Gå til innhold

År med intens pro-islamistisk propaganda har virket.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så forskjellig man kan lese nyheter.... Min første tanke var at nå har der rabla fullstendig for de personene som har uttalt dette.

Norge mest fiendlig til Israel? Mer fiendlig enn muslimske land også nå kanskje...

Snakk om storm i et vannglass! Og til og med jøder i Norge har jo gått ut og kritisert ambassadøren til Israel for kritikken av kongehuset.... Men de er vel preget at "år med intens pro-islamisisk propaganda", de også...?

Og nei. Jeg er ikke rød.

Skrevet

Det er jo fan til skam at vi har stelt oss slik.

På en eller annen måte har media klart å få folk til å ta parti for Israels dødsfiender, de middelalderske kvinneskjenderne, de undertrykkende voldsapene, de patriarkalske machogrisene..i det hele tatt, islamistene.

Skrevet

På en eller annen måte har media klart å få folk til å ta parti for Israels dødsfiender, de middelalderske kvinneskjenderne, de undertrykkende voldsapene, de patriarkalske machogrisene..i det hele tatt, islamistene.

Ja sånn må det være. For det er jo overhode ikke noe alterntiv at det er israel som gjør fem fjær til en haug med høns her er det? Det kan umulig være at Israle er en smule for ømskinnet og uten evne til å ta kritikk? Til og med norske jøder har kritisert israels ambassadør i denne saken....

Skrevet

Så forskjellig man kan lese nyheter.... Min første tanke var at nå har der rabla fullstendig for de personene som har uttalt dette.

Norge mest fiendlig til Israel? Mer fiendlig enn muslimske land også nå kanskje...

Snakk om storm i et vannglass! Og til og med jøder i Norge har jo gått ut og kritisert ambassadøren til Israel for kritikken av kongehuset.... Men de er vel preget at "år med intens pro-islamisisk propaganda", de også...?

Og nei. Jeg er ikke rød.

Det norske folks holdninger til staten Israel har endret seg fra vennligsinnet til fientlig og hatsk i løpet av etpar decenier, utelukkende takket være en ensidig Israel\jødefientlig pressedekning. Du er tydligvis et produkt av dette.

I andre land som vi normalt sammenligner oss med har det ikke vært en slik utvikling.

Skrevet

Ja sånn må det være. For det er jo overhode ikke noe alterntiv at det er israel som gjør fem fjær til en haug med høns her er det? Det kan umulig være at Israle er en smule for ømskinnet og uten evne til å ta kritikk? Til og med norske jøder har kritisert israels ambassadør i denne saken....

Israel har sittet stille i seks år og fått reketter sendt fra Libanon og inn i befolkede områder i Israel..i en eneste lang strøm.

Hvordan man kan fremstille dette som "fjør" er jo et mysterium. Ethvert annet land - med tilstrekkelig kapasitet - ville fjernet fanskapet for lenge siden.

Skrevet

Det norske folks holdninger til staten Israel har endret seg fra vennligsinnet til fientlig og hatsk i løpet av etpar decenier, utelukkende takket være en ensidig Israel\jødefientlig pressedekning. Du er tydligvis et produkt av dette.

I andre land som vi normalt sammenligner oss med har det ikke vært en slik utvikling.

Å snakke med svenske kolleger er forfriskende ja :)

Skrevet

Israel har sittet stille i seks år og fått reketter sendt fra Libanon og inn i befolkede områder i Israel..i en eneste lang strøm.

Hvordan man kan fremstille dette som "fjør" er jo et mysterium. Ethvert annet land - med tilstrekkelig kapasitet - ville fjernet fanskapet for lenge siden.

Snakker vi om samme artikkel?

Skrevet

Å snakke med svenske kolleger er forfriskende ja :)

Yes, for ikke å snakke om danskene http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article702707.ece

som tydligvis i langt større grad enn nordmenn ser ut til å være i stand til å fatte hvordan det år etter år er å leve med islamittisk terror rundt husveggene.

Noebn annen forklaring enn forskjell i pressene venstrevriddhet kan vanskelig finnes.

Skrevet

Jepp. Helt enig. Det er utelukkende norsk presse som er skyld i at man har et litt mer nyansert syn på ting og tang mht Israel enn du har. Israel har overhode ikke noe skyld i dette.Du snakker som om nordmenn flest går med hue under armen og armen i bind og kun forholder seg til hva vi leser i VG.

Samtidig har du tydeligvis en ekstrem tro på at nettopp du selv er i stand til å forstå hva som er sant og ikke sant. Her i huset leses flere utelandske tidsskrifter på regulær basis. Så nei, mitt syn er ikke alene preget av hva norsk presse formidler, og jeg er overhode ikke politisk rød.

Skrevet

Jepp. Helt enig. Det er utelukkende norsk presse som er skyld i at man har et litt mer nyansert syn på ting og tang mht Israel enn du har. Israel har overhode ikke noe skyld i dette.Du snakker som om nordmenn flest går med hue under armen og armen i bind og kun forholder seg til hva vi leser i VG.

Samtidig har du tydeligvis en ekstrem tro på at nettopp du selv er i stand til å forstå hva som er sant og ikke sant. Her i huset leses flere utelandske tidsskrifter på regulær basis. Så nei, mitt syn er ikke alene preget av hva norsk presse formidler, og jeg er overhode ikke politisk rød.

