Gå til innhold

Heimevernets utstyr i bruk i heimen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min var på heimevernsøvelse i forrige uke. Det tar jo litt tid før alt utstyret er pakket bort, så det flyter av grønne dingser og klær her for tiden....

Vel - noen ganger kan utstyret komme til nytte:

På mandag var min kjære hjemme med jentene. Hun minste har nettopp sluttet med bleie, i teorien. Hun hadde to digre uhell i trusa, og det var slett ikke bare tiss. Men min kjære visste råd:

Han fant frem gassmaska og hadde den på mens han fikk av henne tøyet, høytrykkspylte henne (nesten da), vasket henne og fikk lagt det skitne tøyet i bløt!!!!

Snakk om hendig mann jeg har :-)

Skrevet

Han skremte ikke jentungen da:-)

Nei - tydeligvis ikke. Han fortalte det i dag. Tok frem gassmaska og viste til minstejenta og sa: "Husker du denne igjen? Kan du fortelle om når pappa brukte den?" Og snuppa fortalte: "Mæ bæsja - pappa skifte på mæ - han ha den på på badet - mæ bæsja massa!!!"

Morsomt :-)

Skrevet

Nei - tydeligvis ikke. Han fortalte det i dag. Tok frem gassmaska og viste til minstejenta og sa: "Husker du denne igjen? Kan du fortelle om når pappa brukte den?" Og snuppa fortalte: "Mæ bæsja - pappa skifte på mæ - han ha den på på badet - mæ bæsja massa!!!"

Morsomt :-)

LOL!

Tross alt bedre enn det en bekjent av mannen min gjorde (og det ved HVERT bleieskift):

Han hadde på seg øreklokker så han skulle slippe å høre grininga!

Skrevet

LOL!

Tross alt bedre enn det en bekjent av mannen min gjorde (og det ved HVERT bleieskift):

Han hadde på seg øreklokker så han skulle slippe å høre grininga!

*kremt*

Mannen min brukte hørselsvern noen ganger også han, da eldstemann var baby og hadde kolikk...

Husker vi hadde noen venner med baby på samme alder. En dag vi var på besøk der, oppdaget vi at også der lå hørselsvernet fremme i stua....

*s*

Skrevet

*kremt*

Mannen min brukte hørselsvern noen ganger også han, da eldstemann var baby og hadde kolikk...

Husker vi hadde noen venner med baby på samme alder. En dag vi var på besøk der, oppdaget vi at også der lå hørselsvernet fremme i stua....

*s*

Det er vel egentlig en utmerket bra metode for å beholde roen med et kolikkbarn i huset. Babyskriking er jo helt uutholdelig å høre på, og skal man ha noe som helst å bidra med, kan man ikke være superstresset selv..

Skrevet

*kremt*

*s*

Nå har ikek jeg noen erfaring med kolikkbarn (heldigvis), men jeg skulle tro at det å bruke hørselsvern i en slik situasjon er en annen sak enn v bleieskift! ;-)

Etter hva jeg har skjønt, så gråter kolikkbarn i perioder uten stans, til tross for at det blir båret rundt osv.

Ved et bleieskift er det jo større fare for at barnet begynner å gråte dersom den som skifter er brå i bevegelsene etc.Jeg synes da det er bedre å prøve å få barnet til IKKE å gråte, enn å bare dure frem med øreklokker på! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...