Gå til innhold

Er det nordmenn som skjøt på synagogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bedre å være levende og misfornøyd vaskebjørn enn død...

Noen mener tydeligvis at det er bedre å være død enn misfornøyd.

De som er så vanvittig trist er alle de fattige og uskyldige som blir ofre for de misfornøyde, og at guden blir satt foran menneskene. Gudens behov og ønsker står over menneskenes liv og velferd.

Saudi-Arabia er grusomme mot kvinner, annerledestenkende og ulikheter fordi guden har gitt ordre om det. De følger boka til punkt og prikke. Den boka er skyld i millioner av døde.

Alle bøker kan bli misbrukt av maktsyke, egosentrerte mennesker.

Bibelen er misbrukt til de grader at man nesten ikke ser Jesus igjen i noe som helst.

Bøker kan bli skrevet i den beste hensikt til noen ser sitt snitt til å forherlige seg selv. Hitler brukte Bibelen til å forsvare sine grusomheter. Klart vi MÅ drepe jødene, de drepte jo Jesus, selv om hans intensjoner ikke hadde noe som helst å gjøre med den boken.

Koranen har sine fredlige sider òg, men det er ingen muslimer som dveler noe særlig over.

Men er det ikke sånn vi mennesker er, det vi ikke liker eller som ikke passer inn i våre liv, det vinker vi bort med en håndbevegelse.....

Mange blir passive og kutter ut alle tanker om vår eksistens og fremtid. Likegyldighetskulturen har overtatt etter filosofene.

Så lenge det er mat på mitt bord, driter jeg en lang marsj i hva du har på ditt....

Og den som gidder å bry seg, er enten ekstremist eller har ikke oversikt over begge sider. For tenk å lese bøker som virkelig kan sette fart i de små grå slik at de aller fleste kunne ta et tydeligere standpunkt istedet for å angripe enhver som står for "sin" sak.

Verden er en skremmende skueplass og jeg er personlig glad for at jeg ikke lever i hundrevis av år.....

Skrevet

Alle bøker kan bli misbrukt av maktsyke, egosentrerte mennesker.

Bibelen er misbrukt til de grader at man nesten ikke ser Jesus igjen i noe som helst.

Bøker kan bli skrevet i den beste hensikt til noen ser sitt snitt til å forherlige seg selv. Hitler brukte Bibelen til å forsvare sine grusomheter. Klart vi MÅ drepe jødene, de drepte jo Jesus, selv om hans intensjoner ikke hadde noe som helst å gjøre med den boken.

Koranen har sine fredlige sider òg, men det er ingen muslimer som dveler noe særlig over.

Men er det ikke sånn vi mennesker er, det vi ikke liker eller som ikke passer inn i våre liv, det vinker vi bort med en håndbevegelse.....

Mange blir passive og kutter ut alle tanker om vår eksistens og fremtid. Likegyldighetskulturen har overtatt etter filosofene.

Så lenge det er mat på mitt bord, driter jeg en lang marsj i hva du har på ditt....

Og den som gidder å bry seg, er enten ekstremist eller har ikke oversikt over begge sider. For tenk å lese bøker som virkelig kan sette fart i de små grå slik at de aller fleste kunne ta et tydeligere standpunkt istedet for å angripe enhver som står for "sin" sak.

Verden er en skremmende skueplass og jeg er personlig glad for at jeg ikke lever i hundrevis av år.....

I dag er koranen den mest problematiske boka vi har i moderne tid, 8 mill er død de siste 30 år av muslimske krigsmenn, derav 3 mill i Sudan. Før var det Maos lille røde, Mein Kampf osv.

Det er kulturene som skaper bøkene og religionene, de er manifester på samfunnsdoktrinene.

De ansvarlige for bøkene drepte alle sammen.

Mao drepte 70 mill kinesere og skrev bok om det, for så drepe enda fler.

Adolf skrev bok om en ideologi som først drepte 250 tusen tyske funkjonshemma, til skutt drepte 20 mill i Europa og 30 mill i Russland.

Jeg er ikke sikker på hvilke bøker Stalin var med på, men ha drepte 50 mill av sine egne i tilegg til de 30 som døde i krigen.

Skrevet

I dag er koranen den mest problematiske boka vi har i moderne tid, 8 mill er død de siste 30 år av muslimske krigsmenn, derav 3 mill i Sudan. Før var det Maos lille røde, Mein Kampf osv.

Det er kulturene som skaper bøkene og religionene, de er manifester på samfunnsdoktrinene.

De ansvarlige for bøkene drepte alle sammen.

Mao drepte 70 mill kinesere og skrev bok om det, for så drepe enda fler.

Adolf skrev bok om en ideologi som først drepte 250 tusen tyske funkjonshemma, til skutt drepte 20 mill i Europa og 30 mill i Russland.

Jeg er ikke sikker på hvilke bøker Stalin var med på, men ha drepte 50 mill av sine egne i tilegg til de 30 som døde i krigen.

Er enig i at Koranen er mest problematisk og at ideologier dreper millioner av mennesker.

Bortsett fra jødene med sin bok som ikke har drept millioner...

Som troende er jeg flau over hva kristendom har kostet av menneskeliv. Det er en stor SKAM. Og jeg finner det så utrolig at man kunne drepe i Jesu navn i det hele tatt. De snudde ihvertfall ikke kinnet til...

For alle de utrolige millioner av mennesker som har dødd bare i vårt århundre, er så ufattelig antall at det blir vanskelig å forstå.

Men jeg legger ikke skylden på Karl Marx for det Lenin, Stalin og Mao gjorde. De brukte det han skrev og skrev det om til å passe deres agenda, Marx så på fattigdommen i England som et stort samfunnsonde og ville ha et mer rettferdig system. Sosialismen har også sitt utspring fra han og det er vel ikke den verste samfunnsorden vi har.

Det er når de styrende knebler folket at det går den gale veien. Så her er jo vår ytringsfrihet noe av det mest dyrebare vi har! Skal da muslimene ta det ifra oss! Det eneste middel vi som folk har til å yte press på de styrende....

Den norske stat er feig, som du vel flere ganger har sagt, vi skal være venner med alle, emn det staten må forstå, er at alle vil IKKE være våre venner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...