Gå til innhold

Fiskemiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag til hvilke retter jeg kan lage? Gjerne med oppskrift. Kjæresten min er lei av kjøtt nå,og vil gjerne ha mer fisk. Nå har vi spist seibiff med løk to dager på rad så trenger forslag til noe nytt ;)

Skrevet

Jeg laga hjemmelaga fiskegrateng i forrige uke. Unga spiste MASSE! :)

Skrevet

Jeg laga hjemmelaga fiskegrateng i forrige uke. Unga spiste MASSE! :)

Har du oppskrift på den? Jeg har så lett for å kjøpe den ferdig,og da er det ikke akkurat mye fisk det er snakk om :P

Skrevet

Fiskefilet (hva som helst men laks er best synes jeg), pensle med olje, salte og pepre. Ovnen på høyest mulig effekt, øverst i ovnen. Jeg bruker litt grill på slutten. Tar vel en ca. 10 min. avhengig av tykkelse. Tryss over pinjekjerner og server med poteter og tilbehør.

Eventuelt fiskekaker i brun saus med kokt kål. Eller fiskeboller? En god fiskesuppe er jo også nydelig da. Røkt kolje med eggesmør er godt. Fiskegrateng likeså.....

Skrevet

Har du oppskrift på den? Jeg har så lett for å kjøpe den ferdig,og da er det ikke akkurat mye fisk det er snakk om :P

Jeg laga litt tjukk, hvit grunnsaus, og hadde oppi salt, pepper og revet muskat. Så heiv jeg oppi fisken (brukte sånn ferdige fileter og skar de i biter). Avkjølte og tilsatte litt lettkokt makaroni og 3-4 egg. Så satte jeg hele greia i en stor ildfast form i ovnen i en time på 200 grader.

Det var i grunnen ganske lett, og den smakte akurat som mormor sin :)

Skrevet

Fiskefilet (hva som helst men laks er best synes jeg), pensle med olje, salte og pepre. Ovnen på høyest mulig effekt, øverst i ovnen. Jeg bruker litt grill på slutten. Tar vel en ca. 10 min. avhengig av tykkelse. Tryss over pinjekjerner og server med poteter og tilbehør.

Eventuelt fiskekaker i brun saus med kokt kål. Eller fiskeboller? En god fiskesuppe er jo også nydelig da. Røkt kolje med eggesmør er godt. Fiskegrateng likeså.....

Fiskefileten hørtes god ut. Kanskje jeg får prøve meg på noe sånt. Skal pinjekjernene helst ristes litt først?

Skrevet

Jeg laga litt tjukk, hvit grunnsaus, og hadde oppi salt, pepper og revet muskat. Så heiv jeg oppi fisken (brukte sånn ferdige fileter og skar de i biter). Avkjølte og tilsatte litt lettkokt makaroni og 3-4 egg. Så satte jeg hele greia i en stor ildfast form i ovnen i en time på 200 grader.

Det var i grunnen ganske lett, og den smakte akurat som mormor sin :)

Mmm.. trenger ikke å koke fisken først? Bare oppi sausen og rett i ovnen?

Skrevet

Jepp. :) Men hvis du har rester av kokt fisk etter en annen middag, kan det fint brukes det også :)

Gjest kald fisk
Skrevet

hvis du liker den faste konsistensen på fiskegrateng er det lurt å koke den litt, eller i det minste bruke fersk fisk. Da blir det ikke så mye vann i sausen

Skrevet

hvis du liker den faste konsistensen på fiskegrateng er det lurt å koke den litt, eller i det minste bruke fersk fisk. Da blir det ikke så mye vann i sausen

Takk for tips. Gratengen er best når den er litt fast syns jeg

Skrevet

Fiskefileten hørtes god ut. Kanskje jeg får prøve meg på noe sånt. Skal pinjekjernene helst ristes litt først?

Ja, eller legges oppå helt på slutten.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Kok ønsket mengde jasminris. Kjøp ørret eller laks i store biter. Krydre fisken med dill, salt og sitronpepper. Stekes i wok i litt olje. Wok grønnsaker (Findus ferdige wok-grønnsaker). Bruk søt soyasaus til. Rask og grei middag.

Skrevet

Kjøp to laksefileter og legg de på sølvpapir. Strø over litt salt og pepper. Lag en saus av fiskekraft og fløte, eventuelt tørr hvitvin. Strimle gulrøtter, skjær purre i ringer og eventuelle andre grønnsaker du liker og legg dette sammen med fisken. Hell over sausen og strø over persille.

Settes i ovnen til fisken er ferdig. Nam :) Serves med ris eller poteter.

Skrevet

Kjøp to laksefileter og legg de på sølvpapir. Strø over litt salt og pepper. Lag en saus av fiskekraft og fløte, eventuelt tørr hvitvin. Strimle gulrøtter, skjær purre i ringer og eventuelle andre grønnsaker du liker og legg dette sammen med fisken. Hell over sausen og strø over persille.

Settes i ovnen til fisken er ferdig. Nam :) Serves med ris eller poteter.

Det hørtes godt ut,men hvor får jeg fiskekrafta fra? Buljongterning? *dum* Og den has på fisken og pakkes i folie? Renner det ikke ut?

Skrevet

Det hørtes godt ut,men hvor får jeg fiskekrafta fra? Buljongterning? *dum* Og den has på fisken og pakkes i folie? Renner det ikke ut?

Ja, buljongterninger fungerer helt fint.

Du blander den jo med matfløte, så den blir ikke _så_ rennende, men ikke fyll opp. Litt holder :)

Du må også pakke folien slik at åpningen er på toppen, men det skjønner du sikkert :)

Skrevet

Gadd ikke lese alle svarene - så kan godt hende noen har det samme: Pitabrød med fiskekake, purre, salat og remulade oppi :)

Skrevet

Gadd ikke lese alle svarene - så kan godt hende noen har det samme: Pitabrød med fiskekake, purre, salat og remulade oppi :)

Det pleier jeg å spise,og det er utrolig godt. Men kjæresten min vil ikke ha. Kanskje jeg skal lage det til meg selv,så får han koke seg noen poteter.. Trenger vel ikke alltid spise det samme :)

Tror kanskje jeg tar det i dag jeg :)

Skrevet

Stekt ris med laksfilet og grønnsaker.

Gjerne laksefilet med marinade fra Marian

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...