Gå til innhold

Melkespreng


Atene

Anbefalte innlegg

Siden vesla på fem måneder har vært nokså ofte våken om natten i det siste (minst 3 ganger, som regel flere), har jeg vært rimelig sliten. Derfor ble vi for noen dager siden enige om at pappaen skulle ta henne om natten i påsken, og jeg skulle ligge på gjesterommet. Så skulle han bare komme inn til meg med henne når hun var sulten.

Første natten tok han henne opp i vår seng og roet henne der, trengte ikke å hente meg. De neste to har hun sovet hele natten i vuggen sin, og bare gryntet litt i søvne ! Vi hadde da slett ikke tenkt å slutte med nattmat enda...

Men - til spørsmålet : Selv om jeg pumper meg før jeg legger meg, våkner jeg nå med alle tiders melkespreng. Og det skjønner jeg egentlig ikke. "Alle" sier jo at brystet er nesten fullt etter tre timer, og at det etter fire timer produseres svært lite. Etter tre-fire timer kjennes brystene mine fortsatt helt tomme ut. Etter åtte derimot, som det ble inatt...

Er dette vanlig, isåfall hvorfor ? Eller kan det hende at jeg produserer langsommere enn normalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Atene. Etter en tid så er din melkeproduksjon innrettet etter etterspørsel noe som fører til at melkesprengen etterhvert forsvinner. Når du nå derimot har gått mange timer over det som er vanlig så produseres det hele tiden noe melk og du får spreng. Etter en tid vil sprengen minske fordi etterspørselen er gått ned siden hun sover hele natten. Håper dette var forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...