Evne til innlevels ei andres situasjon er åpenbart nokså forskjellig. Enkelte må desverre selv få sprengt av seg et bein eller en arm, eller ha barn som får det, for å kunne forstå hva islamittisk terror er. Andre skjønner det på forhånd.

Skrevet

Med bl a SVs historie og retorikk de siste 100 åra, så er det ikke så rart.

Jødene har vært selve bildet på "kapitalistsvinet" så lenge noen nålevende kan huske. "Jøde" var et skjellsord, og en stor fornærmelse å bli kalt. Et uttrykk for en som kun tjener/teller penger på bekostning andre, av sosialt liv og anstendiget. Jødene hadde ofte en kultur som virket støtende på andre. Samholdet i noen familier og ekskluderingen av andre. De ble oppfattet som kolonister. De utsøkt vakre jødiske kvinnene var heller ikke godt likt av andre kvinner.

Det er retorikken som er dempet etter 2. VK, ikke symbolenes betydning eller bildet av jøder.

Jødene i USA har et svært anstrengt syn på Norge historisk sett. Begrepet "nordmenn og tyskere" var ubehagelig å høre gang på gang. Likeså historiene om deportering, plyndring og mottagelsen etter 2. VK.

De er trist å få lese om andres forakt for Norges holdninger. Men media har skylda, uten tvil.

Retorikken og argumentene når disse holdningene kommer opp er avslørende og påfallende.

I f eks Kåre sine rasistiske oppgulp er det umulig å finne kritikk mot islamistenes drap på sivile og deres primitive morderiske hat.

I medienes motstand mot rasisme er det nesten umulig å finne noe som går i mot jødehat like mye som annet rasistisk hat. Noen halvkvede viser har det vært, men det er ikke troverdig.

Skrevet

Evne til innlevels ei andres situasjon er åpenbart nokså forskjellig. Enkelte må desverre selv få sprengt av seg et bein eller en arm, eller ha barn som får det, for å kunne forstå hva islamittisk terror er. Andre skjønner det på forhånd.

Evne til innlevels ei andres situasjon er åpenbart nokså forskjellig. Enkelte må desverre selv bo i palestinske flyktningleirer, for å kunne forstå hva israelsk terror er. Andre skjønner det på forhånd.

Ellers er jeg enig i at terror mot Israel skal fordømmes på det sterkeste.

Saken har to sider. Jeg ser begge. Du derimot ser bare den ene.

Skrevet

Ikke bare det, men det føydale mannsgriseriet har tatt bolig i et digert hus midt i hovedstaden. Derfra går makten helt inn i sengene til folk, styrer dem som zombier.

Bare se på retorikken som de skyteglade voldsapene i Oslo nå presterer, helt i tråd med læren som Mubaraq og hans folk har spydd ut i evigheter.

Skrevet

Jeg husker godt da "alle" gode sosialister skulle dra til Israel og bo i kibbutz. Men hvordan startet hetsen igjen?

Skrevet

Da har du sikkert lest om da Israel skulle sende to fly med hjelpesendinger til et stort jordskjelvområde, og den internasjonale pressen nektet å møte opp for å dekke det?

"Vi vil ikke gi landet noen gratis reklame" var svaret. Israelske myndigheter ble mistenkt fpr å ville skape positive bilder av seg selv. Det skal vi ta opp når Norge sender hjelpesendinger, om ikke det er en baktanke med det også?

Arabiske land har mange ganger nektet å ta i mot hjelp fra Israel. Det hører vi aldri noe om i Norge.

Det var egentlig gode historier mediamessig sett, men media har en holdning som forhindrer at slikt kommer fram.

På inernett har det forekommet uttrykk som "jødiske stridsvogner" som er blitt endret til "israelske strisvogner" på oppfordring. Som kjent har ikke jødene noen stridsvogner.

De ventet bare på at israelerne skulle gjøre noen ugjerninger, ikke gode gjerninger.

Skrevet

Evne til innlevels ei andres situasjon er åpenbart nokså forskjellig. Enkelte må desverre selv bo i palestinske flyktningleirer, for å kunne forstå hva israelsk terror er. Andre skjønner det på forhånd.

Ellers er jeg enig i at terror mot Israel skal fordømmes på det sterkeste.

Saken har to sider. Jeg ser begge. Du derimot ser bare den ene.

Isreal har inngått fred med både Jordan og Egypt for over 30 år siden som har holdt. De har forgjeves forsøkt det samme med Palestinerene.

De vil ikek ha fred og da er det lite annet Israel kan gjøre enn å slå tilbake, og å bekjempe statsterroristene.

Skrevet

Isreal har inngått fred med både Jordan og Egypt for over 30 år siden som har holdt. De har forgjeves forsøkt det samme med Palestinerene.

De vil ikek ha fred og da er det lite annet Israel kan gjøre enn å slå tilbake, og å bekjempe statsterroristene.

Men de er svært brutale i gjengjeldelser og vil ha mye oppmerksomhet?

Skrevet

Men de er svært brutale i gjengjeldelser og vil ha mye oppmerksomhet?

De er langt mundre brutale enn hva som er og alltid har vært vanlig opp gjennom historien når ens folk angripes.

Skrevet

De er langt mundre brutale enn hva som er og alltid har vært vanlig opp gjennom historien når ens folk angripes.

Det er ikke alt som står i forhold. De tåler at over 700 artilleriraketter faller i hodet på dem i 6 år.

Fremdeles forstår jeg ikke hvorfor ikke en av de langtrekkende og mer avanserte har havnet i Tel Aviv.

Hvorfor all denne småtergingen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...