Gå til innhold

eikenøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva brukes dem til? Ser og har hørt at unger samler nøtter for betaling?? (ikke at jeg skal gjøre det)

Bare av ren nyskjerrighet.

Skrevet

Først: jeg har ikke peiping på hvorfor barn samler inn eikenøtter.

Dernest: Den eneste jeg vet som spiser det, er Nasse Nøff. Og alle villsvin.

Gjest girl with no name
Skrevet

Først: jeg har ikke peiping på hvorfor barn samler inn eikenøtter.

Dernest: Den eneste jeg vet som spiser det, er Nasse Nøff. Og alle villsvin.

Ekorna da?

Skrevet

Hmmmmm. Det har jeg ikke hørt om, selv om vi bor midt i eikeriket, slik som du :-)

Det må vel kanskje være å selge nøttene til skogselskaper som planter til med eik? Men så mye eik som det er i skogene her omkring, så skulle det vel ikke være nødvendig?

Skrevet

Hmmmmm. Det har jeg ikke hørt om, selv om vi bor midt i eikeriket, slik som du :-)

Det må vel kanskje være å selge nøttene til skogselskaper som planter til med eik? Men så mye eik som det er i skogene her omkring, så skulle det vel ikke være nødvendig?

Jeg har nå hørt at de ofte sendes til danmark for ja, å bli plantet til nye trær. Jaja, sikkert fint det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...