Gå til innhold

Svinekjøtt i butikkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i kjelleren der. De har alltid svinekjøtt som de har i egne pakker (står i allefall Meny på dem), rett ved ferskvaredisken. Kjøper det alltid der når jeg skal lage wok o.l :-)

Jeg skal snuse rundt :o) Det er ikke så mye lenger enn nærmeste butikken uansett.

Og så skal jeg IKKE titte i klesforretningene ;o)

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

28

• keinstein

6

• NeaNoor

6

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal snuse rundt :o) Det er ikke så mye lenger enn nærmeste butikken uansett.

Og så skal jeg IKKE titte i klesforretningene ;o)

Hehe, handler ofte der på Meny på vei hjem. Men jeg klarer aldri å bare gå innom der når jeg er på Oslo City. Tror jeg må begynne å handle mat en annen plass. ;-)

Skrevet

Hehe, handler ofte der på Meny på vei hjem. Men jeg klarer aldri å bare gå innom der når jeg er på Oslo City. Tror jeg må begynne å handle mat en annen plass. ;-)

Jeg er stygt redd for at det er vanskelig for meg også.

Bare titte litt. Og der var noe veldig billig altså hihi.

Skrevet

Jeg er stygt redd for at det er vanskelig for meg også.

Bare titte litt. Og der var noe veldig billig altså hihi.

"Bare en liiiten tur inn H&M. Oi, 98 kroner? Ikke så ille det. De pengene kommer jeg ikke til å savne i morgen!"

Velkjent. :-)

Skrevet

"Bare en liiiten tur inn H&M. Oi, 98 kroner? Ikke så ille det. De pengene kommer jeg ikke til å savne i morgen!"

Velkjent. :-)

Hehe, har du vært på skopunktet på gunerius? 3 par og man betaler for 2. Helt livsfarlig.

Skrevet

Hehe, har du vært på skopunktet på gunerius? 3 par og man betaler for 2. Helt livsfarlig.

Ja, jeg har vært der. Altfor mange ganger. Det er en grunn til at jeg har 50 par sko. ;-)

Skrevet

Ja, jeg har vært der. Altfor mange ganger. Det er en grunn til at jeg har 50 par sko. ;-)

Jeg burde hatt en liten nærbutikk slik at jeg slapp alle store senter når jeg skulle handle mat. Jeg klarer ikke å motstå billige og fine ting. Alt er blitt så utrolig billig.

Skrevet

Jeg burde hatt en liten nærbutikk slik at jeg slapp alle store senter når jeg skulle handle mat. Jeg klarer ikke å motstå billige og fine ting. Alt er blitt så utrolig billig.

Jeg har nærbutikk, men må jo via sentrum når jeg skal hjem. (Går fra skolen og ned til Jernbanetorget). Da er det så å si umulig å ikke stikke innom Oslo city e.l. Tør ikke tenke på hvor mye man kan spare ved å ikke kjøpe alt som "egentlig ikke koster noe". :)

Skrevet

Jeg har nærbutikk, men må jo via sentrum når jeg skal hjem. (Går fra skolen og ned til Jernbanetorget). Da er det så å si umulig å ikke stikke innom Oslo city e.l. Tør ikke tenke på hvor mye man kan spare ved å ikke kjøpe alt som "egentlig ikke koster noe". :)

Jeg prøver virkelig å skjerpe meg men en tur til Oslo City er farlig:o(

Skrevet

jeg jobber på rimi, og det vi har av svinekjøtt i "min" butikk er strimla svinekjøtt, ytrefilet og koteletter. steker ol har jeg nesten kutta ut helt pga svinn. det ble bare liggende og liggende helt til jeg prisa det til halv pris pga datoen. kan jo hende at det er sånn andre steder også.

men hvis du er ute etter noe spesielt, som du ikke trenger før om et par dager, så er det jo ikke noe i veien for å be en av de ansatte om å bestille det for deg? går helt fint hos oss i hvert fall, men det blir jo litt langt å dra til vestfold for å hente en svinesteik:D

Skrevet

jeg jobber på rimi, og det vi har av svinekjøtt i "min" butikk er strimla svinekjøtt, ytrefilet og koteletter. steker ol har jeg nesten kutta ut helt pga svinn. det ble bare liggende og liggende helt til jeg prisa det til halv pris pga datoen. kan jo hende at det er sånn andre steder også.

men hvis du er ute etter noe spesielt, som du ikke trenger før om et par dager, så er det jo ikke noe i veien for å be en av de ansatte om å bestille det for deg? går helt fint hos oss i hvert fall, men det blir jo litt langt å dra til vestfold for å hente en svinesteik:D

Det er i lengste laget ja :o)

Skrevet

Hmm.. så senest 2 stk svinesteker på kiwi idag.. fikk så utrolig lyst på.. mmmmm

Nå om dagen er det jo sau som er inn... det flommer over av sauekjøtt..

