petter smart Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Hadde en lang periode med mellomste barn i fjor der jeg stadig vekk måtte minne henne på at hun måtte lene seg fremover, slik at strålen gikk ned i do og ikke over kanten.... Minstemor er på samme måte innimellom. Jeg fatter ikke hvordan de klarer det. Min stråle går nå nedover selv om jeg lener meg bakover! Er det ikke slik at tyngdekraften sender det meste nedover når en blir gammel :-p 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Jeg skrev jo at jeg godt kan sitte hjemme, da toalettet der er rent. Men jeg står også. Av og til bommer man litt, men da tørker jeg selvfølgelig opp etter meg. Ville aldri funnet meg i å bli tvunget til å sitte å tisse. Er da ikke noe kvinnfolk heller. Har du noengang vært på et offentlig herretoalett? Det innbyr ikke til sitting, for å si det sånn. Men du mener altså at kvinnfolk får tåle det? 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 En av grunnene er at jenter må sitte når de skal på do og da bør de slippe å sitte i piss etter guttene. En annen grunn er at gutter i den alderen er barnslige og sikkert vil prøve å spionere på jentene. I disse mobildager er det ikke usannsynlig at de ville tatt bilder/film av det heller. På skolen vår er det egne toaletter med skikkelig dører. Ergo også unisex. Du virker så gammeldags -og jeg trodde JEG var snerpete og gammel... 0 Siter
petter smart Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Men du mener altså at kvinnfolk får tåle det? At kvinnfolk får tåle hva? At de må sitte? De har jo ikke stort valg. Men jeg mener de ikke skal måtte dele offentlige toalett med menn. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 At kvinnfolk får tåle hva? At de må sitte? De har jo ikke stort valg. Men jeg mener de ikke skal måtte dele offentlige toalett med menn. Men vi vil det 0 Siter
petter smart Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Men vi vil det Du har ikke prøvd den "trakten" de laget slik at kvinner kunne tisse stående? 0 Siter
Gjest ally mc Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Unisex-toaletter er en uting. Vi har dem på universietetet her. Mørkegule flekker overalt, det er ikke bare 7-åringer som ikke kan sikte! Ikke føler jeg meg trygg på kveldstid og i helger heller, mye rare folk og folk fra kulturer hvor unisex-toaletter er enda mer uvanlig enn her. 0 Siter
Zarine Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Her i huset sit vi for å tisse, alle saman. Eg forstår ikkje at det skal vere eit problem i det heile tatt. Verda hadde vore ein reinslegare stad om karane generelt kunne site og mige dei også. Dersom det er pissoar eller ein må tisse bak ein busk, klarar både den lille og den store godt å stå og gjere dét når dei må, men til vanleg er det best å site. Kvifor gjere det til ein "jenteting", det burde vere unødvendig av denne mora. 0 Siter
Zarine Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg skrev jo at jeg godt kan sitte hjemme, da toalettet der er rent. Men jeg står også. Av og til bommer man litt, men da tørker jeg selvfølgelig opp etter meg. Ville aldri funnet meg i å bli tvunget til å sitte å tisse. Er da ikke noe kvinnfolk heller. Har du noengang vært på et offentlig herretoalett? Det innbyr ikke til sitting, for å si det sånn. Men det er jo fordi alle står og skvetter rundt omkring. Om alle hadde satt seg ned, ville det nok vore mykje finare og meir innbydande å gjere både det eine og det andre der. 0 Siter
MsSettlers Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å vaske tiss fra vegger og gulv selv. jeg syns det flaueste er at noen mødre går ut i media å lager styr om det. "Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å vaske tiss fra vegger og gulv selv." Hva slags menn og sønner er det dere har da? Som pisser på vegger og gulv? Da må de jo farsken meg vaske opp etter seg selv da. Og så må de lære seg å treffe nedi dass-skåla. Offentlige toaletter er jo alltid mer grisete enn private. