Gå til innhold

Hvor mye kan man blø uten at det går galt?

Anbefalte innlegg

Gjest nygravert

Jeg hadde noen bittesmå blødninger søndag og mandag. Bare brunlig utflod. Men så i går begynte jeg å blø mer, omtrent som en vanlig mens. Det har fortsatt i dag. Nå er jeg vel egentlig innstilt på at det er en SA, men jeg klarer ikke helt å slippe håpet heller. Har snakket med legen, og han sier det ikke er noe å gjøre fra eller til. Har time på mandag. Men er det noen som har blødd såpass mye og det har gått bra likevel? Jeg er i sjette uke.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var 5 uker på vei, blødde veldig rent blod i 2-3 dager, og det var SA. tenkte hele tiden på at dette var ingenting... men viste seg at det var blitt helt tomt inni der. legen min henviste meg til gynokolog som tok en innvendig ultralyd..

Men håper selvfølgelig det går bra med deg, kan jo bare være egget som graver seg ned eller noe sånt...

Lykke til!!

Gjest Ikke nå akkurat

Har smerter som er litt sterkere enn vanlige menssmerter. Altså ikke veldig mye smerter, men merkbart.

Huffda, det hørtes ikke bra ut. :-( Men du får se an hvor lenge du blør. Da jeg hadde SA, blødde jeg i over en uke. Mistet også alle symptomer på graviditet, som ømme bryster o.l.

Annonse

Gjest nygravert

Jeg hadde garantert ringt legen jeg da, hadde ikke klart å gått å lurt så lenge som til mandagen.

Som jeg skrev så har jeg allerede snakket med ham. Han ba meg ringe igjen hvis jeg fikk sterke smerter, men ellers så var det ikke noe som kunne gjøres. Tungt å vente til mandag, ja.

Gjest josefine1

Som jeg skrev så har jeg allerede snakket med ham. Han ba meg ringe igjen hvis jeg fikk sterke smerter, men ellers så var det ikke noe som kunne gjøres. Tungt å vente til mandag, ja.

Beklager, fikk ikke med meg den setningen jeg :).

Vi får håpe i det lengste da .... lykke til.

Men til en mager trøst .... aborterer du nå, så er nok grunnen det at kroppen din frastøter noe som ikke er iorden :(.

Svigerinna mi blødde ganske kraftig og det viste seg at hun mistet et tvillingfoster. Den andre klarte seg helt fint.

Men det er greit å være forberedt på det verste, så får alt annet være en gledelig overraskelse.

Krysser fingrene for deg!!

Hei,

for et par år siden hadde jeg en SA. Begynte å blø kraftig og litt klumper (store blod klumper), hadde også kraftige mens smerter.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på legevakten og fått dem til å ta en innvendig UL eller henvist deg til sykehuset og fått tatt det. Bare tull å gå helt til mandag. Vær litt bastant, så sender nok legen på LV deg videre til UL.

Uansett lykke til!

Kan du ikke ta deg en tur på sykehuset og få en ultralyd? Eller iallefall en tur på helsestasjonen til en jordmor? De har garantert tid til deg!

Jeg sliter mye med min doktor, han nektet å tro jeg var gravid helt til jeg kom i uke 24 og sa NÅ sparker det.. Jeg er nå 8 mnd på vei og "mistet" de 6 første mnd da jeg fikk beskjed at jeg ikke var gravid..

Etter dette har jeg kun gått til jordmor og på sykehuset - driter i hva doktoren sier, skal bytte fastlege så fort som mulig. Drar du på en fødeavd. har de sikkert tid til å sjekke deg med ultralyd, ikke bare "snakke" med deg som en doktor gjør.

Lykke til:)

Annonse

Gjest nygravert

Hei,

for et par år siden hadde jeg en SA. Begynte å blø kraftig og litt klumper (store blod klumper), hadde også kraftige mens smerter.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på legevakten og fått dem til å ta en innvendig UL eller henvist deg til sykehuset og fått tatt det. Bare tull å gå helt til mandag. Vær litt bastant, så sender nok legen på LV deg videre til UL.

Uansett lykke til!

Vel, som legen sa, så er det ikke noe de kan gjøre utover å konstatere en SA eller ikke SA. Køene på legevakten her i byen er gjerne over fire timer og av og til helt opp i åtte timer for ikke-akutte ting. Så det er ikke egentlig noe poeng i å gå og få tatt en UL nå. Resultatet blir det samme på mandag...

Jeg har hatt blødninger i varierende grad i alle mine tre svangerskap.

Sv.skap 1: Uke 6, litt blødning, som beg. mens. Varte i tre-fire dager. Alt OK.

SV.skap 2: Uke 6-8 - mye småblødninger, som toppet seg med en sterkere blødning med ferskt, rødt blod - litt mer enn normal mens. Denne blødningen varte i fire dager, og så var det stopp. Trodde jeg hadde abortert (hadde mensmurringer også), det trodde legen også. Men det hadde jeg sannerlig ikke :-)

sv.skap 3: småblødningene begynte i uke 3, og fortsatte som spotting (småblødninger) fra uke 3 til uke 11+5 - da de ble avløst av en kjempeblødning. Det var som om noen hadde stukket ull på en ballong - blodet fosset ut, og jeg blødde ut bind etter bind. Var 100 prosent sikker på at dette umulig kunne ha gått bra, og var veldig forberedt på at fosteret enten var borte, eller dødt, da jeg endelig kom inn til UL på sykehuset senere på kvelden. Men vesla i magen var i kjempeform!

Resultatet av mine tre svangerskap er - på tross av blødningene - tre flotte, friske unger :-)

Jeg hadde også litt brunaktig utflod/blødning da jeg var i uke 6.

Fastlegen min tok meg inn på en sjekk, og mente alt var i orden. Men i uke 7 begynnte jeg også å få smerter i buken, så jeg kom til en ny sjekk, hvor jeg bare ble sendt til sykehuset.

Det viste seg da at jeg var gravid utenfor livmoren, og pga fastlegen min ikke tok symptomene mine alvorlig, resulterte det i at den høyre egglederen min brast. Og jeg var nødt til å operere den ut.

Hadde Jeg vært deg, hadde jeg kommet meg til en gynekolog med en gang.

Det kan være noe galt om utfloden eller blødningen er brun.

"Better to be safe, than sorry"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...