Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå inntar jeg frokosten min her ved kontorpulten. En God morgen-jogurt (melon og müsli) etter et krus med en blanding av svart kaffe og espresso.

(Jeg står opp kl 6 og er på jobben rundt 7, så å spise frokost før jeg drar hjemmefra synes jeg er altfor tidlig. Da har jeg ikke lyst på noe heller.)

Hva og når spiser _du_ frokost?

Skrevet

Spiser alltid 4korn med skummet kulturmelk, eller egg og bacon (stort sett i helgene).

Tja. Jeg har ikke lagt meg ennå, så jeg vil anslå at jeg i dag spiser frokost rundt 14-15.

Men i morgen spiser jeg nok frokost til et mer normalt tidspunkt. Rundt 7, tenker jeg.

Spiser alltid rett etter at jeg har kommet ut av dusjen om morgenen (eller når på dagen jeg står opp).

Skrevet

Sitter her på jobb og spiser frokost jeg også - en svær kopp fersken-te uten sukker. Et gresskarfrørundstykke med leverpostei. Skål!

Skrevet

Frokosten inntas ved dataen her også, men hjemme jeg da...

Et speltrundstykke, halvparten med Roastbeef og halvparten med hjemmelaget eplemos, nam.

Skrevet

For tiden spiser jeg stort sett frokost ved 8.45-tiden. Da blir det gjerne et par brødskiver med ett eller annet på eller en porsjon All-Bran med skummet melk.

Skrevet

Jeg spiser foran pc'en hjemme, mellom 06 og 0730, avhengig av når jeg begynner på jobb.

Jeg er vanemenneske de luxe, og har spist to grovbrødskiver med leverpostei på til frokost hver dag i årevis :o) Drikker vann til.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg spiser ofte frokost når jeg kommer på jobb jeg også. Blir ofte litt hektisk å rekke det hjemme.

Nå har jeg akkurat sittet på kontoret og spist 2 skiver svært grovt brød med kyllingpostei. En kopp te og et stort glass kaldt vann.

Skrevet

Ved 09-tiden som regel. Frokosten består vanligvis av tre knekkebrød med gulost, og den obligatoriske kaffekoppen.

Skrevet

Av og til blir det et par skiver med f.eks. ost (hvit el. brun), italiensk salat, eller diverse posteier med agurk og majones på.

Av og til knekkebrød (for tiden går det mye i havre- og rug knekkebrød fra wasa) med hvit og brun ost.

Gjerne en youghurt med kvernet linfrø.

I helgene blir det gjerne varme rundstykker og/eller omelett.

Når jeg spiser? Det varierer. Idag f.eks. har jeg tenkt meg ut på kjøkkenet om noen få straxer!

Skrevet

Jeg spiser alltid frokost en time-to etter at jeg har stått opp, og da er det alltid et par knekkenbrød med variert pålegg.

Skrevet

Idag ble det Weeta-bix med skummet melk og Bringebærsyltetøy. Som regel spiser jeg ristet brød med enten gulost og paprika, eller brunost og syltetøy. Spiser frokost ca. 08.30

Skrevet

Det tar meg litt tid å komme i gang om morgenen, så jeg spiste ikke frokost før klokka 10, selv om jeg sto opp klokka 7. Det er for dårlig.

Spiste et knekkebrød med makrell i tomat og agurk, pluss en lettyoghurt.

Skrevet

Frokost er et must! :-)

Spiser ca en halvtime etter å ha stått opp, dusjet og ordten litt med lillegutt. Da er det alltid blanding av havregryn, diverse frokostblandinger, litt mandler og surmelk med kanel på toppen. Utrolig godt :-)

På jobb blir det ikke alltid tid til skikkelig lunsj, så jeg er sønn avhengig av en frokost som sitter godt i magen!

Skrevet

Må vel innrømme at det svært sjeldent blir frokost. Er ikke sulten i det hele tatt når jeg står opp. Spiser som regel første måltid i 10-11 tiden, det blir en brødskive el knekkebrød med pålegg

Skrevet

Spiser alltid 4korn med skummet kulturmelk, eller egg og bacon (stort sett i helgene).

Tja. Jeg har ikke lagt meg ennå, så jeg vil anslå at jeg i dag spiser frokost rundt 14-15.

Men i morgen spiser jeg nok frokost til et mer normalt tidspunkt. Rundt 7, tenker jeg.

Spiser alltid rett etter at jeg har kommet ut av dusjen om morgenen (eller når på dagen jeg står opp).

Hm, skummet kultur heter det ja. Har alltid sagt surmelk jeg, men det klinger ikke særlig bra..

Godt på frokostblandingen er det hvertfall, og særlig om du slenger oppi litt mandler/nøtter og drysser kanel på. Bare prøv ;-)

Skrevet

Vi spiser frokost ca halv åtte hjemme. Både barn og voksne spiser før vi går på jobb, barnehage og skole.

Jeg pleier å spise to skiver med brød og 1-2 glass melk. Juice hvis vi har.

Hvis vi begge har god tid, setter vi på kaffe. Vanligvis tar vi kaffe først når vi kommer på jobb.

Skrevet

Frokost er et must! :-)

Spiser ca en halvtime etter å ha stått opp, dusjet og ordten litt med lillegutt. Da er det alltid blanding av havregryn, diverse frokostblandinger, litt mandler og surmelk med kanel på toppen. Utrolig godt :-)

På jobb blir det ikke alltid tid til skikkelig lunsj, så jeg er sønn avhengig av en frokost som sitter godt i magen!

spiser du ikke lunch?! Da må du bli vanvittig sulten. PÅ tide å sette grenser kanskje?

Skrevet

spiser du ikke lunch?! Da må du bli vanvittig sulten. PÅ tide å sette grenser kanskje?

Joda, får som regel kastet i meg noe i forbifarten.. Er ikke alle steder man får mulighet til å spise til de fastlagte tidene, det skjer gjerne noe uforutsett hver dag :-)

Skrevet

Jeg har i alle år vært flink til å spise en vanlig frokost med to brødskiver og et glass melk eller jus, men det siste året har jeg blitt helt håpløs.

Stort sett spiser jeg ikke frokost, men tar en tidlig lunsj og så bare noe småtteri til den vanlige lunsjpausa.

I dag har jeg spist et halvt eple ca 9.30, og så to kyllinglår + baguett 11.00. På jobb kan jeg spise f.eks baguett 9.30-10.00 og så en liten salat eller sjokolade 11.00.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...