Gjest pekka Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Hva brukes dem til? Ser og har hørt at unger samler nøtter for betaling?? (ikke at jeg skal gjøre det) Bare av ren nyskjerrighet. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Først: jeg har ikke peiping på hvorfor barn samler inn eikenøtter. Dernest: Den eneste jeg vet som spiser det, er Nasse Nøff. Og alle villsvin. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Først: jeg har ikke peiping på hvorfor barn samler inn eikenøtter. Dernest: Den eneste jeg vet som spiser det, er Nasse Nøff. Og alle villsvin. Ekorna da? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Hmmmmm. Det har jeg ikke hørt om, selv om vi bor midt i eikeriket, slik som du :-) Det må vel kanskje være å selge nøttene til skogselskaper som planter til med eik? Men så mye eik som det er i skogene her omkring, så skulle det vel ikke være nødvendig? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Hmmmmm. Det har jeg ikke hørt om, selv om vi bor midt i eikeriket, slik som du :-) Det må vel kanskje være å selge nøttene til skogselskaper som planter til med eik? Men så mye eik som det er i skogene her omkring, så skulle det vel ikke være nødvendig? Jeg har nå hørt at de ofte sendes til danmark for ja, å bli plantet til nye trær. Jaja, sikkert fint det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.