Gå til innhold

Trondheim i november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal med all sannsynlighet til Trondheim fire dager i november - skal holde kurs for jobben.

ÅÅÅÅÅ - som jeg gleder meg! Har vært der to ganger i mitt liv, første gang da jeg var 12 år og andre gangen for ti år siden, da også med jobben. Første gangen var vi turister og så Nidarosdomen, Ringve museum, tok båten ut til ei øy hvor det var en borg? og andre ting... For ti år siden hadde jeg så liten tid at jeg så bare hotellet og møtelokalet.

Nå kommer jeg altå til å ha tre kvelder og ettermiddager med gangks stor frihet.

Hva bør jeg se? Nidarosdomen selvsagt, men hva annet?

Noen som kan anbefale et rimelig, men greit hotell - både som kurslokal og overnatting?

Skrevet

Hyggelig at du kommer til Trondheim! Jeg arrangerer en del kurs og er veldig fornøyd med Nova når det gjelder kurslokaler. De har jo også hotell i samme bygg. http://www.nova-kk.no/

Bakeriet Hotell og Royal Garden har også både hotell og kurslokaler, men jeg tror de er dyrere.

Gjest Flystripa
Skrevet

Øya med borg, heter Munkholmen.

Kanskje du bør se meg og Lillemus ;o) *haha*

Jeg er dårlig orientert på overnatting, men om du forteller ca hvor i byen du skal holde kurs, så kan jeg hoste opp alternativer. Går ut i fra at du vil bor i gangavstad til kurssted?

Skrevet

Øya med borg, heter Munkholmen.

Kanskje du bør se meg og Lillemus ;o) *haha*

Jeg er dårlig orientert på overnatting, men om du forteller ca hvor i byen du skal holde kurs, så kan jeg hoste opp alternativer. Går ut i fra at du vil bor i gangavstad til kurssted?

Har ikke booket kurslokale ennå, må få gjort det denne uka. Regner med at det er mest praktisk i sentrum, kanskje i nærheten av kommuneadministrasjonen (noe samarbeid med dem), men det er vel ikke nødvendig...

Er ikke kjent i det hele tatt. Husker Nidarosdomen og en stor torv med en obelisk på?

Munkholmen var det ja :-)

Ja, jeg håper selvfølgelig på å treffe trønder-dolere der! Da jeg arrangerte kurs i Oslo i vår, kikket jeg veldig på alle jeg traff og fant ut hvem på Dol de liknet på,... Det artige var jo at jeg faktisk så Laguna. Vi fant det ut etterpå, at vi hadde vært på samme gressplen på samme tid :-)

Skrevet

Hyggelig at du kommer til Trondheim! Jeg arrangerer en del kurs og er veldig fornøyd med Nova når det gjelder kurslokaler. De har jo også hotell i samme bygg. http://www.nova-kk.no/

Bakeriet Hotell og Royal Garden har også både hotell og kurslokaler, men jeg tror de er dyrere.

NOVA skal jeg undersøke nærmere. Takk :-)

Vi blir vel rundt 20 personer, tenker jeg. har en kontakt i Trondheim kommune, som jeg har spurt om råd også.

Veldig bra nettside forressten til NOVA :-) Masse info om byen!

Skrevet

Har ikke booket kurslokale ennå, må få gjort det denne uka. Regner med at det er mest praktisk i sentrum, kanskje i nærheten av kommuneadministrasjonen (noe samarbeid med dem), men det er vel ikke nødvendig...

Er ikke kjent i det hele tatt. Husker Nidarosdomen og en stor torv med en obelisk på?

Ja, jeg håper selvfølgelig på å treffe trønder-dolere der! Da jeg arrangerte kurs i Oslo i vår, kikket jeg veldig på alle jeg traff og fant ut hvem på Dol de liknet på,... Det artige var jo at jeg faktisk så Laguna. Vi fant det ut etterpå, at vi hadde vært på samme gressplen på samme tid :-)

Da spørs det på hvilken kommuneadministrasjon du tenker på? Alle er jo ikke samla i Rådhuset. Men sentrum i Trondheim er ikke så stort, det er jo begrensa plass på en halvøy. :) De stedene jeg ga deg navn og lenke til er i gangavstand fra Rådhuset som ligger rett ved Nidarosdomen.

Ønsker du enda nærmere Rådhuset så kan du jo prøve på Hotel Residence som ligger på Torvet. Jge har aldri holdt kurs der så jeg vet ingenting om kurslokalene.

Men jeg har holdt kurs på Hotel Augustin som ligger 50 meter fra Torvet, helt ok hotell og kurslokaler.

Gjest Flystripa
Skrevet

Sjekk denne siden : hotels.com

Billigste pris øverst. Virket litt bra den siden der.

Torvet i Trondheim ja, grunnleggeren av byen rager høyt over torvet, Olav Tryg(g)vason.

