Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fruktbar?

Jeg er en jente som nå har tatt p-sprøyten i ett år (4 sprøyter) og var veldig fornøyd med den som prevansjons form. Siden vi har begynt og planlegge familie har jeg nå sluttet med sprøyten, og det er nå 3 mnd siden den siste skulle slutte og virke og jeg har fortsatt ikke fått tilbake menstrasjonen. Tror du jeg likevel er fruktbar nå, eller blir jeg ikke det før jeg har hatt min første menstrasjon igjen? Vet du i tilfelle hvor lang tid det kan ta?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24768-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyduck

I følge den informasjonen jeg fikk fra min lege da jeg begynte med P-Sprøyten, kunne det da inntil 1-2 år før en fikk mensen tilbake og/eller ble gravid, men selvfølgelig kan det også ta kortere tid.

Hei!

Da jeg begynte med P-sprøyten fikk jeg beskjed om at det kunne ta inntil 3 år før jeg kune bli gravid. Men da jeg hadde tenkt å bli gravid fikk jeg beskjed om at jeg for sikkerhets skyld burde bruke kondom det første halvåret etter at jeg hadde sluttet med sprøyten. Det høye hormoninnholdet kunne skade barnet, derfor ville det ikke være bra og bli gravid da. Jeg gjorde dette og ble gravid 2 måneder senere uten at jeg hadde fått mensen tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24768-p-spr%C3%B8yte/#findComment-104255
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...