Tonette Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Jeg har inntrykk av at veldig mange tømmer hele kontoen sin før lønnningsdag. Hva med deg? Har du noe igjen på kontoen dagen før lønningsdag? Hva med uventede inntekter? bruker du bare de opp med en gang? Eller sparer du de til uventede utgifter? For å svare for meg selv, så har jeg aldri tømt kontoen. Pleier å ha ca en månedslønn på kontoen dagen før jeg får lønn.Noen ganger har jeg mer, andre ganger mindre. Men hvis jeg har mindre får jeg nesten panikk, og er veldig økonomisk en periode, sånn at jeg kommer meg opp igjen på det nivået jeg liker å ligge på. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Vi har en reservekonto til nødstilfeller. Aller helst ønsker vi at det skal være ca 20 000 kr på den, men nå er den nede i 3000... Ellers setter vi av 7000 kr pr mnd til regninger (ikke lån). Mulig vi øker dette litt nå som vi kan vente oss høyere strømregninger :-/ Lønna varer stort sett til neste lønningsdag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Oj. Jeg har meget sjeldent en hel mndslønn på konto dagen før lønning, men den er aldri tom nei. Prøver å ha litt penger i bakhånd i tilfelle det skulle skje noe, men heldigvis har jeg med unntak av fryseskapet bare nye hvitevarer nå. ) Ikke har jeg bil heller og pc'n er fra i fjor så. 0 Siter
Gjest helt propell Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 jeg har alltid penger igjen i slutten av måneden. Det hadde jeg også den tiden jeg fikk studielån. Hvis du klarer å fordele pengene utover måneden vil du aldri føle deg fattig. Jeg pleier å gjøre store innkjøp siste dagen før lønning, så hvis det er mye penger igjen kan jeg handle mye osv 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Det har vel bare skjedd en gang eller tre at jeg har vært BLAKK, dvs at alle kontoene har vært tomme før lønning. Men vi får ikke til å spare noe særlig da, så vi bruker vel opp alt vi tjener, sånn mer eller mindre. Men har stort sett alltid penger til det hvis vi har lyst til å kjøpe noe ekstra en gang. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Har alltid hatt litt penger på sparekonto for uforutsette ting, men nå har vi gjort om lånet slik at vi kan ta ut penger når vi måtte trenge, betale mer eller mindre ettersom vi ønsker, så da trenger vi ikke noen buffer. Det som evt. måtte bli igjen etter forrige lønning da går til tilbakebetaling av lån. 0 Siter
EllaJo Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Har som regel noe til overs. Har en sparekonto som jeg prøver å sette inn litt penger på innimellom for å ha til uforutsette utgifter. Vet ca når hvilken regning kommer, så det gjør det enklere å beregne hva jeg kan bruke/ikke bruke. 0 Siter
Incubo Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Lønninga mi er borte dagen etter lønningsdagen, så det er nok lite penger igjen på konto til neste lønning. Da går alt av penger til regninger og handling av mat. Og enda har jeg ikke nok til resten av mnd. Så jah..sliter litt! Og skulle gjerne hatt penger på konto når jeg fikk neste lønning! 0 Siter
Gyda Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Jeg har alltid penger på kontoen ved lønningsdag. Det varierer litt hvor mye. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Bruker aldri hele månedslønnen, sparer noen tusenlapper hver mnd. Og nå har jeg gått opp 60.000 i lønn på toppen :-D 0 Siter
Gjest mij Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Men det må jo sies at de fleste faste regninger betales av samboer, han er finansministeren i huset. Jeg er forbruksminister ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri brukt hele lønna mi når jeg har jobbet fullt. Jeg sparer ikke for å spare, men det har bare blitt slik. Jeg er ingen storforbruker. Nå går jeg uten inntekt og det tærer på den gamle lønna. 0 Siter
Gjest shotz Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Jeg prøver å spare. Om jeg jobber overtid, sparer jeg det jeg tjener. Feriepenger - der og sparer jeg det meste. Og jeg prøver å la det stå igjen litt fra lønninga hver mnd som jeg setter over på sparekonto. Blir irritert når folk spør hva jeg sparer til... Sparer ikke til noe spesielt, bare greit å ha noe i reserve. 0 Siter
Gjest shotz Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Vi har en reservekonto til nødstilfeller. Aller helst ønsker vi at det skal være ca 20 000 kr på den, men nå er den nede i 3000... Ellers setter vi av 7000 kr pr mnd til regninger (ikke lån). Mulig vi øker dette litt nå som vi kan vente oss høyere strømregninger :-/ Lønna varer stort sett til neste lønningsdag. Vi har rundt et par hundre tusen på sparekonto, så har vi en utgiftskonto hvor vi setter inn penger til regninger og en brukskonto som vi kan bruke til mat og fornøyelser. 0 Siter
Gjest josefine1 Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Nei, akkurat nå står det 10.000 på kontoen, og så er det lønning til fredagen. Trekker 9000 hver mnd. til en regningskonto, pluss at jeg setter inn noe på en sparekonto. Så jeg klager ikke 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Vi har ikke så mye inntekter, så ja.. alt går med stort sett. 0 Siter
Aryane Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Høh....så rik som jeg er er det umulig å tømme kontoen! Neida.....penger er til for å brukes, skjønner ikke de som spinker og sparer, hva hjelper det med en feit bankbok hvis du blir påkjørt av en buss i morgen? Kos deg mens du kan er mitt motto! Litt har jeg jo alltid til overs da... ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Pengene går stort sett til regninger og mat hver mnd men jeg gjemmer skattepengene hvert år slik at jeg skal ha litt å spe på med de trangeste mnd. 0 Siter
Soria Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Jeg legger til side til regninger og litt på sparekonto, og resten kan jeg bruke. Bruker aldri så jeg er helt blakk da. 0 Siter
fresja Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Men det må jo sies at de fleste faste regninger betales av samboer, han er finansministeren i huset. Jeg er forbruksminister ;-) Jeg har som regel en del penger på kontoen når jeg får lønn. Men noen måneder bruker jeg mer enn jeg har i nettolønn. Så det hender jeg overfører fra sparekontoen. Fører gjerne tilbake en måned jeg har mer lønn /mindre utgifter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.