Sverresborg Museum er en slager, men i november kan det være surt og kaldt. Skal si i fra om jeg kommer på noe.

Skrevet

Jeg husker at du var i Oslo, og at du antagelig gikk forbi jobben min :)

Du får si ifra neste gang, så tar vi en kaffe :)

Skrevet

Jeg husker at du var i Oslo, og at du antagelig gikk forbi jobben min :)

Du får si ifra neste gang, så tar vi en kaffe :)

Neste kurs i Oslo blir vel i februar, tenker jeg... Vet ikke om jeg skal til Oslo før det. Skal si i fra :-)

Gjest Også Trondheimfan
Skrevet

NOVA skal jeg undersøke nærmere. Takk :-)

Vi blir vel rundt 20 personer, tenker jeg. har en kontakt i Trondheim kommune, som jeg har spurt om råd også.

Veldig bra nettside forressten til NOVA :-) Masse info om byen!

Nova ligger vel samme inngang som NOVA kino også. Slipper å gå ut for å gå på kino altså.

Noe du MÅ få med deg er en tur opp i Tyholttårnet. Er det ikke det det heter det der TV-tårnet da (eller hva det er, hehe...). Men altså på toppen er det en restaurant (EGON, har god mat) i to etasjer. Den ene etasjen har ei plate hvor borda står på, den går rundt. Det er jo en fantastisk utsikt der oppe fra, og i løpet av en time har du tatt runden rundt, og sett hele Trondheimsdistriktet fra oven. Det artige er at det er bare plata med borda som går rundt, vindusrekka og bar, toaletter og slikt står stille. Kan tro jeg lette etter toalettene som var rett ved siden av meg da jeg satte meg. hehe... Dette var den artigste opplevelsen for meg da jeg var i Trondheim.

Du burde også ta en tur for å se bybroen, den gamle røde i tre. På den andre sida der er det en gammel bydel (lurer på om den heter Bakklandet) med smale brosteinsbelagte gater og koselige små kafeer. Elsker å sitte der å glane på folk.

Det er også et kjøpesenter nede ved vannet, Solsiden tror jeg det heter. Der er det koselig. Bra spisesteder er det der også, med utsikt.

Det er det jeg kommer på akkurat nå. Forresten er det en restaurant jeg kan anbefale, men akkurat nå husker jeg ikke navnet. Den er anbefalt av andre her inne tidligere. Ligger i annen etasje ikke langt fra Torvet. Sier ifra hvis jeg kommer på navnet.

Jo, og så er det koselig på Ravnkloa. Nede ved brygga der du drar ut med båten til Munkholmen. Der er det også et stort sjømatutsalg.

Og så er det jo koselig bare å rusle rundt i gatene og gjøre seg kjent da. Finner mye på den måten. På hoteller har de ofte turiskart over byen, med litt info. Grabb til deg et slikt så fort du har anledning.

Har bodd på Nova jeg også. Var helt greit der, tydeligvis et kurshotell ja. Resepsjonen var oppe i etasjene, det liker ikke jeg så godt da. Liker best hotell med inngang på bakkeplan jeg. Kan anbefale Prinsen hotell og et hotell som ligger inntil torget, på den andre sida gata for kjøpesenteret, ved siden av ei hamburgersjappe, Burger King tror jeg det var. Der trivdes jeg veldig godt.

Skrevet

Neste kurs i Oslo blir vel i februar, tenker jeg... Vet ikke om jeg skal til Oslo før det. Skal si i fra :-)

Kult! :) I mellomtoda bør du få med deg øl på Solsida (hvis været er fint) og kaffe på Bakklandet når du er i Trondheim. :)

ylvali1365381015
Skrevet

Sjekk denne siden : hotels.com

Billigste pris øverst. Virket litt bra den siden der.

Torvet i Trondheim ja, grunnleggeren av byen rager høyt over torvet, Olav Tryg(g)vason.

Sverresborg Museum er en slager, men i november kan det være surt og kaldt. Skal si i fra om jeg kommer på noe.

jeg anbefaler også en lang dag på sverresborg museum, det er kanskje alle best dersom man reiser med familien?

er der veldig ofte, faktisk, kanskje jeg kjenner deg! :-)

tyholttårnet er bra på en dag med klarvær, helst i dagslys.

ikke videre god mat, men en opplevelse av trondheim sett fra oven. egentlig ganske spektakulært!

bakklandet og solsiden er nevnt, ni muser(v domkirken) er også en meget bra cafe, med museum vegg i vegg.

spis på credo(midtbyen), emilies(v/teateret), druen(solsiden), havfruen(v/bakklandet), chablis(bakklandet). eller jonathan(britannia hotell) dersom du liker tradisjonell hygge.

rica nidelven skal også være bra, også mht overnatting, og ligger ved solsiden.

sikkert mange flere bra steder for kos og overnatting.

håper du får en fin tur til min kjære hjemby!

