Gå til innhold

Jeg blir AP-velger dengang :

Anbefalte innlegg

Skrevet

innvandring (familegjenforeningsreglene) og flyktningepolitikk gjøres mer restriktiv.

Strengere straffer , mer politi , bedre kriminalomsorg.

Dengang AP slutter å være preget av AUF og gir sin klare støtte til å delta i afghanistan og Irak , Mer støtte til Israel.

Revurdere hele kriminalomsorgen.Straff som fortjent. Når vi ikkke kan beskytte oss med å sperre de inne resten av livet må vi finne muligheter som gjør at det ikke begås ny krimimnalitet.

kanskje jeg må starte mitt eget parti. hmmmm

At vi har et samfunn som har et godt sikkerhetsnett og at vi tar vare på de svake.

god offentlig skole , helsevesen og eldreomsorg.

Ap har mye bra egentlig.

Skrevet

Høres ut som det danske Venstre. Forferdelig synd at ikke også vi her på bjerget har et invandringsrestriktivt part som også har en ansvarlig økonomisk politikk på programmet.

Skrevet

Høres ut som det danske Venstre. Forferdelig synd at ikke også vi her på bjerget har et invandringsrestriktivt part som også har en ansvarlig økonomisk politikk på programmet.

FRP er faktisk et høyreparti.Bare se på hva de vil gjøre med pensjonene.

men på en eller annen måte klarer de å ikke fremstå som det.

Hagen har jo selv kalt frp det nye arbeiderpartiet.

ylvali1365381015
Skrevet

ikke ap for meg-noensinne!

populisme på linje med frp, men heldigvis litt til venstre for dem da!! ;-)

tror det blir venstre på meg, faktisk mer liberalt og miljøvennlig og ellers alt som godt er enn ap. ap burde skifte navn.

men det er isåfall første gang jeg ikke stemmer sosialistisk.

en epoke er over... ;-(

Skrevet

FRP er faktisk et høyreparti.Bare se på hva de vil gjøre med pensjonene.

men på en eller annen måte klarer de å ikke fremstå som det.

Hagen har jo selv kalt frp det nye arbeiderpartiet.

Hagen har sagt så altfor mye!

Den eneste det sto virkelig respekt av i dette grumsete partiet var Alvheim, som er død.

Eller er jeg enig at AP burde være mer tydelig og mer fokusert på viktige saker i det norske samfunn.

Skrevet

tror det blir venstre på meg, faktisk mer liberalt og miljøvennlig og ellers alt som godt er enn ap. ap burde skifte navn.

en epoke er over... ;-(

jeg er i så utrolig utrolig dilemma

På en måte så har jeg AP å takke for at et håpløst tilfelle som meg får sjansen til å ta utdanning og at jeg har fått god hjelp psykisk og fysisk.

Men så er jeg også i tvil om hele det "klientsamfunnet" , det sterke sikkerhetsnettet er så himla bra. At man gjør folk en bjørnetjenste. Kanskje større forskjeller er en forutsetning for fremgang og for at det skal gå bra med et samfunn. At vi vil klatre opp over.

Det er ikke riktig at sosialklienten skal få like godt betalt som aleinemoren som sliter seg ut med lav lønn når hun jobber som hjelpepleier å et eldresenter.

mange som faller utenfor i norge også. Selv om vi er et av de beste samfunnenne og leve i.

men så er vi også noen av de mest misfornøyde i hele verden.

og når nabojenta har det vondt så gjør vi ingenting annet enn å kanskje sende en bekymringsmelding til barnevernet . Eller den eldre d ama egentlig trenger hjelp til å handle så hyler vi alle på staten og hjemmehjelpen og at det er altfor dårlig . kveler personlig initiativ. Det er alltid systemet sin feil Men det er vel endel av det å bli voksen. At man ikke er skråsikker på hva man mener og tror og sånt politisk og hva som er riktig.

Skrevet

en epoke er over... ;-(

Så uenig som du og jeg er - så ville det vært rart om du også stemte Venstre.....

