Gå til innhold

permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spm angående permisjonspenger.

Har lest at jeg har rett til penger hvis jeg har jobbet 6 av de 10 første mnd før termin. Hvis jeg er sykemeldt og har ferie i denne 6 mnd perioden, gjelder det som jobbing da? Eller blir det trukket fra?

Og når jeg skal sende inn skjema for permisjonspenger,må jeg sende inn lønnslipper for de 6 mnd for å bevise at jeg har jobbet, eller er det nok at arbeidsgiver fyller ut sitt skjema.

blir pengegrunnlaget regnet ut fra denne perioden? Jeg har ikke fast mndlønn. Skal jeg renge ut gj.snittet av mndene?

Har hørt at man skal sende inn selvangivelsen fra året før.Hvorfor skal vi det. Du har jo rett på penger så lenge du har jobbet 6 av 10 mnd. Det er jo ikke alle som har jobbet året før, så hvorfor skal de regne med det året?

Skrevet

Jeg sendte aldri inn hverken lønnslipp eller selvangivelse. Det blir beregnet permisjonspenger på samme måte som sykepenger, og også permisjonspenger av sykepenger. Hvordan regens sykepengene dine ut nå, hvis du har så variabel jobbing? Tror ganske sikkert permisjonspengene regnes på samme måte. Det med ferie er jeg ikke helt sikker på. Men når de sier 6 av de 10 siste månedene så kan man ha vært arbeidsledig de siste 4 mnd før permisjonen. Og i og med at man kan ta ut permisjon 3 mnd før termin kan man faktisk ha vært uten inntekt i 7 mnd før fødsel hvis man starter permisjonen tidlig. ;)

Skrevet

Jeg sendte aldri inn hverken lønnslipp eller selvangivelse. Det blir beregnet permisjonspenger på samme måte som sykepenger, og også permisjonspenger av sykepenger. Hvordan regens sykepengene dine ut nå, hvis du har så variabel jobbing? Tror ganske sikkert permisjonspengene regnes på samme måte. Det med ferie er jeg ikke helt sikker på. Men når de sier 6 av de 10 siste månedene så kan man ha vært arbeidsledig de siste 4 mnd før permisjonen. Og i og med at man kan ta ut permisjon 3 mnd før termin kan man faktisk ha vært uten inntekt i 7 mnd før fødsel hvis man starter permisjonen tidlig. ;)

Har ikke vært sykemeldt jeg :)

Har faste timer i mnd, men får i tillegg ubekvemstillegg. Håper det skal tas med når jeg skriver mnd lønnen slik at jeg får mer.

Skrevet

Har ikke vært sykemeldt jeg :)

Har faste timer i mnd, men får i tillegg ubekvemstillegg. Håper det skal tas med når jeg skriver mnd lønnen slik at jeg får mer.

Når det er sånne tilfeller kan det nok være lurt å ringe trygdekontoret og spørre. Ring gjerne flere trygdekontor og spør, sånn at du kan være sikker på å få et svar som stemmer. Det er mange ganger de ikke kan reglene godt nok selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...