Gå til innhold

Bra digitalkamera?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skulle gjerne hatt et bra digitalkamera til Egyptturen, men jeg har ikke peiling på hva som er best.

Speilrefleks eller kompaktkamera, hvor mange megapixler etc. Noen som har forslag til hva som er bra? Synes D50 virker bra, men litt dyrt, og vet ikke om jeg egentlig trenger speilrefleks heller.

Hjelp en stakkars blondine i nød, folkens. :)

Elisabeth1365380359
Skrevet

De fleste amatører klarer seg med kompaktkamera. Enkle, små og gir gode bilder.

Selv har jeg sansen for Canon Ixus serien. Veldig brukervennlige og gode. Har hatt i mange år, bare byttet ut med nyere modeller i ny og ned.

Gjest Princess Peach
Skrevet

De fleste amatører klarer seg med kompaktkamera. Enkle, små og gir gode bilder.

Selv har jeg sansen for Canon Ixus serien. Veldig brukervennlige og gode. Har hatt i mange år, bare byttet ut med nyere modeller i ny og ned.

Ok, takk for tips. :)

Gjest canonixus
Skrevet

Ok, takk for tips. :)

Jeg har et gammelt Canon Ixus og er fornøyd med det.

I dag ville jeg prøvd å få et med 4x optisk zoom. Det er langt viktigere enn pixler. Med mindre du skal lage poster for å henge på veggen, eller forstørre ekstremt mye og ta utsnitt, greier en seg lenge med 4 megapixler.

Canon Ixus 800 IS er et godt valg.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har et gammelt Canon Ixus og er fornøyd med det.

I dag ville jeg prøvd å få et med 4x optisk zoom. Det er langt viktigere enn pixler. Med mindre du skal lage poster for å henge på veggen, eller forstørre ekstremt mye og ta utsnitt, greier en seg lenge med 4 megapixler.

Canon Ixus 800 IS er et godt valg.

Takk for tipset! :)

Skrevet

Jeg har selv speilrefleks og stor glede av det, men til en reise kan det være like greit med et lite kompaktkamera. Speilreflekskameraer er store, tunge, og lettere å stjele (fordi du ikke bare kan putte det på innerlomma). Om du ikke har lyst å lære å bruke og utnytte manuelle innstillinger, men bare vil ha et kamera til å ta bilder med standardinnstillingene, er det egentlig ingen vits i å bruke penger på et speilreflekskamera.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...