Gå til innhold

Kvalme/oppkast i siste trimester

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn på 1, 3 og 10 år. Første svangerskapet gikk som en drøm. Da jeg var gravid med de to siste barna var jeg også frisk helt fram til 7 mnd. Da begynte kvalmen, og jeg kastet opp daglig helt fram til fødselen.

Med sistemann gikk jeg ned 8 kilo de 2 siste månedene av svangerskapet. Han veide nesten 5 kilo, så det var ikke noe synd på han.

Alle steder leser jeg bare om kvalme i begynnelsen. Hva er dette som skjedde meg? Er ikke dette den samme årsaken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24770-kvalmeoppkast-i-siste-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är riktigt som du säger, att illamående/kvalme är vanligast i början av graviditeten. Denna brukar då att avta för att sedan försvinna helt. Vad det kom sig att du blev illamående de sista månaderna istället, vet inte jag. Kanske var det så att barnet tryckte mycket uppåt mot magsäcken, så att du blev illamående av detta? Något bra svar får du antagligen aldrig, men kanske finns det andra här på DOL som upplevt det samma och som fått någon bra förklaring på det? Lycka till vidare och fortsatt god påsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...