Blésha Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Når man har astmamedisin i sprayform, og den ikke fungerer selv om man tar det antall doser man kan pr dag, hva gjør man da? Dette har hendt flere ganger med meg, spesielt når jeg er forkjølet, eller som nå, har en kraftig luftveisinfeksjon, men ellers også. Kan man få inhalasjonsvæske og forstøverapparat når dette skjer såpass ofte? (også postet på astma og lungeproblemer forumet) 0 Siter
bb71 Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Problemet er kanskje at du er så tett at medisinen ikke kommer ned i lungene? Vet en del som innhalerer saltvann først for å åpne opp - da er jo forstøverapparat å foretrekke. Sjekk med legen om muligheter for å ev. låne og prøve ut forstøverapparat. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Jeg fikk det til guttungen. Da bruker man jo først en medisin som åpner opp (adrenalin mon tro?) Så venter man 20 min, og tar astmamedisinen. Jeg ville spurt legen jeg, om du ikke kunne få en på hjemlån. Forklar at det ikke virker med vanlig inhalator. God bedring da ) 0 Siter
Blésha Skrevet 29. september 2006 Forfatter Skrevet 29. september 2006 Jeg fikk det til guttungen. Da bruker man jo først en medisin som åpner opp (adrenalin mon tro?) Så venter man 20 min, og tar astmamedisinen. Jeg ville spurt legen jeg, om du ikke kunne få en på hjemlån. Forklar at det ikke virker med vanlig inhalator. God bedring da ) Vi har ett apparat til gutten vår, men det er for barn. Har måttet bruke samme medisin som han bruker på forstøverapparat ved tidligere tilfeller. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Vi har ett apparat til gutten vår, men det er for barn. Har måttet bruke samme medisin som han bruker på forstøverapparat ved tidligere tilfeller. Går det kanskje an at du får en større maske, og at dere kan bruke samme maskina? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.