Skrevet

Så uenig som du og jeg er - så ville det vært rart om du også stemte Venstre.....

thommesen tror jeg har fått varige men etter slaget : P

ylvali1365381015
Skrevet

jeg er i så utrolig utrolig dilemma

På en måte så har jeg AP å takke for at et håpløst tilfelle som meg får sjansen til å ta utdanning og at jeg har fått god hjelp psykisk og fysisk.

Men så er jeg også i tvil om hele det "klientsamfunnet" , det sterke sikkerhetsnettet er så himla bra. At man gjør folk en bjørnetjenste. Kanskje større forskjeller er en forutsetning for fremgang og for at det skal gå bra med et samfunn. At vi vil klatre opp over.

Det er ikke riktig at sosialklienten skal få like godt betalt som aleinemoren som sliter seg ut med lav lønn når hun jobber som hjelpepleier å et eldresenter.

mange som faller utenfor i norge også. Selv om vi er et av de beste samfunnenne og leve i.

men så er vi også noen av de mest misfornøyde i hele verden.

og når nabojenta har det vondt så gjør vi ingenting annet enn å kanskje sende en bekymringsmelding til barnevernet . Eller den eldre d ama egentlig trenger hjelp til å handle så hyler vi alle på staten og hjemmehjelpen og at det er altfor dårlig . kveler personlig initiativ. Det er alltid systemet sin feil Men det er vel endel av det å bli voksen. At man ikke er skråsikker på hva man mener og tror og sånt politisk og hva som er riktig.

du har mange gode poenger, synes jeg. men jeg mener et godt utbygd helse-, sosial- og trygdevesen er et kjennetegn på et godt og rikt samfunn, sånn i utgangspunktet.

dersom det skulle hende oss skjellsettende ting av negativ karakter eller ulykker i livet, skal vi sikres et godt tilbud, selv om vi ikke kan bla opp masse penger. usa er et utviklingsland i så måte. klasseskiller som forsterkes og opprettholdes gjennom politikken. groteskt.

men jeg merker at jeg beveger meg bort fra sv. tar sånne tester du vet, foran hvert valg, så jeg skal sikre meg mot å stemme av vane. og de peker egentlig mot partiet venstre.

mener de er fornuftige, både når det gjelder miljøvern, skolesatsning og sosialomsorg.

de mener enhver borger bør få borgerlønn- et alternativ til sosialstøtten. så kan de som velger det faktisk leve på denne, og andre få tillegg i form av ordinær lønn. det er tross alt vanskelig å få sysselsatt alle her i landet, vi trenger ikke alle ut i arbeid. og det byråkratiet som

oppstår med dagens politikk er selvoppholdende, avhengig av at det finnes "klienter".

synes venstre er passe radikale og sosial-orienterte, dessuten urbane og akademiske. ;-)

skal sette meg bedre inn i sakene deres, det er mye jeg ikke har klarhet i enda, feks deres distriktspolitikk.

men det peker mot venstre ja.

vi får briefe hverandre når vi har gått partiene litt etter i sømmene, lest partiprogrammer osv. hva sier du til det? :-)

Skrevet

du har mange gode poenger, synes jeg. men jeg mener et godt utbygd helse-, sosial- og trygdevesen er et kjennetegn på et godt og rikt samfunn, sånn i utgangspunktet.

dersom det skulle hende oss skjellsettende ting av negativ karakter eller ulykker i livet, skal vi sikres et godt tilbud, selv om vi ikke kan bla opp masse penger. usa er et utviklingsland i så måte. klasseskiller som forsterkes og opprettholdes gjennom politikken. groteskt.

men jeg merker at jeg beveger meg bort fra sv. tar sånne tester du vet, foran hvert valg, så jeg skal sikre meg mot å stemme av vane. og de peker egentlig mot partiet venstre.

mener de er fornuftige, både når det gjelder miljøvern, skolesatsning og sosialomsorg.

de mener enhver borger bør få borgerlønn- et alternativ til sosialstøtten. så kan de som velger det faktisk leve på denne, og andre få tillegg i form av ordinær lønn. det er tross alt vanskelig å få sysselsatt alle her i landet, vi trenger ikke alle ut i arbeid. og det byråkratiet som

oppstår med dagens politikk er selvoppholdende, avhengig av at det finnes "klienter".

