Gå til innhold

Bruker dere opp hele lønnngen hver måned?

Anbefalte innlegg

Gjest sdkfjsdkl
Skrevet

Ja, det gjør vi! Hver eneste krone, vi kan være HELT blakke et par dager før lønna kommer inn på konto...Da er det såvidt vi har bensin til å komme oss på jobb :-/

Jeg hvet ikke hvorfor det er sånn... Vi har vel et for høyt forbruk. Jeg skulle gjerne vist hvordan dere andre klarer det....? Jeg kjøper mye klær til meg selv og barnet vårt. Der går det mye penger. Vi er også en del ute å spiser osv.

Vi har til sammen ca. 42.000 netto hver måned. Huslån 7.500 og billån ca. 5000. Studielån har vi ikke. Jeg fatter ikke hvor pengene blir av. Vi sparer ikke ei krone!!

Skrevet

Ja, det gjør vi! Hver eneste krone, vi kan være HELT blakke et par dager før lønna kommer inn på konto...Da er det såvidt vi har bensin til å komme oss på jobb :-/

Jeg hvet ikke hvorfor det er sånn... Vi har vel et for høyt forbruk. Jeg skulle gjerne vist hvordan dere andre klarer det....? Jeg kjøper mye klær til meg selv og barnet vårt. Der går det mye penger. Vi er også en del ute å spiser osv.

Vi har til sammen ca. 42.000 netto hver måned. Huslån 7.500 og billån ca. 5000. Studielån har vi ikke. Jeg fatter ikke hvor pengene blir av. Vi sparer ikke ei krone!!

Da har dere et skyhøyt luksusforbruk.

Før regnskap over hver minste krone en måneds tid, så ser du hvor pengene forsvinner.

Skrevet

Er rimelig tomt på slutten ja, men nå lever hele familien (2 voksne + et barn) på min lønn (ca 15 000)

Skrevet

Bruker opp alt og meir til. Har ingenting der til uforutsette utgifter, men det ligg ein *liten* buffer i budsjettkontoen som eg fører over pengar til kvar månad til det faste. Dei uforutsette utgiftane kan dog ikkje vere særleg store, det har vi rett og slett ikkje råd til. Vi har såvidt til faste utgifter og mat.

Skrevet

Pleier ikke å være helt blakk, men har lite igjen.

Min man har som oftest en del penger igjen da.

Jeg sparer på min egen konto og vi sparer sammen på en felles konto.

Så hadde nok hatt flere penger igjen om jeg ikke hadde spart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...