Gå til innhold

Borettslag og sko i fellesoppgang

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha trøbbel
Skrevet

Hva ville dere gjort med det at flere av naboene har stinkende sko i oppgangen?

Stinker slik at jeg nesten brekker meg. Slår imot meg som en vegg når jeg går ut døra. Bor lengst opp. Syns det er rart ingen andre kommenterer det, for det stinker noe helt forferdelig. Jeg må holde pusten når jeg går forbi, og jeg er en person som tåler ganske mye!

Uff, slikt er så vanskelig!

Skrevet

Det er klart i mot normregler om bomiljø. Naboer skal ikke sjenere hverandre slik. Hygiene er viktig for oss alle.

Be dem putte skoene i fryseren en natt, det dreper bakteriene.

I alvorlige tilfeller finnes Peusec, rene trolldommen mot fotlukt. 3 dager. Borte for alltid.

Skrevet

Hehe.... Kjøp en spraydeodorant og spray dem! Skikkelig! Eller legg noen møllkuler i dem. Eller sånne grønne antitåfissåler. Tar ikke vedkommende hintet er det ikke håp.

Gjest girl with no name
Skrevet

Det er klart i mot normregler om bomiljø. Naboer skal ikke sjenere hverandre slik. Hygiene er viktig for oss alle.

Be dem putte skoene i fryseren en natt, det dreper bakteriene.

I alvorlige tilfeller finnes Peusec, rene trolldommen mot fotlukt. 3 dager. Borte for alltid.

Hvilket Peusec-produkt brukte du? Det fotpaspulveret syntes jeg ikke hjalp så mye jeg...

Skrevet

Hvilket Peusec-produkt brukte du? Det fotpaspulveret syntes jeg ikke hjalp så mye jeg...

Det er en liten flaske med en væske. Sopp- og bakteriedrepende virker det som. Brukes visst 3 dager, og så aldri mer.

F eks. en kompis stinket som et kadaver. Men midlet fjernet lukta -fullstendig-, og den har aldri kommet tilbake.

Skrevet

der jeg bodde før var det mange som hadde sko ute i gangen (jeg var ikke en av dem!)

Dette var i en av studentsamskipnaden i oslo's blokker, og jeg så flere ganger at de fikk advarsler (lapp på døra) pga de ikke skulle ha noe i gangen som kan sperre utveiene (med tanke på brann f.eks).

Skrevet

Det er ikke lov. Kast dem ;o)

Det gjorde visst en jeg kjenner, han snubla i en sko eller støvel og falt ned trappa. Dermed putta han alle skoa i en sekk og kastet dem. Sikkert ikke den eneste som har gjort det.

Skrevet

Det gjorde visst en jeg kjenner, han snubla i en sko eller støvel og falt ned trappa. Dermed putta han alle skoa i en sekk og kastet dem. Sikkert ikke den eneste som har gjort det.

Det skjedde i min oppgang en gang også. En av naboen tok alle høyreskoene til en annen nabo og kastet dem.

Jeg skjønner det faktisk. Kjedelig å se på 20 par sko utenfor døra dag ut og dag inn.

Skrevet

Det skjedde i min oppgang en gang også. En av naboen tok alle høyreskoene til en annen nabo og kastet dem.

Jeg skjønner det faktisk. Kjedelig å se på 20 par sko utenfor døra dag ut og dag inn.

Har full forståelse for det, men fint om man varsler vedkommende om at skoa bør fjernes først, da.

Skrevet

Ser ut som et slumområde. Da forventer jeg å se klesvasken og sengetøyet ut av vinduer, barnevogner sperrer trappene, lausbikkjer og katter, glasskår og søppelposer i trappa, tagging på vegga, pisslukt i heisen, smelling med dører, skriking, matlukt og kjerringer med morrakåpe, hårruller og blåveiser slepende på grinende unger, skjeggete gubber i trøya med henda i lomma, bukseselene på knærne og rullingsen i munnviken. Koselig. Da er vi hjemme.

Skrevet

Har full forståelse for det, men fint om man varsler vedkommende om at skoa bør fjernes først, da.

