Gå til innhold

Har du beiset kjøpmannsdisk/andre luta møbler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en kjøpmannsdisk, lutet sådan. Men så har jeg hørt at disse skal være fine å beise.

Har noen her gjort det? Og hvilken beis brukte du? Best å beise disken umontert, kanskje?

Har du noen tips om farge, type beis, hovrdan gå fram? Bruke kost/klut/svamp....

Er ganske grønn på sånt, så jeg blir takknemlig for _alle_ tips!;-)

Fortsetter under...

Gjest solutesolinne
Skrevet

Ja jeg har beiset et vitrineskap og en kjøpmannsdisk, og det ble kjempefint.

Det er en stund siden nå så husker ikke merket på beisen, men kjøpte den på maleforretning. Valgte en littmørk brun med litt rødt i.

Jeg er litt utålmodig av meg så jeg brukte svamp på store flater, og pensel på små.

Bare husk enten få beis med lakk i, eller så må du lakke etterpå. Gjør du ikke det vil det flyte utover hvis du får vann på møbelet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg beiset med vannbeis. Tørket over med rødsprit først, beiset to strøk etterpå. Har ikke lakket, men det er ikke møbler som er utsatt for vannsprut i særlig grad annet enn støvtørking med godt oppvridd mikrofiberklut (kjøpmannsbenk, en snurrestativhylle til CDer og klesskapfronter). Brukte kirsebærbrun, og det ble en varm og fin farge, og selv om jeg malte da det var på det varmeste en sommer og det tørket omtrent momentant, så ble det ikke skjoldete.

Kjapt og greit og mye bedre enn den kjedelige trehvit-lut-fargen som "alle" hadde en stund (så får det heller være at stilen fremdeles er traust..).

Skrevet

Ja jeg har beiset et vitrineskap og en kjøpmannsdisk, og det ble kjempefint.

Det er en stund siden nå så husker ikke merket på beisen, men kjøpte den på maleforretning. Valgte en littmørk brun med litt rødt i.

Jeg er litt utålmodig av meg så jeg brukte svamp på store flater, og pensel på små.

Bare husk enten få beis med lakk i, eller så må du lakke etterpå. Gjør du ikke det vil det flyte utover hvis du får vann på møbelet.

Lykke til!

Takk for tips!

Skrevet

Jeg beiset med vannbeis. Tørket over med rødsprit først, beiset to strøk etterpå. Har ikke lakket, men det er ikke møbler som er utsatt for vannsprut i særlig grad annet enn støvtørking med godt oppvridd mikrofiberklut (kjøpmannsbenk, en snurrestativhylle til CDer og klesskapfronter). Brukte kirsebærbrun, og det ble en varm og fin farge, og selv om jeg malte da det var på det varmeste en sommer og det tørket omtrent momentant, så ble det ikke skjoldete.

Kjapt og greit og mye bedre enn den kjedelige trehvit-lut-fargen som "alle" hadde en stund (så får det heller være at stilen fremdeles er traust..).

Takk for tips!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Svigerinna mi har beisa en kjøpmannsdisk i kirsebærfarge, det ble kjempefint. Ho brukte sånn pulverbeis som du blander ut med vann.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...