Men jeghar bestandig sett svin i hyllene.. Kjøper det ikke da det er svindyrt.. /hehe/ men vi bor like ved svinesund så svenskehandelen regjerer her..

Skrevet

Hmm.. så senest 2 stk svinesteker på kiwi idag.. fikk så utrolig lyst på.. mmmmm

Nå om dagen er det jo sau som er inn... det flommer over av sauekjøtt..

Men jeghar bestandig sett svin i hyllene.. Kjøper det ikke da det er svindyrt.. /hehe/ men vi bor like ved svinesund så svenskehandelen regjerer her..

Lam får vi kjøpt i alle varianter hele året, det er ikke noe problem.

Nå har jeg snakket med laguna og hun skulle kikke i de butikkene der jeg ikke kommer inn men hun og mente at det var lite svinekjøtt å få kjøpt.

Skrevet

Steik av rein og elg har jeg aldri sett ;o)

Det er da veldig vanlig, men kanskje jeg bare er heldig med butikkene jeg handler i?

Skrevet

Det er da veldig vanlig, men kanskje jeg bare er heldig med butikkene jeg handler i?

Det er stort sett bare muslimer som driver butikker her og jeg bare lurer på om de ikke tenker på svinekjøtt slik at det går an å be om at de tar det inn.

Skrevet

Det skyldes logistikken. Der det ikke selges svinekjøtt, der tas det ikke inn. Logistikken er ofte automatisk. Langsomt vendes folk til å handle varer det selges mye av og derfor finnes mye av i hyllene. Det er deler av byen det nesten bare selges kjøttdeig :-), og steder det selges merkelig mye fisk.

Skrevet

Det skyldes logistikken. Der det ikke selges svinekjøtt, der tas det ikke inn. Logistikken er ofte automatisk. Langsomt vendes folk til å handle varer det selges mye av og derfor finnes mye av i hyllene. Det er deler av byen det nesten bare selges kjøttdeig :-), og steder det selges merkelig mye fisk.

Her selges kylling i alle varianter og endel lam og jeg er så lei av kylling og kalkun og lam er jeg ikke så glad i.

Det siste året har jeg kjøpt alle svinekotelettene jeg kommer over men nå er det tomt igjen.

Jeg skjønner jo at det logiske i at det man selger lite av tar man ikke inn, men spiser nordmenn kylling 5 ganger i uka eller er det her liksom.

Fisk må vi helt ned på Grønland for å få tak i. Alle fiskeforretningene er lagt ned. Kun fiskepinner, seibiff og fiskemat i butikkene.

Skrevet

Nei, halal-svinekjøtt må nok betegnes som et nisjeprodukt...

*lol*

Skrevet

Det er stort sett bare muslimer som driver butikker her og jeg bare lurer på om de ikke tenker på svinekjøtt slik at det går an å be om at de tar det inn.

Om de ikke tar inn svinekjøtt i sortimentet pga kommersielle årsaker, så kan det jo hende at du kan bestille varer??

Har ikek prøvd det, men mulig det går. Så kan du bestille opp flere produkter og putte i fryser'n!

Evt kan du gjøre som min mor gjorde i min barndom: kjøpe et helt slakt og dele opp selv med kjøttsag og -øks!

;-)

Skrevet

Her selges kylling i alle varianter og endel lam og jeg er så lei av kylling og kalkun og lam er jeg ikke så glad i.

Det siste året har jeg kjøpt alle svinekotelettene jeg kommer over men nå er det tomt igjen.

Jeg skjønner jo at det logiske i at det man selger lite av tar man ikke inn, men spiser nordmenn kylling 5 ganger i uka eller er det her liksom.

Fisk må vi helt ned på Grønland for å få tak i. Alle fiskeforretningene er lagt ned. Kun fiskepinner, seibiff og fiskemat i butikkene.

Du bor i en urban muslimsk ørken.

Jeg tror vi må til Svinesund (Pigs Bay) for å fylle opp frysern med billig flesk.

Snart er det vel ikke øl og tequila å få nedi der heller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...