Gå til innhold

Gravid og kan ikke ha samleie

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick nå

Er gravid i slutten av 7.måned. Har vært innlagt på sykehuset p.g.a. blødninger etter samleie. Der sa legene at jeg hadde "polypp" på livmoren/livmorhalsen. De sa at vi burde vente med samleie til det hadde gått minst to uker, men vi er litt redde for at det skal skje igjen hvis vi har samleie i graviditeten.

Derfor lurer jeg på om vi kanskje kan prøve analsex istedenfor? Kan jeg få blødninger fra skjeden av det? Er det skadelig for barnet?

Har du noen tips for at det skal bli vellykket?

Tør ikke spørre jordmoren min om det, for jeg føler at jeg ikke kan snakke med henne om slike ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24753-gravid-og-kan-ikke-ha-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan skje irritasjon av livmorhalsen også ved analsex, veggen mellom endetarm og skjeden er veldig tynn. Så jeg vil foreslå at dere venter de to uker dere har fått anbefalt og så forsøker vaginalt samleie. Hvis det 'bare' er en polypp som blør, så er en slik blødning ikke farlig for foster eller for å sette fødselen i gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...