Gå til innhold

Overreagerer jeg, eller er det hjerteløst fra ledelsen?

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp blitt sykemeldt/ skal ut i permisjon om få dager.

Jobber i en avdelingsbarnehage og var innom med nøkkelen min i dag. Fikk vite at i går kveld døde faren til et barn på avdelingen vår. Jenta er 1,5 år gammel og var fra første dag mitt primærbarn (dvs at foreldrene hadde meg som hovedkontakt). Jeg har altså vært nærest for jenta i et helt år.

Når jeg da fikk vite det i dag, gjorde jeg det som var mest naturlig for meg, jeg dro og kjøpte en blomst som jeg dro tilbake til barnehagen med og ba de ansatte om å overrekke den ved jentas henting i dag.

Det har ikke gått mer enn 10 min siden jeg forlot dem, så ringer de fra jobben og sier at det er bestemt fra kontoret at BARE kontoret skal gi blomst og jeg må dermed komme tilbake og hente blomsten og evnt gi den til moren på privat basis.

Nå har deg seg sånn at jeg ikke vet etternavnet til moren og ei heller har tlf nr (slike private ting skal holdes i barnehagen og jeg har ikke fått snappet til meg den infoen..)

Jeg synes selv det virker TÅPELIG av kontoret å gi slik beskjed.

Er det ikke lov å vise følelser i dette landet?

En liten oppmerksomhet til en mor på kun 30 år jeg har hatt kjempegod kontakt med i et år? Og så skal KONTORET bestemme om jeg får gi blomst eller ikke??

Er det bare meg, eller virker dette feil? Jeg mener ikke å "trenge meg på" men litt medfølelse for en som sørger må da kunne få vises??

Jeg får bare traske ned på jobben igjen i morgen og hente blomsten, som mest sannsynlig ikke blir levert til moren... Føler det hjerteløst, men hva kan en gjøre?

Fortsetter under...

Du overreagerer iallefall ikke synes jeg, det er noe av de dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig burde du kunne gi en hilsen fra deg selv, noen som har opplevd en tap/sorg og er i en vanskelig livssituasjon kan ikke få for mye omtanke. Synes du burde forsøke en gang til jeg, iallefall ikke gi deg på å få vite hva hun heter, så du kan vise din omsorg utenfor det stivbente byråkratiet.

Lykke til - og takk for at du bryr deg.

Du overreagerer iallefall ikke synes jeg, det er noe av de dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig burde du kunne gi en hilsen fra deg selv, noen som har opplevd en tap/sorg og er i en vanskelig livssituasjon kan ikke få for mye omtanke. Synes du burde forsøke en gang til jeg, iallefall ikke gi deg på å få vite hva hun heter, så du kan vise din omsorg utenfor det stivbente byråkratiet.

Lykke til - og takk for at du bryr deg.

Takk for gode ord! Jeg vet jeg overreagerer mye nå, jeg er gravid i 8 mnd og har mye overreaksjon, men akkurat her føler jeg ikke at jeg overreagerer.. men hva kan en gjøre..

Jeg taper mot et firma - det er jo egentlig de som bestemmer.. Jeg skal jo "egentlig" ikke "føle" noe for jobben, det er det de som skal.. merkelig nok...

Gjest Ingen nick i dag!!

du overreagerer ikke her i allefall. Det heter å være medmenneske å vise at man bryr seg, å jeg tror moren ville satt pris på det. Få etternavnet på henne å dra å gi den blomsten privat,

Sier som Kinesermor, Takk for at du bryr deg. Flott av deg.

du overreagerer ikke her i allefall. Det heter å være medmenneske å vise at man bryr seg, å jeg tror moren ville satt pris på det. Få etternavnet på henne å dra å gi den blomsten privat,

Sier som Kinesermor, Takk for at du bryr deg. Flott av deg.

Det virker mer menneskelig å gi en blomst fra "meg" enn å være delaktig i en "kondolerer" blomst fra ledelsen. Ledelsen har jo ingen kontakt med familien i det hele tatt. Kun ved inn/utmelding - den daglige kontakten er kun avdelingens så jeg føler det er feil av en som har mistet en å få en blomst fra hovedkontoret og ingenting fra avd - der de faktisk kjenner folka..

men sånn er visst livet her..

Gjest Ingen nick i dag!!

Det virker mer menneskelig å gi en blomst fra "meg" enn å være delaktig i en "kondolerer" blomst fra ledelsen. Ledelsen har jo ingen kontakt med familien i det hele tatt. Kun ved inn/utmelding - den daglige kontakten er kun avdelingens så jeg føler det er feil av en som har mistet en å få en blomst fra hovedkontoret og ingenting fra avd - der de faktisk kjenner folka..

men sånn er visst livet her..

ja er enig med deg, å jeg synes det var flott at du var med blomst, å galt av ledelsen å si at dem ikke kunne gi den blomsten videre.

Annonse

trenger hjelp nå!

Takk for gode ord! Jeg vet jeg overreagerer mye nå, jeg er gravid i 8 mnd og har mye overreaksjon, men akkurat her føler jeg ikke at jeg overreagerer.. men hva kan en gjøre..

