Gå til innhold

kyllingfilet oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endel kyllingfileet liggende som jeg har kjøpt på tilbud.

Har brukt kylling med bernaise saus og ris, thai gryte og pizza med kylling på.

Nå er jeg gått tom for ideer på nye retter.

Kan noen hjelpe med med forslag som er godt?

på forhånd takk!!

Skrevet

Kok pastarør.

Strimle kyllingen og stek den, finhakk en liten løk og fres den blank. Så har du over et glass pestosaus, og bland alt med den ferdige pastaen. Pepper og parmesan er godt til.

Skrevet

Det finnes jo massevis av gode retter med kyllingfilet, søk litt på nettet!

Selv er jeg glad i stekte kyllingfileter (hele) som har vært marinert på ulike måter, f.eks. tandoorivarianter med yogurt eller bare i urter og god olje.

Skrevet

Kok pastarør.

Strimle kyllingen og stek den, finhakk en liten løk og fres den blank. Så har du over et glass pestosaus, og bland alt med den ferdige pastaen. Pepper og parmesan er godt til.

Akkurat den varianten har vi ganske ofte også! Pleier å ha i cherrytomater og fersk basilikum rett før servering.

Skrevet

Stek kyllingfilet i ildfast form i stekeovn.

Serveres med kokt ris, chips og druesalat:

Druesalat:

1 boks stenfrie druer

1 purre

1 rømme

1 pose majones

Del druene i to, kutt opp purren. Bland med rømme og majones. Tilsett gjerne litt krydder (salt, pepper, piffi).

Skrevet

Akkurat den varianten har vi ganske ofte også! Pleier å ha i cherrytomater og fersk basilikum rett før servering.

Da skal jeg prøve med cherrytomater neste gang, det hørtes godt ut :o)

Skrevet

Kyllingfilet med purre eller vårløk, kanskje også champignon i creme fraiche-og-blåmuggost*-saus. Hakkede valnøtter over. Gjerne noen cherry-tomater ved siden av.

(*Jeg bruker enten Blå Castello eller Norzola)

Tilberedning:

Kyllingfiletene stekes i olje på høy varme i noen min., så de blir gyldne på begge sider. Tas ut av panna.

Vårløk/purre i tynne ringer surres i panna (evt. også champignon, jeg har ikke prøvd det ennå, men tror det vil bli godt, hvis ikke osten og soppen krasjer). La vårløk/purre bli myk. Tilsett en blanding av Creme Fraiche og oppsmuldret/hakket kyllingbuljong-terning og evt. inntil en halv dl vann (eller hvitvin!). Ha i oppdelt ost, som smelter inn i sausen. Legg kyllingfiletene oppå, legg lokk på stekepanna, og la det surre på lav varme i ca 10 min.

Serveres med hakkede valnøtter, cherrytomater, og evt. en salat om man ønsker.

Skrevet

Jeg pleier å steke kyllingfileten i panna i godt med smør. Nam! Krydrer med salt, pepper og basilikum underveis. Legger den så i en ildfastform på en seng av små blomkål- og broccolibuketter. Koker ut sjyet i panna ved å ha i en liten smørklatt til og et par ss creme fraiche (evt. fløte). Heller det over kyllingen og setter forma i ovnen, 200 grader i 15 min. Serveres med ris eller gjerne fersk pasta. Vanvittig godt! Kyllingen blir utrolig saftig!

Skrevet

Jeg pleier å steke kyllingfileten i panna i godt med smør. Nam! Krydrer med salt, pepper og basilikum underveis. Legger den så i en ildfastform på en seng av små blomkål- og broccolibuketter. Koker ut sjyet i panna ved å ha i en liten smørklatt til og et par ss creme fraiche (evt. fløte). Heller det over kyllingen og setter forma i ovnen, 200 grader i 15 min. Serveres med ris eller gjerne fersk pasta. Vanvittig godt! Kyllingen blir utrolig saftig!

Du steker den bare raskt i pannen ved høy temperatur, da - eller?

Gjest josefine1
Skrevet

Skjær kyllingfileten opp i biter, stekes litt, stek også gjerne noen wok-grønnsaker eller annet du liker, hell oppi sursøt-saus, la dette småputre på ovnen til risen er ferdigkokt, og server :).

Dette er vel egentlig en sånn middag en freser sammen når en har det travelt, men det er godt :).

