Gå til innhold

Tennisalbue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har den vært vond til og fra _lenge_. Det er nå så, det har gått seg til før. Men nå murrer det hele tiden, og så er det en hard kul på siden av albuen i nærheten av (antar jeg) muskelfestet. Jeg ligger ikke på gulvet og vrir meg i smerte akkurat, men det begynner å bli litt slitsomt med denne verkingen. Og når jeg trykker med fingeren like ved siden av denne kulen er det dr**vondt.

Teit spørsmål: er det noe vits i å gå til legen med noe sånt? Er det noen behandling som hjelper? Har ikke lyst på kortisoninjeksjoner, voltaren har jeg allerede, men har ikke brukt det regelmessig pga tidligere begynnende magesår.

Tror liksom at det blir en helt sedvanlig legetime: jeg kommer, forteller hva som er galt, han ser på det og er enig, og jeg lurer på om man skal prøve NSAIDs en periode igjen, han sier at det er sikkert greit, og så betaler jeg en egenandel.

Noen som har oppmuntrende ord om legestandens evne til å behandle kronisk tennisalbue med sekundærforandringer, og som kan si at jeg må se å ringe legen og få time til kontroll??? Fint om noen har erfaringer å dele... :)

*desillusjonert pasient*

tzatziki1365380058
Skrevet

Trykkbølgebehandling hjelper!

Jeg ble bra etter 2 års kronisk tennisalbue og senebetennelse i skulder.

Hatt tilbakefall et par ganger, men blitt bra etter et par behandlinger.

Er dyrt, men fordelen er at du ikke trenger mange behandlinger. Jeg har aldri fått mer enn 3, og jeg tror ikke man får mer enn 5 eller noe sånt pr "runde".

Skrevet

Trykkbølgebehandling hjelper!

Jeg ble bra etter 2 års kronisk tennisalbue og senebetennelse i skulder.

Hatt tilbakefall et par ganger, men blitt bra etter et par behandlinger.

Er dyrt, men fordelen er at du ikke trenger mange behandlinger. Jeg har aldri fått mer enn 3, og jeg tror ikke man får mer enn 5 eller noe sånt pr "runde".

Jasså, hvor og hvem gjør sånt da? Er det fysioterapeuter?

tzatziki1365380058
Skrevet

Jasså, hvor og hvem gjør sånt da? Er det fysioterapeuter?

Hvis du bor i Oslo, så gjør i alle fall Klinikk For Alle det.

Ellers gjør nok en del fysioterapeuter det etterhvert (relativt ny behandling - dvs 4-5 år i Norge), og sikkert en del spesialistleger.

Koster som sagt litt, i alle fall på klinikk for alle - også kan det være ganske vondt mens det står på. Men jeg ble i alle fall bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...