Gå til innhold

Hvordan gripe an dette?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er kanskje noe av problemet her også. Plageånden har problemer med å få venner og dermed setter han alle ungene opp mot hverandre.

Nå er ikke min så lett han heller altså, han har litt problemer med sosiale koder med andre unger så han begynner å grine dersom de har holdt på lenge nok.

Stakkars. Det er for jævlig at ingeting skal hjelpe.

Jeg tror jeg ville ha kontaktet barnevernet igjen og igjen og igjen og igjen og igjen i ditt tilfelle.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• lalala1365380457

9

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hahaha, unnskyld at jeg ler, men for noen ting de kommer på å si! at unger kan være så rappkjefta!

er vel vanskelig å faktisk få kontakt/komme gjennom til en del =/

Jeg bryr meg ikke om det men minstemann blir dødelig såret han av at noen snakker slik om mora hans. Men hvordan kan man forvente annet når voksne folk ikke klarer å forholde seg til rullestolbrukere heller og mobber dem.

Sånn er det og det er lite vi kan gjøre med det.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det men minstemann blir dødelig såret han av at noen snakker slik om mora hans. Men hvordan kan man forvente annet når voksne folk ikke klarer å forholde seg til rullestolbrukere heller og mobber dem.

Sånn er det og det er lite vi kan gjøre med det.

dessverre =/ og såklart barna blir såret, de klarer ikke helt å se situasjonen på samme måte som oss..huff..

Skrevet

Stakkars. Det er for jævlig at ingeting skal hjelpe.

Jeg tror jeg ville ha kontaktet barnevernet igjen og igjen og igjen og igjen og igjen i ditt tilfelle.

De er altfor belastet i bydelen her. Alt for lite penger til sånne bagateller.

Her har de knapt penger til å hjelpe de ungene hvor foreldrene ligger under for dop.

Løkka har en hvit side og en svart side og den svarte siden tror jeg ikke folk ser før de har bodd her. Har du sett filmene Hawaii Oslo og Schpaa. De viser den mørke siden som ingen kjenner, barnemishandling og dopmisbruk.

Skrevet

dessverre =/ og såklart barna blir såret, de klarer ikke helt å se situasjonen på samme måte som oss..huff..

Noen ganger skjønner jeg virkelig at det blir krig og terrorisme i verden når ungene ikke klarer å holde fred med hverandre i en bakgård.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

hahaha, unnskyld at jeg ler, men for noen ting de kommer på å si! at unger kan være så rappkjefta!

er vel vanskelig å faktisk få kontakt/komme gjennom til en del =/

Jeg synes ikke det var noe morsomt jeg.

Slike unger står i faresonen for å utvikle seg til kriminelle senere i livet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

De er altfor belastet i bydelen her. Alt for lite penger til sånne bagateller.

Her har de knapt penger til å hjelpe de ungene hvor foreldrene ligger under for dop.

Løkka har en hvit side og en svart side og den svarte siden tror jeg ikke folk ser før de har bodd her. Har du sett filmene Hawaii Oslo og Schpaa. De viser den mørke siden som ingen kjenner, barnemishandling og dopmisbruk.

Jeg ville likevel ha forsøkt å slite dem ut med å mase om og om igjen.

True med avisskriverier osv.

Skrevet

Jeg ville likevel ha forsøkt å slite dem ut med å mase om og om igjen.

True med avisskriverier osv.

Jeg har snakket med dem flere ganger og de er faktisk veldig hyggelige. Men de har ikke penger selv om de aldri så mye vil hjelpe.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har snakket med dem flere ganger og de er faktisk veldig hyggelige. Men de har ikke penger selv om de aldri så mye vil hjelpe.

Må barnevernet ha penger for å avgi foreldrene et besøk?

Grrrrrrr!

Skrevet

Grrrrrrr!

Ellers så må jeg melde dem for omsorgssvikt og det kan jeg jo ikke gjøre siden jeg ikke vet om det forekommer noe der.

