Gå til innhold

Kosttilskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å prøve kosttilskuddmerket Pharma Nord, men har har ikke funnet et kombinasjonstilskudd (vitaminer, mineraler og antioksydanter) slik andre kosttilskudd har. Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Min lege(psyk) satte meg på en liten coctail når jeg begynte hos ham. Men jeg skulle gå på rene produkter. Ikke kombi. Han mener effekten er omtrent borte på kompipreparater. Siden han ellers er en så oppegående fyr tror jeg på ham. Kanskje det er grunnen til Pharma Nord sin linje på rene produkter. Pluss at de selger mer ved rene produkter da.

Ingen grunn til å trykke i seg alt mulig. Man kan starte med omega-3 fettsyrer. E-vitamin, siden svært mange kvinner mangler dette vitaminet. Og kanskje b-vitamin.

(Min daglige. Omega-3, sink, krom, magnesium, E-vitamin, B-6. Alt i "ren" form.)

Kanskje din lege kan hjelpe deg til å finne det som passer deg utifra dine behov og eventuelle plager?

Eller du kan lese deg frem til hva de forskjellige står for og lage en selv.

Pharma Nord sine produkter er ganske dyre synes jeg. En digresjon. Vet ikke om det gjør dem bedre eller ei?

Skrevet

Min lege(psyk) satte meg på en liten coctail når jeg begynte hos ham. Men jeg skulle gå på rene produkter. Ikke kombi. Han mener effekten er omtrent borte på kompipreparater. Siden han ellers er en så oppegående fyr tror jeg på ham. Kanskje det er grunnen til Pharma Nord sin linje på rene produkter. Pluss at de selger mer ved rene produkter da.

Ingen grunn til å trykke i seg alt mulig. Man kan starte med omega-3 fettsyrer. E-vitamin, siden svært mange kvinner mangler dette vitaminet. Og kanskje b-vitamin.

(Min daglige. Omega-3, sink, krom, magnesium, E-vitamin, B-6. Alt i "ren" form.)

Kanskje din lege kan hjelpe deg til å finne det som passer deg utifra dine behov og eventuelle plager?

Eller du kan lese deg frem til hva de forskjellige står for og lage en selv.

Pharma Nord sine produkter er ganske dyre synes jeg. En digresjon. Vet ikke om det gjør dem bedre eller ei?

Tok du blodprøve hos legen for å finne ut av hva du trengte? Pharma Nord er kjent for å være et veldig godt kosttiskudd, siden de bruker mye penger på forskning. Det var en lege på klikk.no som annbefalte kosttiskuddet. Hvilket kosttiskudd bruker du?

Skrevet

Tok du blodprøve hos legen for å finne ut av hva du trengte? Pharma Nord er kjent for å være et veldig godt kosttiskudd, siden de bruker mye penger på forskning. Det var en lege på klikk.no som annbefalte kosttiskuddet. Hvilket kosttiskudd bruker du?

Jeg har vel tatt blodprøve, men først og fremst satte han den sammen basert på de plagene jeg har, og kunnskapen om hva mange lett får for lite av. Mangel på magnesium fører for eksempel til depresjon, eller kan føre til. Og det er krampeløsende, noe som er bra for hodet mitt osv. Jeg har brukt Pharma Nord, men også andre. Det varierer litt. Men jeg synes det er vanskelig. Noen ganger er det mange mellomledd som gjør det så dyrt, og derfor er det vanskelig å vite hva som er bra eller ikke. I følge legen min er omega-3 viktigst av alt. Så det prøver jeg å huske. Ellers har jeg pauser innimellom.

Skrevet

Jeg har vel tatt blodprøve, men først og fremst satte han den sammen basert på de plagene jeg har, og kunnskapen om hva mange lett får for lite av. Mangel på magnesium fører for eksempel til depresjon, eller kan føre til. Og det er krampeløsende, noe som er bra for hodet mitt osv. Jeg har brukt Pharma Nord, men også andre. Det varierer litt. Men jeg synes det er vanskelig. Noen ganger er det mange mellomledd som gjør det så dyrt, og derfor er det vanskelig å vite hva som er bra eller ikke. I følge legen min er omega-3 viktigst av alt. Så det prøver jeg å huske. Ellers har jeg pauser innimellom.

Pauser? Du tar av og til et opphold fra kosttilskuddet? Kan man få for mye magnesium hvis man tar en kapsel daglig? Mange spørsmål! Er ganske nyskjerrig!

Skrevet

Ofte er rene produkter bedre enn kombiprodukter. Pharma Nord har bra produkter.

Som basis ville jeg satset på en multivitamineral som f.eks. Solaray (ikke Pharma Nord). Og så supplert med Omega-3, E- og C-vitamin.

Skrevet

Pauser? Du tar av og til et opphold fra kosttilskuddet? Kan man få for mye magnesium hvis man tar en kapsel daglig? Mange spørsmål! Er ganske nyskjerrig!

Ja, jeg tar meg pauser fra noen av dem. Ikke omega-3. Men magnesium. Og E-vitamin er jo fettløselig, så der også tar jeg meg en pause i blant. Og i blant kjenner jeg at jeg ikke trenger krom slik i ett. Disse multivitaminene gir gjerne litt av vært, men ikke nok av de man kanskje trenger. I følge Flytli (tror jeg han heter),"vitaminlegen", er E-vitamin et av de vitaminene kanskje så mange som fire av ti har for lite av. Mens de fleste av oss har nok C-vitamin. Så selv om sistnevnte er viktig, og jeg helst ikke vil ende opp med skjørbuk, har jeg nok mest å hente på å ta tilskudd av det som etterhvert kalles kvinnevitaminet, E-vitamin.

Så jeg tar heller en god dose, også en pause innimellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...