Gå til innhold

Bankoverføringer

Anbefalte innlegg

Noen her som _vet_ og ikke bare tror når banken setter penger inn på de forskjellige kontoene?

Jeg mener, om jeg ringer klokka ni og det ikke er kommet inn det jeg venter på på min konto, så kommer det ikke før dagen etter.

Eller er det sånn at det drypper inn hele dagen - eller sånn at det kommer på faste klokkeslett?

Blir gal av å vente på penger jeg skulel ha hatt i forrige uke - og med bare 217 kroner på kontoen.

Grrr!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247386-bankoverf%C3%B8ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer stort sett på øyeblikket fra overføringen skjer til den kommer inn på konto.

Jeg overfører penger til f.eks kona, så er de inne på hennes konto med en gang.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Ja.

Kun'ke overføre en tusing te en fattig stakkar me re samma?

;)

Men ærlig talt, det irriterer meg jevnlig at sånne som meg, beskjedent enmannsforetak med hjemmekontor og ingenting å true med, alltid kommer bakerst i køen når store kontorer skal betale ut honorarer o.a.

"Medio september" sto det. Nå begynner det å bli veldig ... hva det nå heter, det motsatte av primo?

Annonse

Ja.

;)

Men ærlig talt, det irriterer meg jevnlig at sånne som meg, beskjedent enmannsforetak med hjemmekontor og ingenting å true med, alltid kommer bakerst i køen når store kontorer skal betale ut honorarer o.a.

"Medio september" sto det. Nå begynner det å bli veldig ... hva det nå heter, det motsatte av primo?

Men de har sine ord i behold ennå, medio september betyr at de skal gjøre det i løpet av september og de venter nok til siste dag i måneden for å få mest mulig renter.

Jeg VET at pengene kan komme når som helst på konto. Jeg har en annen bank enn den jeg får lønna gjennom. Noen ganger er lønna der etter midnatt, andre ganger etter kl 8 på morgenen. Noen ganger dukker den opp etter kl 12, 1 og 2 og det har også hendt at jeg må vente til etter kl 4. Det er stort sett disse klokkeslettene, men som sagt, det er så mange tider at det er tydelig de overfører hele dagen. Jeg benytter en lokalbank mens jobben bruker Nordea. Men jeg vet også at om jeg ønsker å overføre fra min nordea sparekonto min lokalbank (altså motsatt vei) så tar det 3 dager før jeg ser noe til pengene!

Ja.

;)

Det heter primo, medio og ultimo.

I begynnelsen, i midten og i slutten av.

Hilsen

Annonse

NÅr som helst.

Og er det fra en annen bank, kan det ta et par-tre dager.

Skummelt når det er snakk om store beløp. Jeg må innrømme at jeg var smånervøs da jeg forrige uke overførte flere hundre tusen til en annens konto. Den tiden fra pengene forsvant fra min konto, og til de dukket opp på hans, var usikker. For tenk om pengene havnet på feil persons konto, på tross av ti-dobbel sjekk av kontonummer osv.

Det skjer stort sett på øyeblikket fra overføringen skjer til den kommer inn på konto.

Jeg overfører penger til f.eks kona, så er de inne på hennes konto med en gang.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Da har dere nok konto i samme bank.

Da jeg overførte penger til samboeren min som har konto i annen bank, tok det 2-3 dager. Det sa de og i banken at det kunne gjøre.

NÅr som helst.

Og er det fra en annen bank, kan det ta et par-tre dager.

Skummelt når det er snakk om store beløp. Jeg må innrømme at jeg var smånervøs da jeg forrige uke overførte flere hundre tusen til en annens konto. Den tiden fra pengene forsvant fra min konto, og til de dukket opp på hans, var usikker. For tenk om pengene havnet på feil persons konto, på tross av ti-dobbel sjekk av kontonummer osv.

Ja, -hihi - man leser sakte og høyt for seg selv...

Da har dere nok konto i samme bank.

Da jeg overførte penger til samboeren min som har konto i annen bank, tok det 2-3 dager. Det sa de og i banken at det kunne gjøre.

Vi har i samme bank, ja, men sånn generelt synes jeg dette går svært raskt. Men mange slike transaksjoner så tenker man jo ikke mer over det, så lenge det er betalt og pengene kommer frem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...