Gå til innhold

Hva feiler det denne dama??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hesten min står på en hyggelig privatstall med 12 hester. Det er et ganske lite miljø hvor alle kjenner hverandre, og tonen er uformell og hyggelig.

Vi er vant til at alle som vanker i stallen er blide og omgjengelige - intill nå nylig!

En hesteier har fått en ny

forrytter til hesten sin.

Denne dama gidder knapt å hilse, smiler aldri, og hun svarer med enstavelsesord og korte setninger hvis man prøver å snakke med henne.

De få gangene jeg har sett henne, har jeg reagert på at hun virker så mutt. Men har unskyldt henne med at hun kanskje bare er litt tilbakeholden fordi hun ikke kjenner noen, eller at hun har vært stresset eller hatt dårlig tid....

Men igår fikk jeg høre at andre også har reagert på oppførselen hennes, og at hun til og med hadde vært direkte uhøflig mot en annen heste eier.

Hun hadde forsøkt å hilse på henne, som normalt er, og fikk da spørsmål om det var hennes hest. Hun svarer stolt ja, og det smeller fra dama:

"Den var jo ikke spesielt pen da. Med det rare hodet og den lange ryggen!"

Heste eieren ble helt paff, og klarte ikke komme på et passende svar tilbake.

En annen som hadde presentert seg første gang, syntes det var noe kjent med henne og spurte derfor om hun kanskje hadde vært i en annen stall tidligere? "NEI"

"Kanskje det kan ha vært der og der da? "NEI"

Hun hadde da beklaget at hun antagelig forvekslet henne med en annen, hvorpå dama bare trekker på skuldrene og snur seg bort..

Hvaslags oppførsel er dette da!!

Jeg vil presisere at vi snakker om voksne mennesker her + - 30, altså ikke fjortiser...

Kan noen fortelle meg hva som rører seg i hodet på folk som oppfører seg sånn??

Jeg blir helt matt, jeg

Skrevet

jeg tror man bare må avfinne seg med at det finnes visse mennesker man aldri blir klok på,med mindre man kan forske på hjernen deres etter deres død.

Jeg blir også forundret over slike mennesker. jobbet sammen med en dame en gang som var så "fasinerende sur" som jeg kaller det. At det går an!.

Skrevet

Tror nok det er hun som har det verst, som ikke fungerer sosialt, og som sikkert merker det, men ikke klarer å fungere bedre i slike situasjoner.

Man skal være forsiktig med å sette diagnoser og merkelapper på folk, men jeg må innrømme at jeg tenker litt i den retning...

Gjest ..Dropper nicket nå...
Skrevet

Vet du, min unge gikk på skolen med en som hadde en slik mamma. Altså,- hun var ikke uforskammet, men veldig mutt, hilste aldri,- selv om det ville ha vært naturlig (det var ikke så mange i den klassen, så vi andre var veldig på hils). Tenkte ofte at hun var sær, smilte ikke, hilste ikke, var umulig å få øyenkontakt med. Oppegående, vellykket familie osv. osv.

Og så en dag begikk hun selvmord!

Det var en liten vekker for meg som alltid irriterte meg over den sure, mutte "megga"...

Skrevet

Vet du, min unge gikk på skolen med en som hadde en slik mamma. Altså,- hun var ikke uforskammet, men veldig mutt, hilste aldri,- selv om det ville ha vært naturlig (det var ikke så mange i den klassen, så vi andre var veldig på hils). Tenkte ofte at hun var sær, smilte ikke, hilste ikke, var umulig å få øyenkontakt med. Oppegående, vellykket familie osv. osv.

Og så en dag begikk hun selvmord!

Det var en liten vekker for meg som alltid irriterte meg over den sure, mutte "megga"...

Huffda!

Får håpe det ikke er så galt fatt med henne her da...

Skrevet

Tror det er Dronning Sonja.

Nei, for hun her er mye yngre...

Skrevet

Hun er vel ikke interessert i sosial kontakt med andre hesteeiere der, da ?

Mulig hun bare setter standaren for hvordan hun vil ha det :)

Skrevet

Nettopp den tydelige mangelen på sosiale antenner eller hva det nå er, kan være årsaken til at hun heller har kontakt med dyr enn mennesker.

La henne være i fred, sier nå jeg.

Skrevet

Nettopp den tydelige mangelen på sosiale antenner eller hva det nå er, kan være årsaken til at hun heller har kontakt med dyr enn mennesker.

La henne være i fred, sier nå jeg.

Hun har jo et barn og greier da...og kanskje samboer/mann, så jeg regner med at hun må omgåes med andre mennesker også...

Ja. vi lar henne nok være i fred i fremtiden, så får hun skylde seg selv hvis hun blir utenfor.

Men det som er synd, er at ett menneske alene faktisk kan forsure stemningen for mange andre.

Skrevet

Hun har jo et barn og greier da...og kanskje samboer/mann, så jeg regner med at hun må omgåes med andre mennesker også...

Ja. vi lar henne nok være i fred i fremtiden, så får hun skylde seg selv hvis hun blir utenfor.

Men det som er synd, er at ett menneske alene faktisk kan forsure stemningen for mange andre.

Det jeg tror kan være her, er at hun ikke ser på stallen som en sosial arena slik som dere gjør. Hun har ikke noe forhold til stallen. For henne så kan dere være like fremmede som ukjente på trikken som spør om de kjenner henne fra et annet sted.

Fordi hun ikke føler at stallen betyr noe som helst for henne så lar hun vel kanskje stedet være et sted hvor hun kan rase fra seg?.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...