synes venstre er passe radikale og sosial-orienterte, dessuten urbane og akademiske. ;-)

skal sette meg bedre inn i sakene deres, det er mye jeg ikke har klarhet i enda, feks deres distriktspolitikk.

men det peker mot venstre ja.

vi får briefe hverandre når vi har gått partiene litt etter i sømmene, lest partiprogrammer osv. hva sier du til det? :-)

ja ; ) lenge til neste valg da.

men til neste valg så er jeg ferdig utdannet og forhåpentligvis i ordinært arbeid. Så har det blitt noe bra ut av "klientsamfunnet" også hvis jeg klarer å bruke mulighetene jeg har fått.

Skrevet

thommesen tror jeg har fått varige men etter slaget : P

Han fikk slaget rett etter at jeg hadde hilst på han....

Skrevet

Uff da. Kanskje du ble litt for mye for ham?

:-)

Skrevet

utrolig bra at han har kommet seg såpass da.

men han var jo frisk og rask i utgangspunktet og fikk det under en joggetur.

Men sånn i forhold til hans meninger og spessielt måten å debattere på synes jeg han er litt usmakelig. men sikkert en god venn , ektemann og pappa

ylvali1365381015
Skrevet

heheh! det er en helt annen setting her inne, der vi dtort sett diskuterer svært personlige temaer som tildels faller utenfor den politiske arena. med noen få unntak der det motsatte er tilfelle.

tja, det er kanskje like rart at du velger venstre da, sett fra mitt ståsted?

men venstre er jo et lite parti, som har en sammensatt velgergruppe. stor takhøyde er jo bra.

jeg vet ikke hvordan vi representerer motpoler her inne, men det kan du kanskje utdype? :-)

vet vi deler humor til en viss grad, da. men utover det har jeg ikke laget noen politisk profil på deg... eller noen andre her... kanskje med unntak av morsk.

Skrevet

Uff da. Kanskje du ble litt for mye for ham?

:-)

Ja - det må ha vært det! :)

ylvali1365381015
Skrevet

ja ; ) lenge til neste valg da.

men til neste valg så er jeg ferdig utdannet og forhåpentligvis i ordinært arbeid. Så har det blitt noe bra ut av "klientsamfunnet" også hvis jeg klarer å bruke mulighetene jeg har fått.

en bra konklusjon, egentlig.

jeg er selv under utdanning, har gjort mye rart før, og takker ofte for at jeg ikke må vie mitt liv til mc.donalds og tilbringe mitt liv i et "trailer-hus"...

nå er jeg ikke innunder en mer komplisert ordning enn folk flest, har studielån, men jeg synes vi bør ha empati og engasjement utover oss selv. kunne like gjerne vært meg som hadde hatt behov for velferdsordninger. livet er komplisert og tilfeldig.folk må bli gitt sjanser til å utfolde sin kompetanse og vokse,og i sin tur bidra til samfunnet, selv om de har et mindre heldig utgangspunkt.(ikke myntet på deg, men en generell betraktning! ;-))

jeg har en mann som har solid utdannelse og tjener bra, men (gud forby!) dersom vi skulle skilles, og jeg har viet vesentlige år på barna, før de fikk bhg-plass, ville det vært katastrofe å være borger i feks usa...

ylvali1365381015
Skrevet

Hagen har sagt så altfor mye!

Den eneste det sto virkelig respekt av i dette grumsete partiet var Alvheim, som er død.

Eller er jeg enig at AP burde være mer tydelig og mer fokusert på viktige saker i det norske samfunn.

enig i dine refleksjoner ang frp.

alvheim hadde ekte engasjement og pondus.

ap har jeg tilsvarende lite til overs for.

og pølse-hansen er ingen appellerende frontfigur. (giske er derimot sympatisk, uten at han endrer min oppfatning om partiet)

Gjest Gjør du ikke?
Skrevet

La meg gjette en gang... Nå stemmer du FRP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...