opplæring da. ikke sikkert det heller, for i dette "forgangslandet" som norge er har vi faktisk lærere som underviser med en pedagogikk som ble brukt av enkelte lærere på tidlig 50 tallet, og gjerne tiden før det. de mobber elevene, henger dme ut om de ikke klarer å prestere hva de mener er å forvente av elevene. Jeg hadde selv ei lærerinne i Engelsk i 4de klase som mente jeg ikke kunne prate engelsk, problemet var helelr det at jeg ikke var intressert i å synge bæbæ lille lam på engelsk i timene. jeg kunne faktisk engelsk, og skjelte henne ut en gang på kav engelsk, selvom jeg er klar over at dette er feil måte å gjøre det på. dette førte vidre til at hun sendte meg til rektors kontor, for så å få sparken av skolen når jeg forklarte situasjonen på ENGELSK til rektor. nei,lenge leve foregangslandet Norge."

Hm.

Bruk av uttrykket "skjønnsdiskriminerende" sier vel det meste! ;-)

Skrevet

De har fellesdo, så jentene sitter oppi det.

Skrevet

Det burde dere."

Hm.

Huff,- så småjenter kan ikke ramle i do de? -hehe

Skrevet

Døtrene da? - - det var unisex-doer...

Jeg hadde ikke akseptert unisex-do heller. Når de er så små har det klare fordeler å ha adskilte toalett.

Skrevet

De har fellesdo, så jentene sitter oppi det.

Helt uakseptabelt. Unisex-toalett passer ikke for så små barn.

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert unisex-do heller. Når de er så små har det klare fordeler å ha adskilte toalett.

Hvorfor det? - en do er en do

Skrevet

Helt uakseptabelt. Unisex-toalett passer ikke for så små barn.

Hvordan har du det hjemme om jeg tør spørre? - må mor ha et pusetoalett for seg selv - så dere kan stå og være mannfolk på kardassen? .)

Skrevet

Hvordan har du det hjemme om jeg tør spørre? - må mor ha et pusetoalett for seg selv - så dere kan stå og være mannfolk på kardassen? .)

Jeg skrev jo at jeg godt kan sitte hjemme, da toalettet der er rent. Men jeg står også. Av og til bommer man litt, men da tørker jeg selvfølgelig opp etter meg.

Ville aldri funnet meg i å bli tvunget til å sitte å tisse. Er da ikke noe kvinnfolk heller.

Har du noengang vært på et offentlig herretoalett? Det innbyr ikke til sitting, for å si det sånn.

Skrevet

Hvorfor det? - en do er en do

En av grunnene er at jenter må sitte når de skal på do og da bør de slippe å sitte i piss etter guttene. En annen grunn er at gutter i den alderen er barnslige og sikkert vil prøve å spionere på jentene. I disse mobildager er det ikke usannsynlig at de ville tatt bilder/film av det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...