Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, den finnes på nett, men jeg trenger ikke røre for et helt håndballag, bare for ca 4 personer.

Bruksanvisning må legges ved, og "en dash av" får meg til å bryte sammen.

Takk!

Skrevet

4 egg

1 liter melk

1 ts salt

2 ss sukker

2 ss smeltet smør (altså smelt 2 ss smør!)

Hvetemel til passe tynn/tykk røre, gjerne litt tykkere enn til pannekaker. La den svelle 20 min før steking.

Gjest Har ALLTID poser liggenes i skapet
Skrevet

* trallala Toro, er min aller beste venn, Toro :)*

Skrevet

4 egg

1 liter melk

1 ts salt

2 ss sukker

2 ss smeltet smør (altså smelt 2 ss smør!)

Hvetemel til passe tynn/tykk røre, gjerne litt tykkere enn til pannekaker. La den svelle 20 min før steking.

2 egg

1 liter melk

1 dl olje

Hvetemel til passe tykk røre.

Du trenger ikke sukker i vaffelrøre. Det blir søtt nok når man får på syltetøy. Med olje i røren trenger du ikke smøre vaffeljernet.

Skrevet

2 egg

1 liter melk

1 dl olje

Du trenger ikke sukker i vaffelrøre. Det blir søtt nok når man får på syltetøy. Med olje i røren trenger du ikke smøre vaffeljernet.

Jeg liker søte vafler best :o) I min oppskrift er det 1 dl sukker.. En skikkelig kaloribombe, men pytt pytt..

Skrevet

2 egg

1 liter melk

1 dl olje

Blir det ikke smakløst med verken salt eller sukker i røra? Jeg bruker 1 egg pr. pers jeg, men det er kanskje en smakssak.

Har stekt sukkerfrie vafler noen ganger, men har inntrykk av at de ikke blir så pent gyldne da, men blekere og mer ujevne i fargen.

Skrevet

* trallala Toro, er min aller beste venn, Toro :)*

Det verste er jo at de faktisk blir veldig gode! :o)

Skrevet

Det verste er jo at de faktisk blir veldig gode! :o)

Du tar HELT feil!

Det BESTE er at de faktisk blir ganske gode! ;-)

Men jeg sverger til vaffelmiksen fra Regal, da, istedenfor Toro, og den blir enda bedre! *S*

Gjest glemt noe?
Skrevet

Jeg lager på slump, men du kan prøve dette: en liter kulturmelk, 3 egg, en kopp smeltet smør, hvetemel (du ser når røra er passe tykk), to teskjeer vaniljesukker, en teskje kardemomme om du vil.

Skrevet

Du tar HELT feil!

Men jeg sverger til vaffelmiksen fra Regal, da, istedenfor Toro, og den blir enda bedre! *S*

Det er sant, regal vaflene er gode. Og toro sine glutenfrie vaffelmix er grååådig god!

Gjest glemt noe?
Skrevet

Jeg lager på slump, men du kan prøve dette: en liter kulturmelk, 3 egg, en kopp smeltet smør, hvetemel (du ser når røra er passe tykk), to teskjeer vaniljesukker, en teskje kardemomme om du vil.

Sukker glemte jeg. Du kan ha i en kopp sukker også.

Skrevet

Blir det ikke smakløst med verken salt eller sukker i røra? Jeg bruker 1 egg pr. pers jeg, men det er kanskje en smakssak.

Har stekt sukkerfrie vafler noen ganger, men har inntrykk av at de ikke blir så pent gyldne da, men blekere og mer ujevne i fargen.

Nei, de blir ikke smakløse. Og med sukker i røra må man enten smøre jernet eller ha i en del mer olje for at vaflene ikke skal sette seg fast. De blir gyldne og fine i fargen.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Ca. 1 liter H-melk

2-3 egg

Litt sukker

2-3 ts bakepulver

Mel...sånn at røra blir passe tykk

Garanterte vafler her hjemme!

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Ca. 1 liter H-melk

2-3 egg

Litt sukker

2-3 ts bakepulver

Mel...sånn at røra blir passe tykk

Garanterte vafler her hjemme!

Også smeltet smør da...

ca. 50 gram

Skrevet

Du tar HELT feil!

Den er fæl da, helt smakløs ;o)

Skrevet

Den er fæl da, helt smakløs ;o)

Pføy! Du har bare sløvet ned smaksløkene dine! ;-)

Skrevet

Pføy! Du har bare sløvet ned smaksløkene dine! ;-)

LOL, det er minstemann som lager vafler her i huset og han har ikke skjønt det med å sette til litt ekstra enda.

Skrevet

LOL, det er minstemann som lager vafler her i huset og han har ikke skjønt det med å sette til litt ekstra enda.

Lager han vafler? Så koselig, da! :-)

Det er jo utrolig lettvint og trygt og greit med slike fredigløsninger når barn skal kokkelere!

Skrevet

Lager han vafler? Så koselig, da! :-)

Det er jo utrolig lettvint og trygt og greit med slike fredigløsninger når barn skal kokkelere!

Ja, han er flink på mange måter. I går hadde han sydd i glidelås i ei bukse på skolen.

Merkelig hva den ungen kan og ikke kan.

Skrevet

Ja, han er flink på mange måter. I går hadde han sydd i glidelås i ei bukse på skolen.

Merkelig hva den ungen kan og ikke kan.

I*M*P*O*N*E*R*T!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...