Gå til innhold

Borettslag og sko i fellesoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må jeg prøve å få tak i det! Takk skal du ha.

Da lager de flere produkter i den merkeserien.

Skrevet

Høres ut som om borettslagene burde innstallere slik "dørlukker" som man har i en del bedrifter, der døra sakte glir igjen av seg selv.

Den koster noen hundrelapper, og først burde de vaske og male veggene inne. Gipsplatene er så inntrukket med hvitløk at de må byttes hvis andre som skal bo der ikke liker hvitløk.

Skrevet

Skjønner! :-)

Bor man så tett kan man ikke oppføre seg som om man bodde i et hus midt i ødemarka! ;-)

Eller burde de andre være mer tolerante?

Skrevet

Eller burde de andre være mer tolerante?

Både òg!!

Ta f eks dette med støy:

Bor man så tett, må man ta hensyn til naboene og dempe lydnivået. Men naboene kan slett ikke forlange at det skal være musestille.

Skrevet

Der jeg bodde fra 1987-93 var det slik i førsten. Nå er det ikke mulig å få ha noe i fred. En kompis bor der enda, og kan ikke lenger ha tomater og planter i hagen, ikke hagemøbler ute, ikke sykkelen ute. i 1990 ble det knust et stuevindu i hele området. Hittil i år er det gått 33 i alt. Vinduene dekkes av lagets forsikring. Nylig doblet forsikringspremien seg på grunn av alle skadene.

Jeg tviler på at det blir slik her. Vi har egen vaktmester, Securitasvakter tre ganger i døgnet og leilighetene er av en eller annen grunn blitt rådyre.

Det er problemer i noen av utleieleilighetene men borettslaget prøver å få kjøpt dem. Og her blir faktisk folk kastet ut også hvis de ikke oppfører seg ordentlig.

Skrevet

Både òg!!

Ta f eks dette med støy:

Bor man så tett, må man ta hensyn til naboene og dempe lydnivået. Men naboene kan slett ikke forlange at det skal være musestille.

Den debatten har jeg hatt mange ganger. En gang endte det med drapstrusler. Møtes på halvveien er ukjent.

Skrevet

Den debatten har jeg hatt mange ganger. En gang endte det med drapstrusler. Møtes på halvveien er ukjent.

Folk som ikke klarer å møtes på halvveien, folk som ikke klarer å se saken fra den andre partens side, burde strengt tatt ha bodd i det lille huset i skogen og ikke i blokk!

"My home is my fortress"

Skrevet

Hehe.... Kjøp en spraydeodorant og spray dem! Skikkelig! Eller legg noen møllkuler i dem. Eller sånne grønne antitåfissåler. Tar ikke vedkommende hintet er det ikke håp.

eller bare helle litt vann i hver - så lurer de på hvor vannet kommer fra -og finner ut at de ikke kan ha sko stående der - hehe

Skrevet

eller bare helle litt vann i hver - så lurer de på hvor vannet kommer fra -og finner ut at de ikke kan ha sko stående der - hehe

Hva med noen tegnestifter? Knytte sammen alle lissene?

*ond*

Skrevet

Hva med noen tegnestifter? Knytte sammen alle lissene?

*ond*

og superlim :)

Skrevet

og superlim :)

Jeg tror vann er best.

Melk får skoa til å lukte sur melk. Men ikke si det til noen.

Skrevet

Jeg tror vann er best.

Melk får skoa til å lukte sur melk. Men ikke si det til noen.

Jeg tenkte melk først - så ond er jeg...

Skrevet

Jeg tenkte melk først - så ond er jeg...

Og så har vi piss da.

Skrevet

Det er viktig med planlegging.

Glad jeg ikke bor i blokk! *he he*

Skrevet

Nja...

Der gikk grensa da.

Da er det ikke så aktuelt med brenning, skyting og sprenging?

Skrevet

Skriv en lapp og legg i postkassene til de det gjelder eller heng opp en plakat om at det stinker utenfor den og den døra pga skoa, så de oppfordres til å vise hensyn til naboene itillegg ser det ikke noe pent ut.

Ingen trenger å vite at det er fra deg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...