Gå til innhold

Jeg vil ha nye gardiner på stua - tips?

Anbefalte innlegg

Stua har helt lyse vegger (tapet i off-white/eggeskall).

Sofaen (treseter og toseter + puff) er i stoff. Den er hovedsaklig brun, men med noen cm-tykke sorte striper innimellom det brune.

Sofabord og annet møblement er i mellombrunt tre.

Gulvene har eikeparkett. Gardinene vi har nå er i omtrent samme farge som sofaen og i tynt linstoff. De henger rett ned.

Nå kan jeg tenke meg nye gardiner (de gamle har kattene slitt i stykker nederst..)

Skal jeg gå for gardiner i samme farge som veggene? Ser for meg at det da vil bli mest stilrent?

Fortsetter under...

Vi har stuegardiner i samme farge som to av veggene på stua (de andre er i umalt panel - grøss), og jeg synes det er kjempefint. Fargen på gardiner og vegger er eggeskall.

Da tror jeg nesten jeg går for det! På grensen til minimalistisk stil er min stil :-)

Jeg har nettopp malt stuen hvit, og har hvite gardiner som er nokså glissent vevd i partier også. Fint om sommeren.

Men når vinteren kommer tror jeg det blir litt kaldt, så nå har jeg kjøpt flere gardiner av samme typen, men i mørkerødt.

Har mørkebrun skinnsofa og spisestue i såpebehandlet bøk. Med noen røde, offwhite og mellombrune puter i sofaen ble det kjempefint.

Til våren legger jeg alt det røde på loftet noen måneder.

Annonse

Jeg har nettopp malt stuen hvit, og har hvite gardiner som er nokså glissent vevd i partier også. Fint om sommeren.

Men når vinteren kommer tror jeg det blir litt kaldt, så nå har jeg kjøpt flere gardiner av samme typen, men i mørkerødt.

Har mørkebrun skinnsofa og spisestue i såpebehandlet bøk. Med noen røde, offwhite og mellombrune puter i sofaen ble det kjempefint.

Til våren legger jeg alt det røde på loftet noen måneder.

Jeg måå ha lyse farger selv på vinteren. Humøret stiger noen hakk av det ;-)

Men den kombinasjonen du nevner høres kul ut!

Garantert fint med lyse gardiner :), jeg har det oppe nå, men nå når det går mot mørkere tider så syns jeg at det blir litt "kaldt", derfor har jeg bestilt meg brune og turkise gardiner :)

Hvis sofaen min hadde vært ensfarget, skulle jeg slått til med en fresh farge på gardinene. Er redd det blir "for mye" pga at sofaen er delvis stripet...

Tror jeg går for helt lyse gardiner!

Det er jeg helt enig i. Pynten hos oss er stort sett noen blomster og så leker...

Her har vi noen få planter, noen skåler og lysestaker.

Til tider ser stilen maximalistisk ut, men det er når ungene har tømt ut lekekassene på stua ;-)

Annonse

Jeg har faktisk tenkt på svarte gardiner også...Men er redd det kan bli litt mørkt. Mulig jeg går for svarte gardiner på vinteren og helt lyse på sommeren.

Det kommer jo veldig an på gardintypen, hvor store vinduene er og alt sånt. Våre svarte gardiner er tynne og lette, i tillegg er vinduet gigantisk så gardinene blir bare en liten del av det hele.

Jeg har faktisk tenkt på svarte gardiner også...Men er redd det kan bli litt mørkt. Mulig jeg går for svarte gardiner på vinteren og helt lyse på sommeren.

Jeg har disse:

http://www.kid.no/Kid/Product/AcProduct.aspx?PageId=4&AcpId=70680

Akkurat nå har jeg både røde og hvite hengende oppe. Men det jeg ville si, var at de finnes i svart også. Og de er ganske gjennomskinnelige.

Gjest josefine1

Jeg har disse:

http://www.kid.no/Kid/Product/AcProduct.aspx?PageId=4&AcpId=70680

Akkurat nå har jeg både røde og hvite hengende oppe. Men det jeg ville si, var at de finnes i svart også. Og de er ganske gjennomskinnelige.

Jeg har de i sort. Bruker de ikke så ofte i stua, blir litt hardt. Har hatt de på soverommet nå i sommer :)

Har lyse vegger, sofaen er grå/lys brun. Bord og div er i mørkt tre. Og for første gang har jeg "farge" på gardinene. De er nå helt røde. Sammen med røde puter og en liten rød duk, er det faktisk ganske fint. Men jeg har alltid holdt meg til lyse gardiner tidligere.

Gjest josefine1

Har lyse vegger, sofaen er grå/lys brun. Bord og div er i mørkt tre. Og for første gang har jeg "farge" på gardinene. De er nå helt røde. Sammen med røde puter og en liten rød duk, er det faktisk ganske fint. Men jeg har alltid holdt meg til lyse gardiner tidligere.

Det er jo ikke jul enda da :)

Jeg bruker røde gardiner og puter kun i jula jeg, så nå får du meg nesten i julestemning her.

Det er jo ikke jul enda da :)

Jeg bruker røde gardiner og puter kun i jula jeg, så nå får du meg nesten i julestemning her.

Slipper å forandre noe til jul da iallefall. Og på soverommet er det lilla, så da er jeg klar til advent ;-)

De er mere knall røde og ikke det jeg kaller julerødt, så jeg synes det er fint hele året iallefall.

Gjest josefine1

Slipper å forandre noe til jul da iallefall. Og på soverommet er det lilla, så da er jeg klar til advent ;-)

De er mere knall røde og ikke det jeg kaller julerødt, så jeg synes det er fint hele året iallefall.

Kjekt med alt som er unnagjort ja ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...