Gå til innhold

hvor får legekontoret alle ukebladene sine fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det legekontoret jeg går, har de alltid de nyeste utgavene av Se og Hør, det nye, henne, allers, Norsk Ukeblad, allers etc.

på en annen instans er det Kun ETT ukeblad og det har ligget der fra februar i fjor.

Er det legekontoret som abonnerer på disse bladene eller er det de ansatte som tar med seg blader til kontoret?.

Sørger de for å ha nye ukeblader hele tiden, så folk glemmer å klage når de er forsinket?.

Er det en måte å kompensere for forsinkelsene sine på?. Folk glemmer at legen er sen fordi det er så mye spennende å lese?.

Skrevet

Jeg tror at de ansatte tar med sine blad dit når de er ferdige med å lese, så slipper de at det hoper seg opp med gamle blad hos de...

Jeg syns det er gøyt det er litt lesestoff der da ventetiden kan synes lang. Av og til blir jeg litt skuffa om jeg blir ropt inn for tidlig - altså mens jeg er midt i en spennende artikkel :-)

Skrevet

Antar at dette er noe legekontoret abonnerer på, men vet ikke.

Skrevet

Den andre instansen er antagelig venteværelset på mitt legekontor.

Uhyggelig hvor frastøtende et venteværelse kan virke når det kun ligger 14 år gamle utgaver av KK og bonytt der, og neste gang du kommer, ett år etter, er det det samme bladet som ligger der, bare ennå litt skitnere og mer fillete. *grøss*

Hos tannlegen min derimot er det et utvalg uten like, med Familien, illustrert vitenskap, national geographics, jakt og fiske og donald og litt av hvert, alltid nye utgaver... Blir nesten irritert når jeg kommer inn før tida til timen ;-)

Det er nok "sjefen sjøl" som abonnerer ja. Mener å ha fått tilbud en gang om en "samlepakke" med blader å abonnere på til venterommet. Ellers må man jo sette igang å abonnere på ett og ett blad.

Skrevet

Legekontoret jeg tilhører abonnerer på diverse ukeblader. Antar det kan skrives av på skatten som utgifter...

Skrevet

Jeg tror at de ansatte tar med sine blad dit når de er ferdige med å lese, så slipper de at det hoper seg opp med gamle blad hos de...

Jeg syns det er gøyt det er litt lesestoff der da ventetiden kan synes lang. Av og til blir jeg litt skuffa om jeg blir ropt inn for tidlig - altså mens jeg er midt i en spennende artikkel :-)

jeg også, derfor kommer jeg ofte en halvtime tidligere så jeg får tid til å oppdatere meg på sladderfronten:). I dag var legen forsinket og jeg tenkte jeg skulle kaste meg over nyeste se og hør. Så ble jeg ropt inn. Kjipt! ;)

Skrevet

Antar at dette er noe legekontoret abonnerer på, men vet ikke.

da burde det vel stått bak på bladet at det var til et legekontor?. Pleier det ikke å stå utenfor bladet, når det er noen som abonnerer på det?.

Skrevet

da burde det vel stått bak på bladet at det var til et legekontor?. Pleier det ikke å stå utenfor bladet, når det er noen som abonnerer på det?.

Av og til kommer vel bladene innpakket i plast.

Men jeg antar at det er ulik praksis ved de ulike legekontorene.

Noen abonnerer sikkert lite, og så tar de ansatte med seg noen gamle blader hjemmefra for å "fylle opp".

Andre abonnerer sikkert.

Skrevet

Hos jordmora mi var det bare gamle Gravid-blader og Foreldre&Barn-blader, så de siste kontrollene hadde jeg jo lest ALT... På 6-ukerskontrollen min tok jeg med meg alle gravidbladene jeg hadde kjøpt under svangerskapet og la igjen der. ;)

Skrevet

Av og til kommer vel bladene innpakket i plast.

Men jeg antar at det er ulik praksis ved de ulike legekontorene.

Noen abonnerer sikkert lite, og så tar de ansatte med seg noen gamle blader hjemmefra for å "fylle opp".

Andre abonnerer sikkert.

Det er iallefall ganske så imponerende hvor fort de oppdaterer seg på bladfronten.

Skrevet

Det er iallefall ganske så imponerende hvor fort de oppdaterer seg på bladfronten.

Det gjelder ihvertfall ikke hos MIN lege! :-( stort sett bare gamle, relativt velbrukte, blader! :-(

Skrevet

Det gjelder ihvertfall ikke hos MIN lege! :-( stort sett bare gamle, relativt velbrukte, blader! :-(

Det er iallefall smart av et legekontor som aldri har presise leger at de kan holde pasientene i aktivitet på bladfronten. Folk sitter bare der og leser. De har pusslespill , papir og fargeblyanter til barna.

ingen som kjeder seg der nei! Går relativt hyppig til legen pga gjentatte UVI, jeg har faktisk aldri hørt noen klage over at legen(e) er forsinket.

Gjest ChiengMai
Skrevet

de får sikkert de nye bladene fra mitt legekontor, for der er det bare gamle og fillete blader.

Skrevet

Hos tannlegen vår er det midt i blinken for gubben og meg - der er det Interiør, Bonytt og PONDUS! :)

Skrevet

Hos tannlegen vår er det midt i blinken for gubben og meg - der er det Interiør, Bonytt og PONDUS! :)

*WOW* Imponert! :-D

Skrevet

Dersom du titter på baksiden av bladet, så står det stort sett trykket navn og adresse der (kanskje ikke de som kommer i plast). Det er flere ganger jeg har sett en av legenes navn der, så det er vel slik at legekontoret betaler, men at de benytter seg av muligheten til å få de hjem og lese dem selv før de "gamle" legges på venteværelset.

Skrevet

Dersom du titter på baksiden av bladet, så står det stort sett trykket navn og adresse der (kanskje ikke de som kommer i plast). Det er flere ganger jeg har sett en av legenes navn der, så det er vel slik at legekontoret betaler, men at de benytter seg av muligheten til å få de hjem og lese dem selv før de "gamle" legges på venteværelset.

jeg har sett bak på bladet, men det står ikke noen ting der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...