Hun hadde nok fått noen år med advarsler før det tippet over for den som skulle vaske trappeavsatsen annenhver uke:o) Naboen var skikkelig sinna tilslutt.

Skrevet

Hun hadde nok fått noen år med advarsler før det tippet over for den som skulle vaske trappeavsatsen annenhver uke:o) Naboen var skikkelig sinna tilslutt.

Skjønner! :-)

Bor man så tett kan man ikke oppføre seg som om man bodde i et hus midt i ødemarka! ;-)

Skrevet

Ser ut som et slumområde. Da forventer jeg å se klesvasken og sengetøyet ut av vinduer, barnevogner sperrer trappene, lausbikkjer og katter, glasskår og søppelposer i trappa, tagging på vegga, pisslukt i heisen, smelling med dører, skriking, matlukt og kjerringer med morrakåpe, hårruller og blåveiser slepende på grinende unger, skjeggete gubber i trøya med henda i lomma, bukseselene på knærne og rullingsen i munnviken. Koselig. Da er vi hjemme.

Kjenner igjen en del av det ja. Men kanskje ikke fullt så ille som du beskriver, Men barnevogner, søppelposer og sko i oppgangen var en gjenganger.

Og fårikållukt og fersk suppe som ble luftet ut i oppgangen :o(

Skrevet

Kjenner igjen en del av det ja. Men kanskje ikke fullt så ille som du beskriver, Men barnevogner, søppelposer og sko i oppgangen var en gjenganger.

Og fårikållukt og fersk suppe som ble luftet ut i oppgangen :o(

Hvis du ikke vet det, så er det svinekaldt å lufte ut vinduet, det er mye bedre å lufte ut i oppgangen. Og hvis du lærer unga til å la døra stå oppe i stedet for å lukke den, så er mye gjort. Lære dem å smelle hardt med døra, særlig når du har mange unger blir det mye smelling. Så kjøper broren din leiligheten rett over gangen, dermed løper både de 11 hans og dine 9 unger fram og tilbake ca 377 ganger om dagen.

Da blir det smell, tramp-skrik-tramp, smell ganger 377.

Skrevet

Hvis du ikke vet det, så er det svinekaldt å lufte ut vinduet, det er mye bedre å lufte ut i oppgangen. Og hvis du lærer unga til å la døra stå oppe i stedet for å lukke den, så er mye gjort. Lære dem å smelle hardt med døra, særlig når du har mange unger blir det mye smelling. Så kjøper broren din leiligheten rett over gangen, dermed løper både de 11 hans og dine 9 unger fram og tilbake ca 377 ganger om dagen.

Guri meg, jeg er glad vi ikke har oppgang her jeg bor nå. Vi har pene blomster og små bord foran inngangsdørene vi og så sitter vi der og drikker kaffe.

Gjest girl with no name
Skrevet

Det er en liten flaske med en væske. Sopp- og bakteriedrepende virker det som. Brukes visst 3 dager, og så aldri mer.

F eks. en kompis stinket som et kadaver. Men midlet fjernet lukta -fullstendig-, og den har aldri kommet tilbake.

Da må jeg prøve å få tak i det! Takk skal du ha.

Skrevet

Høres ut som om borettslagene burde innstallere slik "dørlukker" som man har i en del bedrifter, der døra sakte glir igjen av seg selv.

Skrevet

Høres ut som om borettslagene burde innstallere slik "dørlukker" som man har i en del bedrifter, der døra sakte glir igjen av seg selv.

Vi har slike :o)

Skrevet

Guri meg, jeg er glad vi ikke har oppgang her jeg bor nå. Vi har pene blomster og små bord foran inngangsdørene vi og så sitter vi der og drikker kaffe.

Der jeg bodde fra 1987-93 var det slik i førsten. Nå er det ikke mulig å få ha noe i fred. En kompis bor der enda, og kan ikke lenger ha tomater og planter i hagen, ikke hagemøbler ute, ikke sykkelen ute. i 1990 ble det knust et stuevindu i hele området. Hittil i år er det gått 33 i alt. Vinduene dekkes av lagets forsikring. Nylig doblet forsikringspremien seg på grunn av alle skadene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...