Jeg taper mot et firma - det er jo egentlig de som bestemmer.. Jeg skal jo "egentlig" ikke "føle" noe for jobben, det er det de som skal.. merkelig nok...

Kjære deg!

Jeg skulle ønske det var flere som deg her i verden! Du overreagerer ikke i det hele tatt! Dette er bare dumskap fra ledelsen der du jobber- eller skal vi kanskje putte det innunder paraplyen misunnelse?

Håper du får anledning til å gi blomst til denne ulykkelige familien ved en annen anledning!

Lykke til videre til deg, og med den nært forestående fødselen!

Klem!

Nei, her overreagerer du ikke i det hele tatt. Du tenker både flott, medmenneskelig og riktig når du vil vise at du føler med familien i en slik situasjon.

Og det er en tullete policy fra bhg at ikke du (som attpåtil har vært primærkontakt for barnet) skal få gi en liten oppmuntring.

Be om å få navnet til moren fra bhg. Jeg håper du får gitt moren gaven din.

Kjære deg!

Jeg skulle ønske det var flere som deg her i verden! Du overreagerer ikke i det hele tatt! Dette er bare dumskap fra ledelsen der du jobber- eller skal vi kanskje putte det innunder paraplyen misunnelse?

Håper du får anledning til å gi blomst til denne ulykkelige familien ved en annen anledning!

Lykke til videre til deg, og med den nært forestående fødselen!

Klem!

alle på avd ville nok gitt en oppmerksomhet, men å bli nektet når gaven allerede er kjøpt?

og fra ledelsen av alle - de som bare er der via tlf og ikke i ansikt til ansikt med familien.

hvilken glede har en mor av å få en blomst av noen hun ikke kjenner, mens de hun kjenner på avd blir nektet å gi noe - for henne må det virke som om de egentlig ikke bryr seg! Jeg synes synd på moren (samme alder og situasjon som meg - hun venter nr 2 om få mnd) og ikke få noen oppmerksomhet fra de hun faktisk ser, fordi toppetasjen skal gjøre den jobben.

Sukk - jeg har lenge vurdert å slutte å jobbe her, men skal da nyte permisjonen først før jeg leverer inn den avskjeden. Dette var bare toppen som skummet over av tåpelige ting i dette firmaet.

Å nekte folk å vise medfølelse er toppen på "frekkhet" mener jeg, men hva vet vel jeg..

Nei, her overreagerer du ikke i det hele tatt. Du tenker både flott, medmenneskelig og riktig når du vil vise at du føler med familien i en slik situasjon.

Og det er en tullete policy fra bhg at ikke du (som attpåtil har vært primærkontakt for barnet) skal få gi en liten oppmuntring.

Be om å få navnet til moren fra bhg. Jeg håper du får gitt moren gaven din.

Det er vel min egen feil at jeg aldri har fått med meg etternavnet til moren. Dårlig gjort av en primærkontakt, men jeg har aldri sett behovet i å vite det. Vi var på fornavn med en gang og sånn ble det bare. Hadde det ikke vært for at jeg er "ute" fra avd nå, hadde jeg bare sett i avd boka og skrevet ned navnet i stillhet, men pga sykemld så er jeg ikke på avd lengre og kan ikke sjekke opp slikt. Irriterende - men det hjelper ikke å tenke slikt. Det eneste jeg ønsker er å få levert blomsten og si et par ord til mor/datter, men vi får se hva som skjer. Synes det er drastisk å skumlese aviser for så å møte opp i begravelsen også - et sted går grensen.. så jeg håper jeg får noe info i bhg i morgen når jeg henter tilbake blomsten.

Annonse

Gjest leder selv

alle på avd ville nok gitt en oppmerksomhet, men å bli nektet når gaven allerede er kjøpt?

og fra ledelsen av alle - de som bare er der via tlf og ikke i ansikt til ansikt med familien.

hvilken glede har en mor av å få en blomst av noen hun ikke kjenner, mens de hun kjenner på avd blir nektet å gi noe - for henne må det virke som om de egentlig ikke bryr seg! Jeg synes synd på moren (samme alder og situasjon som meg - hun venter nr 2 om få mnd) og ikke få noen oppmerksomhet fra de hun faktisk ser, fordi toppetasjen skal gjøre den jobben.

Sukk - jeg har lenge vurdert å slutte å jobbe her, men skal da nyte permisjonen først før jeg leverer inn den avskjeden. Dette var bare toppen som skummet over av tåpelige ting i dette firmaet.

Å nekte folk å vise medfølelse er toppen på "frekkhet" mener jeg, men hva vet vel jeg..

Hei!

Jeg er selv styrer i en barnehage, og må si at jeg ikke skjønner avgjørelsen til din leder.

Har du spurt om hvorfor dette er bestemt? Det hadde jeg spurt om, for dette bør jo ha en grei forklaring om det skal godtas.