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

jeg la innlegget på litt feil sted, har svart flystripa med en del info myntet på deg.

sånt skjer! :-)

god tur!

Skrevet

Du har fått flere anbefalinger om å besøke Solsiden ser jeg. Solsiden er flott om været er bra, ellers så syns jeg Solsiden er akkurat som Aker Brygge- oppskrytt og dyrt. :) Mye triveligere på Bakklandet da. Tyholttårnet kommer du til ved å ta buss nr 60 eller 20 (jeg bor like ved).

Trondheim har mange muligheter, hva liker du å gjøre eller å se/oppleve da?

Du finner mye på trondheim.com, trondheim.kommune.no eller ganske enkelt med å følge med på Adresseavisa på nett adressa.no

Gjest Flystripa
Skrevet

jeg anbefaler også en lang dag på sverresborg museum, det er kanskje alle best dersom man reiser med familien?

ikke videre god mat, men en opplevelse av trondheim sett fra oven. egentlig ganske spektakulært!

bakklandet og solsiden er nevnt, ni muser(v domkirken) er også en meget bra cafe, med museum vegg i vegg.

spis på credo(midtbyen), emilies(v/teateret), druen(solsiden), havfruen(v/bakklandet), chablis(bakklandet). eller jonathan(britannia hotell) dersom du liker tradisjonell hygge.

Hei ylvali - jeg bor jo her jeg, dah!

Skrevet

Takk for mange gode tips! Gleder meg til turen :-)

Skrevet

Nova ligger vel samme inngang som NOVA kino også. Slipper å gå ut for å gå på kino altså.

Noe du MÅ få med deg er en tur opp i Tyholttårnet. Er det ikke det det heter det der TV-tårnet da (eller hva det er, hehe...). Men altså på toppen er det en restaurant (EGON, har god mat) i to etasjer. Den ene etasjen har ei plate hvor borda står på, den går rundt. Det er jo en fantastisk utsikt der oppe fra, og i løpet av en time har du tatt runden rundt, og sett hele Trondheimsdistriktet fra oven. Det artige er at det er bare plata med borda som går rundt, vindusrekka og bar, toaletter og slikt står stille. Kan tro jeg lette etter toalettene som var rett ved siden av meg da jeg satte meg. hehe... Dette var den artigste opplevelsen for meg da jeg var i Trondheim.

Du burde også ta en tur for å se bybroen, den gamle røde i tre. På den andre sida der er det en gammel bydel (lurer på om den heter Bakklandet) med smale brosteinsbelagte gater og koselige små kafeer. Elsker å sitte der å glane på folk.

Det er også et kjøpesenter nede ved vannet, Solsiden tror jeg det heter. Der er det koselig. Bra spisesteder er det der også, med utsikt.

Det er det jeg kommer på akkurat nå. Forresten er det en restaurant jeg kan anbefale, men akkurat nå husker jeg ikke navnet. Den er anbefalt av andre her inne tidligere. Ligger i annen etasje ikke langt fra Torvet. Sier ifra hvis jeg kommer på navnet.

Jo, og så er det koselig på Ravnkloa. Nede ved brygga der du drar ut med båten til Munkholmen. Der er det også et stort sjømatutsalg.

Og så er det jo koselig bare å rusle rundt i gatene og gjøre seg kjent da. Finner mye på den måten. På hoteller har de ofte turiskart over byen, med litt info. Grabb til deg et slikt så fort du har anledning.

Har bodd på Nova jeg også. Var helt greit der, tydeligvis et kurshotell ja. Resepsjonen var oppe i etasjene, det liker ikke jeg så godt da. Liker best hotell med inngang på bakkeplan jeg. Kan anbefale Prinsen hotell og et hotell som ligger inntil torget, på den andre sida gata for kjøpesenteret, ved siden av ei hamburgersjappe, Burger King tror jeg det var. Der trivdes jeg veldig godt.

Takk for mange fine tips!

Skrevet

Heter restauranten Frati? Jeg kan i hvertfall anbefale den.

Skrevet

Heter restauranten Frati? Jeg kan i hvertfall anbefale den.

Frati og Zia Teresa har Trondheims beste pizza! Frati ligger i Munkegata i 2.etasje nesten rett overfor gata for Bunnpris. Zia Teresa rett bak Vår Frue Kirke.

ylvali1365381015
Skrevet

Hei ylvali - jeg bor jo her jeg, dah!

hei flystripa!

jeg også! dah! ;-)

derfor jeg lurte på om vi kjente hverandre...

begynte med et svar til deg, men skrev meg bort i en slags kombi-

beskjed til trådstarter og deg...

mange fragmenterte tanker her nå, mange vinduer oppe og mange oppgaver å løse på en gang...

rett og slett for mye til en stakkar! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...