Gå til innhold

Bruker dere opp hele lønnngen hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at veldig mange tømmer hele kontoen sin før lønnningsdag.

Hva med deg? Har du noe igjen på kontoen dagen før lønningsdag?

Hva med uventede inntekter? bruker du bare de opp med en gang? Eller sparer du de til uventede utgifter?

For å svare for meg selv, så har jeg aldri tømt kontoen. Pleier å ha ca en månedslønn på kontoen dagen før jeg får lønn.Noen ganger har jeg mer, andre ganger mindre. Men hvis jeg har mindre får jeg nesten panikk, og er veldig økonomisk en periode, sånn at jeg kommer meg opp igjen på det nivået jeg liker å ligge på.

Skrevet

Vi har en reservekonto til nødstilfeller. Aller helst ønsker vi at det skal være ca 20 000 kr på den, men nå er den nede i 3000... Ellers setter vi av 7000 kr pr mnd til regninger (ikke lån). Mulig vi øker dette litt nå som vi kan vente oss høyere strømregninger :-/

Lønna varer stort sett til neste lønningsdag.

Skrevet

Oj. Jeg har meget sjeldent en hel mndslønn på konto dagen før lønning, men den er aldri tom nei.

Prøver å ha litt penger i bakhånd i tilfelle det skulle skje noe, men heldigvis har jeg med unntak av fryseskapet bare nye hvitevarer nå. :o) Ikke har jeg bil heller og pc'n er fra i fjor så.

Gjest helt propell
Skrevet

jeg har alltid penger igjen i slutten av måneden. Det hadde jeg også den tiden jeg fikk studielån. Hvis du klarer å fordele pengene utover måneden vil du aldri føle deg fattig. Jeg pleier å gjøre store innkjøp siste dagen før lønning, så hvis det er mye penger igjen kan jeg handle mye osv

Skrevet

Det har vel bare skjedd en gang eller tre at jeg har vært BLAKK, dvs at alle kontoene har vært tomme før lønning. Men vi får ikke til å spare noe særlig da, så vi bruker vel opp alt vi tjener, sånn mer eller mindre. Men har stort sett alltid penger til det hvis vi har lyst til å kjøpe noe ekstra en gang.

Skrevet

Har alltid hatt litt penger på sparekonto for uforutsette ting, men nå har vi gjort om lånet slik at vi kan ta ut penger når vi måtte trenge, betale mer eller mindre ettersom vi ønsker, så da trenger vi ikke noen buffer. Det som evt. måtte bli igjen etter forrige lønning da går til tilbakebetaling av lån.

Skrevet

Har som regel noe til overs. Har en sparekonto som jeg prøver å sette inn litt penger på innimellom for å ha til uforutsette utgifter. Vet ca når hvilken regning kommer, så det gjør det enklere å beregne hva jeg kan bruke/ikke bruke.

Skrevet

Lønninga mi er borte dagen etter lønningsdagen, så det er nok lite penger igjen på konto til neste lønning.

Da går alt av penger til regninger og handling av mat.

Og enda har jeg ikke nok til resten av mnd.

Så jah..sliter litt! ;) Og skulle gjerne hatt penger på konto når jeg fikk neste lønning!

Skrevet

Jeg har alltid penger på kontoen ved lønningsdag. Det varierer litt hvor mye.

Skrevet

Bruker aldri hele månedslønnen, sparer noen tusenlapper hver mnd. Og nå har jeg gått opp 60.000 i lønn på toppen :-D

Skrevet

Men det må jo sies at de fleste faste regninger betales av samboer, han er finansministeren i huset. Jeg er forbruksminister ;-)

Skrevet

Jeg har aldri brukt hele lønna mi når jeg har jobbet fullt. Jeg sparer ikke for å spare, men det har bare blitt slik. Jeg er ingen storforbruker. Nå går jeg uten inntekt og det tærer på den gamle lønna.

Skrevet

Jeg prøver å spare. Om jeg jobber overtid, sparer jeg det jeg tjener. Feriepenger - der og sparer jeg det meste. Og jeg prøver å la det stå igjen litt fra lønninga hver mnd som jeg setter over på sparekonto.

Blir irritert når folk spør hva jeg sparer til... Sparer ikke til noe spesielt, bare greit å ha noe i reserve.

Skrevet

Vi har en reservekonto til nødstilfeller. Aller helst ønsker vi at det skal være ca 20 000 kr på den, men nå er den nede i 3000... Ellers setter vi av 7000 kr pr mnd til regninger (ikke lån). Mulig vi øker dette litt nå som vi kan vente oss høyere strømregninger :-/

Lønna varer stort sett til neste lønningsdag.

Vi har rundt et par hundre tusen på sparekonto, så har vi en utgiftskonto hvor vi setter inn penger til regninger og en brukskonto som vi kan bruke til mat og fornøyelser.

Gjest josefine1
Skrevet

Nei, akkurat nå står det 10.000 på kontoen, og så er det lønning til fredagen.

Trekker 9000 hver mnd. til en regningskonto, pluss at jeg setter inn noe på en sparekonto.

Så jeg klager ikke :)

Gjest ikke signatur
Skrevet

Vi har ikke så mye inntekter, så ja.. alt går med stort sett.

Skrevet

Høh....så rik som jeg er er det umulig å tømme kontoen!

Neida.....penger er til for å brukes, skjønner ikke de som spinker og sparer, hva hjelper det med en feit bankbok hvis du blir påkjørt av en buss i morgen? Kos deg mens du kan er mitt motto!

Litt har jeg jo alltid til overs da... :o)

Skrevet

Pengene går stort sett til regninger og mat hver mnd men jeg gjemmer skattepengene hvert år slik at jeg skal ha litt å spe på med de trangeste mnd.

Skrevet

Jeg legger til side til regninger og litt på sparekonto, og resten kan jeg bruke. Bruker aldri så jeg er helt blakk da.

Skrevet

Men det må jo sies at de fleste faste regninger betales av samboer, han er finansministeren i huset. Jeg er forbruksminister ;-)

Jeg har som regel en del penger på kontoen når jeg får lønn. Men noen måneder bruker jeg mer enn jeg har i nettolønn. Så det hender jeg overfører fra sparekontoen. Fører gjerne tilbake en måned jeg har mer lønn /mindre utgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...