Gå til innhold

beste bok?

ylvali1365381015

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Drageløperen venter på meg i bokhyllen. Min mann likte den godt. Kan anbefale deg Vindens skygge av Carlos Ruis Zafon, også en vakker bok. Og Kjærlighetens alfabet av Niall Williams er et must. Den er knallfin.

har hørt mye bra om "vindens skygge", har også til hensikt å lese den! :-)

takk for også det andre tipset, tror vi liker mye av det samme!

Skrevet

enig i at anne b ragde briljerer i et variert persongalleri.

sjeldent troverdige skildringer av totalt forskjellige univers, også i den siste boka jeg leste(mer en krimaktig bok- "før jeg kommer tilbake"), ble jeg overbevist. selv om handlingen her finner sted ute i villmarken,

i et temmelig macho miljø.

kan synes som om hun selv har vært en del av mange miljøer...

den bokserien du leser har jeg aldri hørt om. mer en magisk-mystisk-historisk beretning?

takk for tips!

:-)

Bøkene om Arn er kjempebra, synes JanGuillou er på sitt aller beste i denne serien.

Litt samme sjanger som "Stormenes tid" av Ken Follett.

Historisk roman, som faktisk virker relativt troverdig og gjør at man gjerne vil vite mer om 11-1200-tallet

Skrevet

enig i at anne b ragde briljerer i et variert persongalleri.

sjeldent troverdige skildringer av totalt forskjellige univers, også i den siste boka jeg leste(mer en krimaktig bok- "før jeg kommer tilbake"), ble jeg overbevist. selv om handlingen her finner sted ute i villmarken,

i et temmelig macho miljø.

kan synes som om hun selv har vært en del av mange miljøer...

den bokserien du leser har jeg aldri hørt om. mer en magisk-mystisk-historisk beretning?

takk for tips!

Skriver under på dte GA sier. Bøkene er godt skrevet, ganske lettleste og veldig fengende. EN får et godt innblikk i både dagligliv, klosterliv og ridderliv på 1100-tallet.

Kan anbefales! Jeg har ikke lest andre bøker av Jan Guillou, men disse er veldig flotte. Men de er ikke mystiske, eller hva det nå var du skrev. mer historiske, der en følger personer og blir kjent med dem.

Skrevet

har kjøpt "mannen som elsket yngve", men ikke lest den enda.

tore renneberg er foreløpig et ubeskrevet blad for meg. bare sett ham i litteraturprogrammer på tv.

gleder meg til å lese ham.

Jeg leste Mannen som elsket Yngve for noen uker siden (etterr anbefaling herfra). Likte den ikke så veldg godt, men det var nok fordi jeg ikke var en del av det feste- og musikkmiljøet på 80-tallet som beskrives veldig godt i boka... Ble litt mye detaljer om musikk, synes jeg.

Fortell etterpå hva du syntes om den da :-)

Skrevet

Jeg holder på med triologien om tempelridderen Arn fra 1100-tallet. Har lest Veien til Jerusalem og er nesten ferdig med Tempelridderen. Kjempefascinerende!!!! Forfatter er Jan Guillou.

Ellers har jeg fulgt rådene fra DOL opg kastet meg over bøker av Anne B Ragde: Berlinerpoplene, Eremittkrepsene, Arsenikktårnet og Dr Z.... (husker ikke navnet) Veldig gode bøker, der en blir godt kjent med ulike mennesketyper :-)

Da vil jeg også kaste inn "Zona frigida" av Ragde. Den har ikke fått så mye oppstuss som Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, men er minst like god.

Jeg registrerer at nesten samtlige av bøkene hennes

nå finnes i pocketutgave.

Skrevet

Da vil jeg også kaste inn "Zona frigida" av Ragde. Den har ikke fått så mye oppstuss som Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, men er minst like god.

Jeg registrerer at nesten samtlige av bøkene hennes

nå finnes i pocketutgave.

Juhu! Da skal jeg få tak i den og lese den etter jeg er ferdig med Arn-bøkene :-)

Takk for tipset!

Skrevet

har hørt mye bra om "vindens skygge", har også til hensikt å lese den! :-)

takk for også det andre tipset, tror vi liker mye av det samme!

Ja, kjærlighetens alfabet, utrolig vakker bok. Snublet over den helt tilfeldig. Som himmelen er(eller noe liknende), var også nydelig. En annen bok av samme forfatter.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg leste Mannen som elsket Yngve for noen uker siden (etterr anbefaling herfra). Likte den ikke så veldg godt, men det var nok fordi jeg ikke var en del av det feste- og musikkmiljøet på 80-tallet som beskrives veldig godt i boka... Ble litt mye detaljer om musikk, synes jeg.

Fortell etterpå hva du syntes om den da :-)

will do! :-)

Men lover ikke at jeg kan komme med den før jul, for å si det sånn! det hoper seg opp med faglige forpliktelser og innleveringer utover høsten! ;-(

takk for tilbakemelding! :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, kjærlighetens alfabet, utrolig vakker bok. Snublet over den helt tilfeldig. Som himmelen er(eller noe liknende), var også nydelig. En annen bok av samme forfatter.

"som i himmelen"?

"så som i himmelen" er jo tittelen på en svensk film, har den noe med denne boka å gjøre?

ble bare nyskjerrig...

det er så mange perler som ligger der uoppdaget! gleder meg til resten av mitt liv! ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...