Har du vært i klammeri med ledelsen? Er det grupperinger eller noe på arbeidsplassen din som gjør at slike sære beslutninger blir tatt?

hmmm, jeg skjønner hvertfall ikke den avgjørelsen...

Hei!

Jeg er selv styrer i en barnehage, og må si at jeg ikke skjønner avgjørelsen til din leder.

Har du spurt om hvorfor dette er bestemt? Det hadde jeg spurt om, for dette bør jo ha en grei forklaring om det skal godtas.

Har du vært i klammeri med ledelsen? Er det grupperinger eller noe på arbeidsplassen din som gjør at slike sære beslutninger blir tatt?

hmmm, jeg skjønner hvertfall ikke den avgjørelsen...

Da min kollega ringte meg 10 min etter at jeg hadde dratt var det tydelig at ledelsen hadde bestemt dette, fordi det ville være vanskelig for en mor å motta mange blomster og kondolanser i barnehagen. Det er en 5 avdelings barnehage med 18-20 ansatte og ca 15-18 barn pr avd. Tydelig at hun følte det KUNNE dukke opp litt for mange blomster, og det er forståelig, men jeg var tross alt primærkontakt for jenta til for få uker siden, og jeg fatter ikke at de kunne sett gjennom fingrene med det. Jeg er ikke DER og kan si mine ord til moren, dette var min mulighet siden jeg ikke er der daglig nå. Men jeg som primærkontakt skal visst bare behandles som ALLE andre som er der - ikke vet jeg.. sårt er det iallefall uansett..

Gjest leder selv

Da min kollega ringte meg 10 min etter at jeg hadde dratt var det tydelig at ledelsen hadde bestemt dette, fordi det ville være vanskelig for en mor å motta mange blomster og kondolanser i barnehagen. Det er en 5 avdelings barnehage med 18-20 ansatte og ca 15-18 barn pr avd. Tydelig at hun følte det KUNNE dukke opp litt for mange blomster, og det er forståelig, men jeg var tross alt primærkontakt for jenta til for få uker siden, og jeg fatter ikke at de kunne sett gjennom fingrene med det. Jeg er ikke DER og kan si mine ord til moren, dette var min mulighet siden jeg ikke er der daglig nå. Men jeg som primærkontakt skal visst bare behandles som ALLE andre som er der - ikke vet jeg.. sårt er det iallefall uansett..

Kan du ikke foreslå at dere samler sammen blomster fra alle som vil gi og sende dem hjem til henne samlet?

Da slipper jo mor å ta imot mange kondulanser i barnehagen, men kan se at dere bryr dere og føler med henne.

Det må da vel være ditt valg om du ønsker å gi en blomst til noen. Det har definitivt ikke ledelsen noe med å gjøre.

Men du kan vel spørre dem om å få informasjon så du kan overlevere dette selv?

Jeg var en tur i bhg dagen etter og fikk beskjed om at det var de ansatte på min avd som ikke ønsket blomster der, ledelsen hadde ikke noe med den saken å gjøre - det skuffet meg å vite at mine egne kollegaer løy til meg og sa at det var ledelsen som nektet blomster, når det var de selv som nektet dem. Grunnen var at de ikke ønsket å utsette en liten 2 åring med blomster i bhg da hun sikkert får sett mye "sørge-buketter" hjemme og de ønsket et friområde, med hensyn til jenta. OK nok. Jeg tok dem i løgnen og ba dem si sannheten isteden for å bruke ledelsen som skjold og fikk lov å legge kortet i hylla til jenta. Blomsten tok jeg med meg hjem og har den selv.

Jeg skal ikke blande meg inn i familien noe akkurat nå. De har mer enn nok å tenke på om ikke jeg skal invadere dem bare for en blomsts skyld. Kortet sier sitt og de vet at jeg tenker på dem - det holder i første omgang.

:)

Jeg var en tur i bhg dagen etter og fikk beskjed om at det var de ansatte på min avd som ikke ønsket blomster der, ledelsen hadde ikke noe med den saken å gjøre - det skuffet meg å vite at mine egne kollegaer løy til meg og sa at det var ledelsen som nektet blomster, når det var de selv som nektet dem. Grunnen var at de ikke ønsket å utsette en liten 2 åring med blomster i bhg da hun sikkert får sett mye "sørge-buketter" hjemme og de ønsket et friområde, med hensyn til jenta. OK nok. Jeg tok dem i løgnen og ba dem si sannheten isteden for å bruke ledelsen som skjold og fikk lov å legge kortet i hylla til jenta. Blomsten tok jeg med meg hjem og har den selv.

Jeg skal ikke blande meg inn i familien noe akkurat nå. De har mer enn nok å tenke på om ikke jeg skal invadere dem bare for en blomsts skyld. Kortet sier sitt og de vet at jeg tenker på dem - det holder i første omgang.

Fint at du fikk levert kortet i alle fall. Det er godt å vite at andre føler med en i en sånn stund. Bra det finnes slike mennesker som deg som tør å bry seg.

Gjest leder selv

Det var dårlig av dine kollegaer synes jeg, både overfor deg og lederen deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...