Gå til innhold

RimiHagen og Mille Maries portretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen selvhøytidelige narraktige figurer de er! Har dere sett de latterlige, pompøse maleriene? Snakk om dårlig smak. Skulle tro at Mille Marie som er oppdratt i en "fin" familie hadde bedre smak. Hagen er jo tross alt bare en oppkomling, og en kan kanskje ikke forvente at han skal begrep om kunstnerisk kvalitet eller stil.

De blottstiller seg selv og sin dårlige smak, sin egosentriske livsførsel og selopptatthet til stadighet, gjennom sine mer eller mindre offentlige bursdagsselskaper, mottakelser og nå altså portretter...... Snakk om tragikomiske folk!

Skrevet

Kan de ikke få lov til det da?

Synes det er mer latterlig at det blir ramaskrik fordi de ikke legger seg flat under janteloven.....

Hvis de er fornøyd med innsatsen til Vebjørn Sand og ønsker å ha bildene på veggen så why not? Det er jo ikke slik at de mangler veggplass:)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle mener disse maleriene er så dårlige, men jeg er jo ikke av spesielt høy "byrd" så jeg har vel dårlig smak.

Skrevet

Sånne ting gidder jeg ikke engang å irritere meg over. Når folk f.eks. diskuterer hva rikfolk bruker penger på og snakker nedsettende om dem av den grunn, så klarer jeg ikke å engasjere meg. Folk må få gjøre som de vil, så lenge det ikke ødelegger for andre. Jeg mistenker at de som irriterer seg over slikt egentlig er litt misunnelige ;-)

Gjest snekker andersen
Skrevet

Helt enig i at det er dårlige bilder. Men jeg liker heller ikke de klovnebildene til den venninnna til Sand

Skrevet

Syns det er kult jeg - sånne protretter skal vi ha av oss også -over peisen :)

Skrevet

"Hagen er jo tross alt bare en oppkomling, og en kan kanskje ikke forvente at han skal begrep om kunstnerisk kvalitet eller stil."

Så folk fra proletariatet har ikke begrep og kunsteriks kvalitet og stil?

Godt vi har personer som deg til å rettlede oss.

Skrevet

Takk for link.

Hvis de vil bruke store summer penger på dette og synes at det er fint å henge det på veggen, så gjerne for meg.

det er jo forsåvidt ikke noe nytt at rikfolk får malt portretter av seg selv, selv om det i våre dager kanskje brukes mer tid og penger på fotografier enn på malerier.

Men jeg vil jo påstå at utover den affeksjonsverdi som disse maleriene måtte ha for de avbildede og eventuelle etterkommere, så er vel dette neppe bilder som vil gå inn i kunsthistorien! ;-)

Skrevet

Sånne ting gidder jeg ikke engang å irritere meg over. Når folk f.eks. diskuterer hva rikfolk bruker penger på og snakker nedsettende om dem av den grunn, så klarer jeg ikke å engasjere meg. Folk må få gjøre som de vil, så lenge det ikke ødelegger for andre. Jeg mistenker at de som irriterer seg over slikt egentlig er litt misunnelige ;-)

Enig i mye av det du sier der. Eller snarere: Enig i det du sier, men ikke i ALLE sammenhenger! :-)

Jeg tror nok også at det er mye misunnelse som kan ligge bak kritikk av rikfolks pengeforbruk.

Og så er det jo litt deilig å få "bevist" at penger ikke nædvemdigvis er ensbetydende med god smak! ;-)

Men samtidig så synes jeg at det ikke er slik at ethvert pengebruk fra rike og kjente folk er allmennheten uvedkommende.

Det dreier seg tross alt om profilerte mennesker, som skal nyte en viss tillitt i markedet, og som også har påvirkningskraft. Hagen har f eks sponset flere politiske partier før valgkamper osv.

Men nå er ikke akkurat disse maleriene eller annet stæsj som de måtte ønske å pynte opp med hjemme er noe viktig tema.

Skrevet

Enig i mye av det du sier der. Eller snarere: Enig i det du sier, men ikke i ALLE sammenhenger! :-)

Jeg tror nok også at det er mye misunnelse som kan ligge bak kritikk av rikfolks pengeforbruk.

Og så er det jo litt deilig å få "bevist" at penger ikke nædvemdigvis er ensbetydende med god smak! ;-)

Men samtidig så synes jeg at det ikke er slik at ethvert pengebruk fra rike og kjente folk er allmennheten uvedkommende.

Det dreier seg tross alt om profilerte mennesker, som skal nyte en viss tillitt i markedet, og som også har påvirkningskraft. Hagen har f eks sponset flere politiske partier før valgkamper osv.

Men nå er ikke akkurat disse maleriene eller annet stæsj som de måtte ønske å pynte opp med hjemme er noe viktig tema.

Da er vi stort sett ganske enige ;-)

Jeg har et familiemedlem som sitter svært godt i det (for å si det sånn ;-)). Når jeg ser hvordan folk blander seg inn i hva han bruker pengene på, og hvordan folk tydelig viser sin misnøye med at han f.eks. har en millionbil, så får jeg fnatt! *Ahhhrgg*

Skrevet

"Hagen er jo tross alt bare en oppkomling, og en kan kanskje ikke forvente at han skal begrep om kunstnerisk kvalitet eller stil."

Så folk fra proletariatet har ikke begrep og kunsteriks kvalitet og stil?

Godt vi har personer som deg til å rettlede oss.

Du har visst ikke taket på ironi?????????????????

Skrevet

Du har visst ikke taket på ironi?????????????????

Eller så er det kanskje du som ikke har taket på det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...