Gå til innhold

Rettigheter ved skilsmisse ?

Anbefalte innlegg

Gjest Skilles de snart ?

Mine foreldre er begge over 60 år, og har vært gift i 35 år. Far er fullt arbeidende, mor har akkurat blitt uføretrygdet eller heter det uførepensjonert..?

Mine foreldre er nå på randen av skilsmisse og jeg har stadig min mor på tråden som lurer på om jeg vet ting når det gjelder rettigheter etc. Og jeg svarer det jeg tror er riktig, men tenkte derfor å høre med dere. Hva har egentlig min mor av rettigheter?

De har 50/50 fordeling på hus osv. Far har i alle år tjent mer enn mor og nå har mor blitt uførepensjonert.

Dersom det blir en skilsmisse og de f.eks. selger huset, hvordan blir fordeling av penger, bo osv. da?

Har det noe å si hvor lenge de har vært gift?

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247610-rettigheter-ved-skilsmisse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stoiker

Her må man ikke tro noe som helst, man må vite. Ring til f.eks. trygdekontoret/nav og be om deres råd. Da jeg skilte meg kunne de i hvert fall opplyse mye om hvor mye penger jeg kunne gjøre regning med!

Jeg frykter at din mor er ute å kjøre økonomisk - derfor _må_ dere være "smarte" her og vite hva konsekvenser av den ene eller den andre løsningen kan bli. Dersom hun vet, kan hun muligens forhandle seg fram til økonomisk bedre løsninger enn hvis man skal følge boka. Så her er det lurest å være føre var! Planlegge!

Jeg krysser fingrene for din mor. Og din far. At de klarer en evt. skilsmisse på en slik måte at begge kommer seg godt videre i livene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...