Gå til innhold

kyllingfilet oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kyllingfilet med purre eller vårløk, kanskje også champignon i creme fraiche-og-blåmuggost*-saus. Hakkede valnøtter over. Gjerne noen cherry-tomater ved siden av.

(*Jeg bruker enten Blå Castello eller Norzola)

Tilberedning:

Kyllingfiletene stekes i olje på høy varme i noen min., så de blir gyldne på begge sider. Tas ut av panna.

Vårløk/purre i tynne ringer surres i panna (evt. også champignon, jeg har ikke prøvd det ennå, men tror det vil bli godt, hvis ikke osten og soppen krasjer). La vårløk/purre bli myk. Tilsett en blanding av Creme Fraiche og oppsmuldret/hakket kyllingbuljong-terning og evt. inntil en halv dl vann (eller hvitvin!). Ha i oppdelt ost, som smelter inn i sausen. Legg kyllingfiletene oppå, legg lokk på stekepanna, og la det surre på lav varme i ca 10 min.

Serveres med hakkede valnøtter, cherrytomater, og evt. en salat om man ønsker.

Nam. Jeg smakte noe lignende en gang, med svinekjøtt. Hvor mye ost bruker du?

Skrevet

Nam. Jeg smakte noe lignende en gang, med svinekjøtt. Hvor mye ost bruker du?

Ca 100 g. (2/3 av en Blå Castello). Og en hel boks creme fraiche.

Selv hadde jeg ikke noe ris/pasta etc. til, jeg har nylig lagt om til lavkarbo-kosthold. Men man kan sikkert bruke ris eller pasta til om man vil. Ikke at du spurte om det, men jeg tenkte jeg skulle legge det til som en kommentar til ovenstående uansett... :-)

Bon apetit! Eller som det heter på gresk: Kali Orexi! :-)

Skrevet

Takk for mange supre oppskrifter!! Nå skal det utprøves etterhvert.

Skrevet

jeg eeelsker toro indisk chicken curry!! (i sånn svart koffert-pakke) bare at jeg ikke liker kokosmelk og bytter ut den med fløte.

Jeg bruker ikke kylling heller men grønnsaker da jeg er veggis. Men den kan du jo prøve? Eksen min har smakt den med bare grønnsaker, med bare kylling, og med begge deler. Han sa at det aller beste var med både grønnsaker og kylling, så hvis du vil ha grønnsaker i også, er det godt med squash, brokkoli, gulrot, paprika og løk :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i kylling tandoori...

Ellers liker jeg veldig godt å fløtegratinere kylling..

Da deler jeg kyllingen i biter, krydrer godt med ulike krydder og steker det før jeg legger det i en ildfastform. Sammen med kyllingbitene har jeg ofte asparges, stekt championg eller andre grønnsaker. Tar matfløte over og om jeg har tar jeg kanskje litt ost over, men det er ikke nødvendig. Setter det så i ovnen. serverer det med ris, veldig godt =)

Skrevet

Bruker ikke det til daglig da, det er bare når elsklingen og jeg skal kose oss litt ekstra. :o)

Til vanlig spiser jeg den magrere varianten, men steker i litt smør, olje gir ikke god smak, og jeg dropper sausen. Så da blir det så magert og sunt atte. :o)

Smak og behag, jeg synes olje gir god smak også! Liker smaken av god olivenolje, selv om noen sier at andre typer olje er bedre egnet til steking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...