Gå til innhold

Folkeskikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje ikke så rart at eldre kvinner forstår bedre enn menn at graviditet gjør at en får vondt i ryggen.....

Men tror dere ikke damene på deres ord? Direkte ukjent informasjon som holdes skjult for menn er det ikke. Jeg har ikke vært gravid, men jeg skjønner utmerket godt at man kan få vondt i ryggen, hofter, bli sliten + at det er svært farligere og eklere å falle enn i andre perioder.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

8

• ShitDiddelyDo

7

• Qwerty2

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Eldre? Ja.

Gravide? Nei, graviditet er vel ikke en sykdom?

Skrevet

Hehe...

Så gjenstår det å se hvordan vi selv kommer til å ta det den dagen vi står der og blir tilbudt en plass. Mens vi selvsagt fortsatt føler oss unge og spreke, men ser eldgamle ut for de unge ;-)

La det bli lenge til...

Ja, du sier noe! :-)

Man får bare smile pent og si: "Tusen takk! det er så slitsomt å stå når man er gravid!"

;-)

Skrevet

Eldre? Ja.

Nei, det er ikke en sykdom å være gravid. Men det kan være tungt på slutten, og mange er plaga med vondt i ryggen, hovne føtter eller leggkramper. Jeg ble glad for å slippe å stå de 20 min. t-banen tar hjem til meg da jeg var gravid, ihvertfall :)

Skrevet

Er gravid i 8 mnd, hadde nesten blitt fornermet om noen reiste seg og tilbø meg plassen sin. Jeg er da ikke sjuk - selv om magen vokser.

Når det gjelder eldre, tja, burde nok blitt bedre med å vise høflighet. Spesielt når det gjelder eldre som virker skjøre til bens. Noen eldre er så spreke at de klarer godt å stå.

Jeg husker en gang på skolebussen (videregående) det kom ei dame og fikk være med fordi kollektivbussen var full. Ingen reiste seg. Bussen dura av gårde og bråbremste, dama fløy framover og skadet seg både her og der. var nok ikke bare jeg som fikk samvittighetskvaler. En burde vært mer hjelpsom mot eldre - men mot gravide? Nei, personlig vil jeg heller stå enn å bli tilbudt sitteplass. Graviditet er en tilstand ikke en sykdom:)

Det er ikke så lett å se på en høygravid om hun er i god form eller ikke, med mindre hun kom med krykker.

Så jeg håper du klarer å smile pent å takke om noen gir deg setet sitt, så de ikke blir skremt bort fra å tilby andre gravide som trenger å sitte en annen gang.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur, ikke misforstå, men jeg personlig hadde klart å holde meg på beina i bussen - og hadde derfor ikke hatt "behovet" for stolen. Hadde selvfølgelig blitt glad for omtanken, men er det så pass fullt på bussen var det sikkert en annen som hadde hatt bruk for setet mer enn meg!

Er du gravid i 8. måned er det neppe MANGE andre som har mer bruk for det setet en deg, alle som sitter har vel ikke vondt i ryggen. En og annen gammel eller syk kan det være, men høyst sannsynlig har du mest glede av et sete, mer enn meg f.eks.

Jeg ville vært redd for å falle.

Skrevet

Eldre? Ja.

Har du hørt om bekkenløsning?

Skrevet

:P

Men jeg ville nok vært litt skeptisk til å tilby plassen min til gravide. Det fordi jeg tenker på passasjerene som kommer etter meg, og etter hva jeg forstår mister gravide vann med jevne mellomrom. Det kan jo fort bli et helvetes søl på setet.

Sporveiene burde sette opp bøtter gravide kan sitte på.

Skrevet

Det er ikke så lett å se på en høygravid om hun er i god form eller ikke, med mindre hun kom med krykker.

Så jeg håper du klarer å smile pent å takke om noen gir deg setet sitt, så de ikke blir skremt bort fra å tilby andre gravide som trenger å sitte en annen gang.

Helt enig :)

Skrevet

Eldre? Ja.

For en fjern ting å si!

Høy alder er heller ikke en sykdom men en tilstand.

Skrevet

Enig!

Skrevet

Jeg er høflig av meg og ville ikke takket nei!

jeg tar ikke bussen en gang jeg bare slengte meg på debatten:)

Skrevet

Men jeg ville nok vært litt skeptisk til å tilby plassen min til gravide. Det fordi jeg tenker på passasjerene som kommer etter meg, og etter hva jeg forstår mister gravide vann med jevne mellomrom. Det kan jo fort bli et helvetes søl på setet.

Lurt. Og kanskje noen øreklokker på hvert sete også, slik at medpassasjerer ikke skal bli forstyrret av snørrunger som griner inne på banen...?

Skrevet

Lurt. Og kanskje noen øreklokker på hvert sete også, slik at medpassasjerer ikke skal bli forstyrret av snørrunger som griner inne på banen...?

Jeg og du tenker helt likt!

Skrevet

Er du gravid i 8. måned er det neppe MANGE andre som har mer bruk for det setet en deg, alle som sitter har vel ikke vondt i ryggen. En og annen gammel eller syk kan det være, men høyst sannsynlig har du mest glede av et sete, mer enn meg f.eks.

Jeg ville vært redd for å falle.

Fint at folk har omtanke for meg som gravid:) Koselig og hyggelig!

Det er godt å høre slike ord, selv om jeg personlig ikke føler at jeg er den mest trengende:)

Takk!

Skrevet

Jeg er høflig av meg og ville ikke takket nei!

jeg tar ikke bussen en gang jeg bare slengte meg på debatten:)

.... men hva vet du da om hvordan det er å stå på bussen?;-)

Det kan ikke sammenlignes med å stå på bakken et sted - bussen slenger hit og dit, bråstopper, gasser på, og attpåtil så har man kanskje skikkelig solsteik inn vinduene.

Og når man da har vært på jobben en hel dag og har hovne bein og verkende bekken, så er det ikke akkurat behagelig å stå der, i tillegg til redselen for å falle.......

Skrevet

Tror nok faren for "lekkasjer" er adskillig større hos den eldre garde....;-)

Skrevet

.... men hva vet du da om hvordan det er å stå på bussen?;-)

Det kan ikke sammenlignes med å stå på bakken et sted - bussen slenger hit og dit, bråstopper, gasser på, og attpåtil så har man kanskje skikkelig solsteik inn vinduene.

Og når man da har vært på jobben en hel dag og har hovne bein og verkende bekken, så er det ikke akkurat behagelig å stå der, i tillegg til redselen for å falle.......

Jeg tok bussen daglig i 4 år - men for tiden kjører jeg egen bil!!

Skrevet

Jeg husker da jeg var høygravid og sto på T-banen hver eneste dag. En eneste gang var det en kar som reiste seg, og han var så gammel at jeg var redd han skulle brekke ved neste stopp, så jeg takket høflig nei til tilbudet om plassen hans. Han trengte den mer enn meg. ;o)

En annen gang var vi to stykker som sto i vogna: Jeg (to uker før fødselen) og ei jente på krykker (!).

Skrevet

"...og etter hva jeg forstår mister gravide vann med jevne mellomrom." -ler høyt-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...