Jeg vet at han får juling da men det vet barnevernet også og det holdt ikke til å sende en bekymringsmelding.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ellers så må jeg melde dem for omsorgssvikt og det kan jeg jo ikke gjøre siden jeg ikke vet om det forekommer noe der.

Jeg vet at han får juling da men det vet barnevernet også og det holdt ikke til å sende en bekymringsmelding.

Nei Guri!!!

*blir målløs*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Grrrrrrr!

Dessuten heter det vel avlegge og ikke avgi.

Skrevet

Nei Guri!!!

*blir målløs*

Det skal ikke være lett.

Det beste er nok å hjelpe ungene til å takle slike situasjoner sjøl men det er ikke så enkelt for alle unger.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det skal ikke være lett.

Det beste er nok å hjelpe ungene til å takle slike situasjoner sjøl men det er ikke så enkelt for alle unger.

Han burde ha hørt på mine "gode" råd, synes jeg ;o)

Skrevet

Han burde ha hørt på mine "gode" råd, synes jeg ;o)

Jeg er nesten enig med deg men bare nesten. Men jeg kjenner altså følelsen av avmakt når det skjer.

Skrevet

Jeg er i likhet med din sønn litt sjokkert over intensiteten i din reaksjon. Viser du ikke egentlig din sønn liten tillit i denne saken? Hva får deg til å tro at han ikke selv klarer å finne en løsning?

Sønnen din går neppe i stykker av dette, og jeg synes du burde gi han anledning til å takle dette selv.

Gjest syns godt du kan snakke med kompisen
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med å ta affære som forelder? Barnet ditt blir plaget for noe han ikke kan noe for, av kompisen sin!! Da er det helt tydelig noe han ikke skjønner (noe du også forteller). Er usikker på om barna klarer å ordne opp i situasjonen uten at noen blir skadelidende. De andre barna har nok ikke kompetanse til å forstå helt plagerens situasjon heller.

Jeg vet ikke om kompisen pleier å være med dere hjem, men en gang han er der kan du (på tomannshånd) enkelt og greit si noe sånt som at

"du vet at X har problemer med sykdommen/ørene, ikke sant? Han syns det er litt ekkelt/blir flau. Du vet kanskje selv hvordan det er når andre sier noe om deg, som du blir flau over? Kan du hjelpe han slik at dette er noe de andre barna legger merke til?"

Er han av typen som ikke tar hint, så gå sterkere til verks - si at

"Jeg vet at du noen ganger kan si til andre at X har slim i ørene, det syns jeg ikke er så veldig hyggelig gjort. Han blir lei seg og syns det er flaut! Kan du kanskje tenke på det neste gang?"

Jeg har god erfaring med å snakke med vennene til barna mine dersom det skulle dukke opp noe som de syns er vanskelig å ta opp selv. Noen ganger må vi voksne være voksne, og ta affære når barna syns ting er vanskelig, selv om (eller særlig når) barna sier at de ikke vil at vi skal ta det opp.

Vi vet tross alt mer om verden og har erfaringer på baken, og vi VET at det blir bedre når man får snakket om det.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg synes ikke det var noe morsomt jeg.

Slike unger står i faresonen for å utvikle seg til kriminelle senere i livet.

herremin hatt! beklager!! er da klar over det jeg og, men som jeg skrev blir paff over hvor rappkjefta de klarer å bli

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er i likhet med din sønn litt sjokkert over intensiteten i din reaksjon. Viser du ikke egentlig din sønn liten tillit i denne saken? Hva får deg til å tro at han ikke selv klarer å finne en løsning?

Sønnen din går neppe i stykker av dette, og jeg synes du burde gi han anledning til å takle dette selv.

Det hjelper med litt humor.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

herremin hatt! beklager!! er da klar over det jeg og, men som jeg skrev blir paff over hvor rappkjefta de klarer å bli

Det er greit det;)

Skjønte ikke helt dette svaret her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...