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Støtter forslaget, helt klart. Men anmodningen kunne kanskje vært skrevet på en litt høfligere måte..? Hørte en debatt i sta på Kanal 24 mellom rektoren på skolen og denne Nancy som er nevnt i Dagbladet. Den godeste Nancy var dypt opprørt over at hennes gutt ikke skulle få lov å stå, slik han var lært opp til hjemme. Så om det ble så mye griseri fikk vel skolen heller lære ungene å tørke opp etter seg selv!! Ja, hun ville sikkert blitt overlykkelig om det var nettopp slik den nye bestemmelsen lød.. Næpskrell. Vi hadde noen snekkere her en periode som selvsagt også lånte doen, og det så faen ikke ut etter dem. Jeg begynte å legge avispapir rundt hele doen de dagene snekkerne skulle jobbe, for å unngå de store, gule dammene på gulvet.... 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 La gutter være gutter! Hvis ikke risikerer vi å enten få puddel-gutter, eller stikk motsatt: Matcho-gutter. Skjønner godt jenter synes det er ekkelt med tisset til guttene. Men gi gutter og jenter egne doer. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Du har ikke prøvd den "trakten" de laget slik at kvinner kunne tisse stående? JEg har ikke lårmuskler nok -hehe, jo har sett den innretningen - men nei takk 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 "Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å vaske tiss fra vegger og gulv selv." Hva slags menn og sønner er det dere har da? Som pisser på vegger og gulv? Da må de jo farsken meg vaske opp etter seg selv da. Og så må de lære seg å treffe nedi dass-skåla. Offentlige toaletter er jo alltid mer grisete enn private. Min tre åring har ofte liten tid nårhan skal på do. Han kommer springende i hui og hast, drar ned buksa og tisser i vilden sky...Noen ganger er tissen litt sånn flatklemt eller noe, og da går tisset i alle retninger. Neste gang det skjer skal jeg jammen sette frem bøtte og klut til ham å la han vaske selv. Har du gutter så vet du at de ofte har det travelt og kommer i siste liten. Dette fører tilat de tisser i alle retninger av og til. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Hjemme kan jeg godt sitte. Slapper av og får tømt meg bedre. Men å sitte på et offentlig toalett kommer ikke på tale. De er skitne, fulle av piss fra andre som ikke sitter. Der setter i alle fall ikke jeg meg ned. Og jeg hadde aldri akseptert at noen av mine sønner hadde blitt tvunget til å gjøre det heller. Vi damer har ikke valg......... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Jeg er helt enig med deg. Svarte også på et slikt innlegg å småbarnsforum. Min lille sønn skal lære seg å tisse sittende når han er på do. Han skal selvsagt lære at han kan tisse stående også, men det å sitte og tisse håper jeg han kommer til å gjøre oftest. Jeg har vært på slike fellesdoer, og det er utrolig så mye tiss det er rundt omkring. Fatter og begriper ikke at menn må grise så mye!!! Skulle synes at de hadde litt kontroll på den "tutten" sin. Og hvis de ikke har det, så får de heller sette seg ned. Forskning har også vist at det er bedre for prostataen at menn tisser sittende. De får da tømt blæra bedre noe som gjør at riskioen for prostatitt minsker. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Syns jeg ikke har en gutt jeg kan oppdra - hehe. Men søstra mi har en som vi driver og "feminiserer" på lik linje med andre mannfolk med omløp i huet - (d.vs. de som vasker sjøl - de sitter...)*s* Du har mange flotte kommentarer i dag!!! 0 Siter
MsSettlers Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Min tre åring har ofte liten tid nårhan skal på do. Han kommer springende i hui og hast, drar ned buksa og tisser i vilden sky...Noen ganger er tissen litt sånn flatklemt eller noe, og da går tisset i alle retninger. Neste gang det skjer skal jeg jammen sette frem bøtte og klut til ham å la han vaske selv. Har du gutter så vet du at de ofte har det travelt og kommer i siste liten. Dette fører tilat de tisser i alle retninger av og til. Selvfølgelig må man da regne med litt uhell når det er snakk om en liten gutt. Men her snakkes det jo om menn også :-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Selvfølgelig må man da regne med litt uhell når det er snakk om en liten gutt. Men her snakkes det jo om menn også :-) Saken dreier seg om gutter på en barneskole. De begynner på skolen i en alder av fem og et halvt år og da har de jammen ikke mye styring på tissestrålen. Ikke kan en be de tørke opp etter seg heller. Eller, men kan jo det da, men blir det gjort? neppe... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Er det ikke slik at tyngdekraften sender det meste nedover når en blir gammel :-p BLÆH!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.