Gå til innhold

Hva i alle dager feiler det folk til tider??

Anbefalte innlegg

Begynner nesten å lure på om menneskeheten er i ferd med å gå helt i hundene.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, skal jeg snart gå inn i ekteskapets mange opp- og nedturer. Men jeg satser på at det blir en overvekt av oppturer (og takker alle som skrev til meg for gode råd og tips).

Men i sted fikk jeg en underlig e-post fra min eks, som det ble slutt med tre måneder før jeg møtte min fremtidige kone.

Da det ble slutt, og jeg etter hvert fant meg en ny kjæreste (henne jeg skal gifte meg med), sendte hun meg en drøss med meldinger der hun anklaget meg for å være ufølsom og alt mulig annet siden jeg ikke fortalte henne om at jeg hadde fått ny kjæreste.

I og med at vi har fremdeles et par felles venner, har hun fått tak i e-post adressen min, og nå sier hun at jeg burde ha fortalt henne om at jeg skal gifte meg (hun fikk høre det av en kompis av meg), og mener at jeg skylder henne å fortelle det.

Hun skriver også at hun holder på med en type og at hun er lykkelig og what not. Som om det bryr meg!

Jeg mener, hun slo opp med meg! Og jeg har ikke så mye som en smule av interesse for henne i det hele tatt.

Så hvorfor i alle dager føler hun at jeg skylder henne å få vite noe slikt?

Hun oppfører seg som en fjortis (hun er 23 år gammel) etter min mening.

Jeg er bare litt oppgitt over henne. Makan til idioti.

Er vel ikke annet å gjøre enn å le av det hele, noe jeg også gjør.

Fortsetter under...

Dette er heeelt vanlig faktisk. Jeg ble overfalt, slått og sparket av ekssamboeren til min mann. Hun var midt i 30-årene da. Siden har det blitt beskyldninger om sexovergrep (mot mannen min) og mye annen moro fra hennes side. Hun slo også opp. Aner ikke hva som feiler dem jeg.

Gjest Ingen nick i dag!!

"Jeg mener, hun slo opp med meg! Og jeg har ikke så mye som en smule av interesse for henne i det hele tatt. Så hvorfor i alle dager føler hun at jeg skylder henne å få vite noe slikt? Hun oppfører seg som en fjortis (hun er 23 år gammel) etter min mening."

si det til henne det du skriver her. Hun er sikkert sjalu for at du har funnet noen å dele livet med, å skal gifte deg. Hvis hun selv har funnet en type, å er lykkelig så skulle vell ikke være noe problem...

Gjest jahvaialledager

Selv om det var hun som gjorde det slutt med deg, så betyr jo ikke det at hun ikke var såret selv, kanskje til og med mye mer såret enn deg? Da er det sterke krefter i sving når du hopper rett inn i et seriøst forhold like etterpå.

Mange forhold som går i oppløsning ender med at begge sitter med hver sin nye og sier at de har det så fint, og at de ikke kunne bry seg mindre om hva den andre gjør og ikke. Mange løper inn i nye, seriøse forhold kort tid etter. (Hvorfor, tror du?) Energi de heller kunne brukt på å snakke ut og gå i seg selv for å finne ut hvorfor det ble som det ble, brukes heller på å "vise" den andre.

Det som også er interessant, er at den som klager på at eksen ikke vil gi seg og "hva er det med han/henne", ofte overtar - når eksen faktisk gir seg, og de ikke har stadig nye opplevelser (ny kjæreste, giftemål, barn, ny bil) å føres av.

Selv om det var hun som gjorde det slutt med deg, så betyr jo ikke det at hun ikke var såret selv, kanskje til og med mye mer såret enn deg? Da er det sterke krefter i sving når du hopper rett inn i et seriøst forhold like etterpå.

Mange forhold som går i oppløsning ender med at begge sitter med hver sin nye og sier at de har det så fint, og at de ikke kunne bry seg mindre om hva den andre gjør og ikke. Mange løper inn i nye, seriøse forhold kort tid etter. (Hvorfor, tror du?) Energi de heller kunne brukt på å snakke ut og gå i seg selv for å finne ut hvorfor det ble som det ble, brukes heller på å "vise" den andre.

Det som også er interessant, er at den som klager på at eksen ikke vil gi seg og "hva er det med han/henne", ofte overtar - når eksen faktisk gir seg, og de ikke har stadig nye opplevelser (ny kjæreste, giftemål, barn, ny bil) å føres av.

Så om man altså skal følge ditt resonement, så antyder du at mine følelser for min eks egentlig i alle disse år bare har vært prosjektert mot min kommende kone?

Et litt billig argument, spør du meg. Litt for enkelt etter min mening.

Annonse

Gjest jahvaialledager

Så om man altså skal følge ditt resonement, så antyder du at mine følelser for min eks egentlig i alle disse år bare har vært prosjektert mot min kommende kone?

Et litt billig argument, spør du meg. Litt for enkelt etter min mening.

Det sier jeg ikke, men kan det stemme at du var bitter fordi hun gjorde det slutt?

Vet ikke hvor lagt/seriøst forholdet til din eks var, men om det hadde en viss lengde/grad av seriøsitet over seg så kan jeg skjønne henne. Jeg ville satt pris på å få vite at min eks skulle gifte seg, og jeg ville gjerne ha hørt det fra andre enn kompiser.

Det sier jeg ikke, men kan det stemme at du var bitter fordi hun gjorde det slutt?

Bitter?? Selvsagt er man ikke happy når et forhold tar slutt. Men å påstå at det var grunnen til at jeg gikk inn i et nytt forhold synes jeg er en litt for grov generalisering.

Sett i ettetid, var det en lettelse at forholdet tok slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...