Gå til innhold

Laks

Elisabeth1365380359

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg vil lage laks til helga. Liker best å steke laksefilet i ovnen. Skal ha rømme, sitron og poteter til, hva mer kan man ha som tilbehør?

Hva passer som tilbehør til laks?

Skrevet

Sitronpepper på laksen. Og dill. Agurksalat som tilbehør sammen med rømme er jo veldig godt.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Sitronpepper på laksen. Og dill. Agurksalat som tilbehør sammen med rømme er jo veldig godt.

Takk for svar!

Hvordan lager jeg agurksalat?

Skrevet

Takk for svar!

Hvordan lager jeg agurksalat?

Bland en del eddik og tre deler vann. Ha i nok sukker til at smaken er passe. Det tar litt tid å løse opp sukkeret. Så er det bare å skjære opp agurken med ostehøvel, legge i eddiklaken, og putte bollen i kjøleskapet fram til middag.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i agurksalat og jeg spiser ikke rømme så jeg ovnsbaker laksen i folie med litt smør, sitronpepper, potetskiver og et lass med gulrotskiver og blomkål og broccoli i små buketter. Nammmm!!!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i agurksalat og jeg spiser ikke rømme så jeg ovnsbaker laksen i folie med litt smør, sitronpepper, potetskiver og et lass med gulrotskiver og blomkål og broccoli i små buketter. Nammmm!!!

Masse grønnsaker er snadder, men jeg kan godt ha agurksalat i tillegg til alt det gode du nevner her...

Det ene utelukker ikke det andre og da kan alle velge hva de vil ha. Laks er ikke billig mat akkurat.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Bland en del eddik og tre deler vann. Ha i nok sukker til at smaken er passe. Det tar litt tid å løse opp sukkeret. Så er det bare å skjære opp agurken med ostehøvel, legge i eddiklaken, og putte bollen i kjøleskapet fram til middag.

Takk!

Elisabeth1365380359
Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Masse grønnsaker er snadder, men jeg kan godt ha agurksalat i tillegg til alt det gode du nevner her...

Det ene utelukker ikke det andre og da kan alle velge hva de vil ha. Laks er ikke billig mat akkurat.

Vel - laks har vel blitt noe av det blilligste du kan få, nå? Sammenlignet både med annen fisk og kjøtt ...

Skrevet

Det passer ikke til alt det andre du skal ha til helga, men en annen gang kan du prøve å pensle laksebiter med pesto før du steker dem i panna eller på grillen. Det er veldig godt! Og så salat og ris eller pasta til.

Skrevet

Laksen er da ikke dyr? Torsk er da dyrer nå vel? Koster ikke så mange kronene for en remse med 5-6 laksekoteletter.

Skrevet

Det hørtes lurt (og kjapt) ut, beregner du porsjonene slik at det blir en pakke til hver da - dvs feks litt mindre til ungene? Hvor lang tid tar det i ovnen? Og hvor varm?

Øyner mulighet for å innføre ny fiskemiddag her, det er jeg skikkelig dårlig på....

Skrevet

Det hørtes lurt (og kjapt) ut, beregner du porsjonene slik at det blir en pakke til hver da - dvs feks litt mindre til ungene? Hvor lang tid tar det i ovnen? Og hvor varm?

Øyner mulighet for å innføre ny fiskemiddag her, det er jeg skikkelig dårlig på....

Du tror vel ikke mine unger spiser fisk unntatt i fiskeboller og fiskekaker!? ;o)

Jeg lager en laksekotelett til meg selv når jeg lager ja, Ca. 100-150 gram kanskje?

Skrevet

Eple og løk smaker kjempegodt til laks:

Stek eple-og løkbitene i smør og litt sukker til de er myke.

Legg de så oppå laksen som står i ovnen - ca 10 min før den er ferdig.

Yumm....søtsmaken passer godt til laks

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...