Gå til innhold

NorLevo, ubeskyttet sex og graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ubeskyttet sex 30.07.06 og tok NorLevo innen 24 timer. Fikk menslignende blødning den 12.08, (tidligere enn vanlig) som varte 3-4 dager.Hadde igjen ubeskyttet sex 20-22.08. Mener det var denne perioden jeg ble befruktet, er nå gravid. Hadde igjen ubeskyttet sex 1.9, og tok NorLevo igjen (pga var ikke sikker på om gravid, var på ferie) 48 timer etterpå. Men, samtidig følte jeg meg 'gravid', og den 17.9 tok jeg hjemmetest som viste positivt. Også bekreftet hos lege 18.9 urinprøve, og blodprøve. Han sa jeg nok var blitt befruktet i perioden 20-22.8 ut ifra verdier på blodprøve. Jeg er helt utrolig usikker,og MÅ få dette bekreftet.. Ber jeg om ultralyd nå? Klarer ikke å glede meg før jeg får vite dette sikkert (pga hvem som er far, selvfølgelig.., er det den 20-22.8 så er allt ok, om evt. 1.9 så er det ikke det..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247501-norlevo-ubeskyttet-sex-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis legen sier at du sannsynligvis ble gravid i periode 20-22.08 p.g.a. blodprøven du tok, har han nok med stor sannsynlighet rett i det. For meg blir det vanskelig å si noe utover det, siden begge deler i praksis er mulig. Hormonnivået som ble målt i blodprøven din sier noe om hvor langt du har kommet i svangerskapet. Tør du ikke stole på det legen tror er mest sannsynlig, kan du selvsagt oppsøke en privat klinikk for å få tatt ultralyd, vanlig screening på sykehuset får du ikke tilbud om før ca 19 ukers svangerskap.

Noen garanti for hvem som er barnefaren kan du ikke få før barnet er født og du evt.får de aktuelle mennene med på å ta DNA test.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...