Gå til innhold

Jeg vil bli lyst i bann, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyser deg glatt i bann, jeg!

Tviler ikke, men det gjør seg bedre med et pavesegl?

Skrevet

Tviler ikke, men det gjør seg bedre med et pavesegl?

Mja, kanskje...

Husk da at vi kan drepe deg når som helst uten grunn på lovlig vis!

Sjeldent man får lyst folk i bann i disse tider. Kjedelig.

Men hører noe om at muslimene driver med noe lignende for tiden, så ta kontakt med en iman, så blir det fart på sakene ser du.....

Skrevet

Lyser deg glatt i bann, jeg!

Det hadde liksom vært mer fyldig med noe a la "Decet Romanum Pontificem"

Skrevet

Det hadde liksom vært mer fyldig med noe a la "Decet Romanum Pontificem"

Du kan jo skrive et trusselbrev å se om det hjelper noe... Paver idag er dessverre altfor moderne..

Husk, Marin Luhter var en virkelig og reell trussel! Han stjal jo tusenvis av sjeler rett ut av hans pavelige hånd...

Skrevet

Mja, kanskje...

Husk da at vi kan drepe deg når som helst uten grunn på lovlig vis!

Sjeldent man får lyst folk i bann i disse tider. Kjedelig.

Men hører noe om at muslimene driver med noe lignende for tiden, så ta kontakt med en iman, så blir det fart på sakene ser du.....

Mjnei, det må nok videre til kalif. Finnes ingen nå, men Husni Mubarak kanskje?

http://no.wikipedia.org/wiki/Kalif

En forlagsmann ble jo nesten drept i Norge på ordre fra utlandet - på andre siden jorda. 4-5000 unge menn gikk midt på Carl Johan og ropte drapstrusler mot nordmenn allerede for 16 år siden?

Skrevet

Mjnei, det må nok videre til kalif. Finnes ingen nå, men Husni Mubarak kanskje?

http://no.wikipedia.org/wiki/Kalif

En forlagsmann ble jo nesten drept i Norge på ordre fra utlandet - på andre siden jorda. 4-5000 unge menn gikk midt på Carl Johan og ropte drapstrusler mot nordmenn allerede for 16 år siden?

Det skal så lite til så.

Forsøk å tegne Mohammed f.eks.?

Ja, de er gale, men heller ikke lett siden de har vært under hjernevasking siden de ble født.

ylvali1365381015
Skrevet

Du kan jo skrive et trusselbrev å se om det hjelper noe... Paver idag er dessverre altfor moderne..

Husk, Marin Luhter var en virkelig og reell trussel! Han stjal jo tusenvis av sjeler rett ut av hans pavelige hånd...

eh-moderne kan de vel strengt tatt kalles!

(stikkord konomer mot hiv-smitte og uøsket graviditet, og kjønnssykdommer forøvrig)

og selvbestemt abort??!

Skrevet

Hvis du skriver en parodi på bibelen blir du sikkert lyst i bann.

ylvali1365381015
Skrevet

Det skal så lite til så.

Forsøk å tegne Mohammed f.eks.?

Ja, de er gale, men heller ikke lett siden de har vært under hjernevasking siden de ble født.

keinstein:

forsøk heller å tegne en meget grym og nedsettende karikatur av paven- den er da ny i det minste?

og publiser den verden over. da skal jeg love deg at det blir bruduljer!! :-)

like ille på begge sider, disse ekstremistene! ;-D

Skrevet

eh-moderne kan de vel strengt tatt kalles!

(stikkord konomer mot hiv-smitte og uøsket graviditet, og kjønnssykdommer forøvrig)

og selvbestemt abort??!

Selvgølgelig ikke, men de ser det ikke like dødsalvorlig om andre religioner stjeler noen sjeler fra dem.....

ylvali1365381015
Skrevet

keinstein:

forsøk heller å tegne en meget grym og nedsettende karikatur av paven- den er da ny i det minste?

og da vil jeg virkelig beundre og respektere din berettigede harme og ditt mot!

(tenk hva afrika kunna berget om det ikke var for en pave som forbød kondomer, med hensyn til aids og en halv generasjon i ruiner!!!)

Skrevet

keinstein:

Paven er ikke en ekstremisist, bare så det er sagt....

Skrevet

Er ikke paven en ekstremist?

Hvordan definerer du en ekstremist?

Fyren er med sin kondompolitikk skyld i flere døde enn Bin Laden.

Folk hører tross alt på gærningen.

ylvali1365381015
Skrevet

åneei?!

Skrevet

og da vil jeg virkelig beundre og respektere din berettigede harme og ditt mot!

(tenk hva afrika kunna berget om det ikke var for en pave som forbød kondomer, med hensyn til aids og en halv generasjon i ruiner!!!)

Ønsker ikke en diskusjon om hvem som er skyld i hvilket helvete, som over halve jorda lider under....

HIV er bare endel av det.

ylvali1365381015
Skrevet

Ønsker ikke en diskusjon om hvem som er skyld i hvilket helvete, som over halve jorda lider under....

HIV er bare endel av det.

ja...

jeg for min del anser religion som en uting i så måte. det blir en avstandsskapende sovepute for ekstremisme, der begge parter kan hevde sin "rett".

hadde alle bare blitt oppdratt i et demokratisk og velfødd samfunn som vårt...

Skrevet

Nei, Luther er ikkje i bann, fordi han er død. Det går over når ein er død.

Og dersom du verkeleg har som mål i livet å bli "lyst i bann", må du bli katolikk først. I USA har dei "Theology on Tap" møter, kanskje det kunne vore noko for deg, litt teologi rundt eit par glas på pubben?

;-)

Skrevet

Nei, Luther er ikkje i bann, fordi han er død. Det går over når ein er død.

Og dersom du verkeleg har som mål i livet å bli "lyst i bann", må du bli katolikk først. I USA har dei "Theology on Tap" møter, kanskje det kunne vore noko for deg, litt teologi rundt eit par glas på pubben?

;-)

Men bannbullen på Martin ble ikke trukket tilbake?

Jeg foretrekker filosofi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...