Gå til innhold

Snakke med frisøren?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer bare på det
Skrevet

Når dere er hos frisøren sitter dere og snakker med frisøren, eller sitter dere bare å sløver?

Dere som er frisører snakker dere med kundene? Er det kunden som evt skal starte en samtale eller hvordan er det?

Skrevet

Ja, jeg snakker med min frisør hele tiden og i den salongen jeg går i snakker vi innimellom sammen alle sammen, tre frisører og deres kunder. Koselig synes jeg.

Skrevet

Jeg liker helst ikke å snakke når jeg er hos frisøren. Vil helst bare sitte og nyte det, uten å plapre om alt og ingenting med ei jeg egentlig ikke kjenner.

Skrevet

Litt forskjellig - som regel bare noen høflighetsfraser, og så stilner samtalen. Men noen ganger finner vi noe interessant å snakke om.

Skrevet

Har gått til samme frisør en stund nå, hun er hyggelig og pratsom, og vi prater stort sett hele tiden.

Når jeg evt. går til en ny frisør, foretrekker jeg ikke å snakke så mye, vil heller bare "nyte" behandlingen.

Skrevet

Jeg liker helst å sitte i stillhet hos frisøren og bare nyte å bli stelt og dullet med. :o)

Gjest lurer bare på det
Skrevet

Jeg liker helst ikke å snakke når jeg er hos frisøren. Vil helst bare sitte og nyte det, uten å plapre om alt og ingenting med ei jeg egentlig ikke kjenner.

Jeg har det som deg, men hører og ser at alle kunder rundt meg skravler og slarver i vei med sin frisør og da begynner jeg å lure på om jeg er sær, og at frisøren kanskje kjeder vettet av seg der jeg bare sitter stille og slapper av.

Skrevet

Kunden må få bestemme om h*n vil prate eller ikke. Noen liker å snakke om alt, andre vil ha en stille stund hos frisøren sin. Med litt antenner, bør frisøren finne dette ut selv. Ikke gå på med masse mas, få enstavelse ord tilbake, og allikevel gi gass. Jeg prøvde meg alltid forsiktig frem (den gang jeg var i yrket), og overlot resten til kunden. Jeg fant alltid fort ut om kunden ville prate eller ha helt ro. Begge deler bør selvsagt respekteres.

Skrevet

Noen frisører begynne bare å snakke, mens andre gjør det ikke.. Selv synes jeg det er veldig deilig at frisøren ikke sier stort.

Skrevet

Jeg har det som deg, men hører og ser at alle kunder rundt meg skravler og slarver i vei med sin frisør og da begynner jeg å lure på om jeg er sær, og at frisøren kanskje kjeder vettet av seg der jeg bare sitter stille og slapper av.

Jeg ORKER bare ikke utbrodere om mitt private liv til folk jeg ikke har lyst til å "kjenne".

Synes det er en uting med skravlete frisører!

Skrevet

Litt forskjellig - som regel bare noen høflighetsfraser, og så stilner samtalen. Men noen ganger finner vi noe interessant å snakke om.

sånn har jeg det og!

Gjest Humlepungen
Skrevet

Det kommer an på dagsforma. Min frisør er heldigvis slik at hun skravler hvis jeg vil skravle. Hvis hun ser at jeg sitter og er trøtt i trynet og kikker i et blad så er hun mer stille.

Skrevet

Jeg ORKER bare ikke utbrodere om mitt private liv til folk jeg ikke har lyst til å "kjenne".

Synes det er en uting med skravlete frisører!

Enig.. Skulle gjerne betalt for at de skulle holde kjeft jeg.. Men samtidig klarer jeg ikke å la være å føre en samtale hvis de absolutt må (og det må de _alltid_)

Skrevet

Enig.. Skulle gjerne betalt for at de skulle holde kjeft jeg.. Men samtidig klarer jeg ikke å la være å føre en samtale hvis de absolutt må (og det må de _alltid_)

godt å høre. Har ikke vært hos frisør på et år eller noe jeg. Hater å sitte der. Sitter å lurer på hva frisøren tenker, vil hun snakke, synes hun jeg er kjedelig osv...

Skrevet

godt å høre. Har ikke vært hos frisør på et år eller noe jeg. Hater å sitte der. Sitter å lurer på hva frisøren tenker, vil hun snakke, synes hun jeg er kjedelig osv...

Må si jeg er overrasket over hvor dårlige sosiale antenner en del frisører har. De må da merke at slike som meg ikke er spesielt interessert i å småsnakke..? Jeg mener, jeg svarer ikke akkurat utbroderende på det de spør og graver om.

Jeg fremstår nok som utadvendt og alt det der, men aaarg... Hva hadde jeg ikke gitt for å bare sitte i fred og tenke på mitt.

Var hos frisøren i går, så har dette friskt i minne ;)

Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i å prate hos frisøren. Snakker stort sett om hvordan jeg vil ha håret, og ut over det er jeg sjelden interessert i å skravle noe særlig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp, frisøren min og jeg synger i samme kor, så vi sitter og skravler hele tiden når jeg er der. :)

Skrevet

Hvis en frisør eller en drosjesjåfør el lign har lyst til å småpludre litt på jobb, så deltar jeg gjerne i det, selv om jeg trives godt når det er stille også.

Vi har vel såpass med tid/overskudd til folk rundt oss, har vi vel?

Gjest lurer bare på det
Skrevet

Hvis en frisør eller en drosjesjåfør el lign har lyst til å småpludre litt på jobb, så deltar jeg gjerne i det, selv om jeg trives godt når det er stille også.

Vi har vel såpass med tid/overskudd til folk rundt oss, har vi vel?

Hvilken interesse skulle jeg og frisøren for den saks skyld ha av å fortelle/vite ting om livet mitt. Vi er ikke venner akkurat, jeg er kunde. Blir like dumt som å stå å skravle med kassadama på rimi synes jeg. Men føler jo at frisøren av og til vil skravle. Det må da være forstyrrende for arbeidet denne personen skal gjøre å stå å slarve?

Skrevet

Frisørene preiker i vei, men jeg er i grunnen ikke særlig begeistret for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...