Skrevet

Skjær opp kyllingfilet og stek den raskt. Stek div. oppskjærte grønnsaker som blomkål, brokkoli, gulrot og løk. (Må ha løk)

Bland dette og hell på en blanding av matfløte og buljong (vann + terning) + krydder. (Salt, pepper, urtekrydder og grillkrydder.)

Jevnes med maizena og serveres med ris + litt sweet chili-saus.

Meget enkelt og helt nydelig:-)

Skrevet

Høres deilig ut, men den inneholder jo en del fett. Man må være forsiktig med mettet fett fra smør og fete meieriprodukter.

Skrevet

Her kommer en digg oppskrift:

Lag et dypt snitt i kylligfilletene på langs, fyll ananas og mandarinsmøreost inn i snittet, ta godt med barbequesaus over filletene, inn i ovnen i ca.30 min, kok ris, lag en salat og vips ett nydelig måltid:))

faktisk er den ferdige meksikanske dole salaten man får kjøpt i poser god til dette:)

Skrevet

Kyllingfilet med purre eller vårløk, kanskje også champignon i creme fraiche-og-blåmuggost*-saus. Hakkede valnøtter over. Gjerne noen cherry-tomater ved siden av.

(*Jeg bruker enten Blå Castello eller Norzola)

Tilberedning:

Kyllingfiletene stekes i olje på høy varme i noen min., så de blir gyldne på begge sider. Tas ut av panna.

Vårløk/purre i tynne ringer surres i panna (evt. også champignon, jeg har ikke prøvd det ennå, men tror det vil bli godt, hvis ikke osten og soppen krasjer). La vårløk/purre bli myk. Tilsett en blanding av Creme Fraiche og oppsmuldret/hakket kyllingbuljong-terning og evt. inntil en halv dl vann (eller hvitvin!). Ha i oppdelt ost, som smelter inn i sausen. Legg kyllingfiletene oppå, legg lokk på stekepanna, og la det surre på lav varme i ca 10 min.

Serveres med hakkede valnøtter, cherrytomater, og evt. en salat om man ønsker.

Glemte å si at kyllingfiletene blir UTROLIG møre og gode i denne retten.

Dersom retten faller i smak kan den også lages med svinefilet istedenfor kyllingfilet, om man ønsker variasjon.

Skrevet

Du steker den bare raskt i pannen ved høy temperatur, da - eller?

Nei, jeg steker den først på høy temp på hver side så den blir så brun som jeg ønsker og så ettersteker jeg den på svak varme noen minutter så den er gjennomstekt.

Skrevet

Høres deilig ut, men den inneholder jo en del fett. Man må være forsiktig med mettet fett fra smør og fete meieriprodukter.

Det er bare når det er litt ekstra at jeg bruker mye smør og creme fraiche da, ellers bruker jeg bare litt smør (blir ikke god i olje!) og ikke noe saus.

Gjest matmorsan
Skrevet

det er veldig mange her inne som bruker mye smør og fløtegreier.

Finnes mye godt uten saus, eller med olje også. Hvis du steker kyllingfilet kun i ovn blir den veldig saftig. Hvis du legger den i aluminiumsfolie, og har i litt grønnsaker og urter så blir det knallgodt!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Her kommer en digg oppskrift:

Lag et dypt snitt i kylligfilletene på langs, fyll ananas og mandarinsmøreost inn i snittet, ta godt med barbequesaus over filletene, inn i ovnen i ca.30 min, kok ris, lag en salat og vips ett nydelig måltid:))

faktisk er den ferdige meksikanske dole salaten man får kjøpt i poser god til dette:)

Denne hørtes god ut, skal jeg prøve neste gang jeg skal ha kyllingfilet til middag.

:)

Skrevet

det er veldig mange her inne som bruker mye smør og fløtegreier.

Finnes mye godt uten saus, eller med olje også. Hvis du steker kyllingfilet kun i ovn blir den veldig saftig. Hvis du legger den i aluminiumsfolie, og har i litt grønnsaker og urter så blir det knallgodt!

Bruker ikke det til daglig da, det er bare når elsklingen og jeg skal kose oss litt ekstra. :o)

Til vanlig spiser jeg den magrere varianten, men steker i litt smør, olje gir ikke god smak, og jeg dropper sausen. Så da blir det så magert og sunt atte. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...