Gå til innhold

kan man "smittes" av andres fobier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sammen med en fyr en gang som hadde en alvorlig grad av fobi mot blod. Han kunne ikke en gang spise makrell i tomat pga fargen, og han så blod overalt. Bare prat om blod kunne få han til å falle i bakken.

Så nå har jeg blitt klar over hvor ekkelt egentlig er. fysj og fysj;).

en veninne av meg hadde en fobi mot fugler. Hun kunne bli hysterisk hvis hun gikk i en park og der var duer der.

Etter å ha hørt på henne så synes jeg også disse duene er litt ekle og holder meg langt unna.

Så jeg lurer på om dette med fobier er smittsomt. Kan man bli like fobisk om man hører på andre som forteller om sine fobier?.

Skrevet

Jeg reagerer nesten motsatt. Jeg har ei venninne som er helt hysterisk for små kryp. Biller o.l. Jeg synes bare det er rart, for de er jo helt ufarlige. Hun kan da ikke si/gjøre noe for at jeg skal få angst for noe så lite farlig som en bille.

Skrevet

Jeg reagerer nesten motsatt. Jeg har ei venninne som er helt hysterisk for små kryp. Biller o.l. Jeg synes bare det er rart, for de er jo helt ufarlige. Hun kan da ikke si/gjøre noe for at jeg skal få angst for noe så lite farlig som en bille.

Jeg har det også motsatt.

Gjest uredd hare
Skrevet

Hvis det plager deg kan jeg berolige med at fobier er svært enkle å bli kvitt med hypnose. Hypnoterapeutene har ikke lov til å drive reklame med det (markedsføringsloven) men ring til nærmeste og spør! (Evt sjekk noen danske hypnoterapeuters hjemmesider - de har lov til å skrive om det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...