Gjest prust Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Mannen min var på heimevernsøvelse i forrige uke. Det tar jo litt tid før alt utstyret er pakket bort, så det flyter av grønne dingser og klær her for tiden.... Vel - noen ganger kan utstyret komme til nytte: På mandag var min kjære hjemme med jentene. Hun minste har nettopp sluttet med bleie, i teorien. Hun hadde to digre uhell i trusa, og det var slett ikke bare tiss. Men min kjære visste råd: Han fant frem gassmaska og hadde den på mens han fikk av henne tøyet, høytrykkspylte henne (nesten da), vasket henne og fikk lagt det skitne tøyet i bløt!!!! Snakk om hendig mann jeg har :-) 0 Siter
Gjest leonor Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Han skremte ikke jentungen da:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Han skremte ikke jentungen da:-) Nei - tydeligvis ikke. Han fortalte det i dag. Tok frem gassmaska og viste til minstejenta og sa: "Husker du denne igjen? Kan du fortelle om når pappa brukte den?" Og snuppa fortalte: "Mæ bæsja - pappa skifte på mæ - han ha den på på badet - mæ bæsja massa!!!" Morsomt :-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Nei - tydeligvis ikke. Han fortalte det i dag. Tok frem gassmaska og viste til minstejenta og sa: "Husker du denne igjen? Kan du fortelle om når pappa brukte den?" Og snuppa fortalte: "Mæ bæsja - pappa skifte på mæ - han ha den på på badet - mæ bæsja massa!!!" Morsomt :-) LOL! Tross alt bedre enn det en bekjent av mannen min gjorde (og det ved HVERT bleieskift): Han hadde på seg øreklokker så han skulle slippe å høre grininga! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 LOL! Tross alt bedre enn det en bekjent av mannen min gjorde (og det ved HVERT bleieskift): Han hadde på seg øreklokker så han skulle slippe å høre grininga! *kremt* Mannen min brukte hørselsvern noen ganger også han, da eldstemann var baby og hadde kolikk... Husker vi hadde noen venner med baby på samme alder. En dag vi var på besøk der, oppdaget vi at også der lå hørselsvernet fremme i stua.... *s* 0 Siter
Paloma Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 *kremt* Mannen min brukte hørselsvern noen ganger også han, da eldstemann var baby og hadde kolikk... Husker vi hadde noen venner med baby på samme alder. En dag vi var på besøk der, oppdaget vi at også der lå hørselsvernet fremme i stua.... *s* Det er vel egentlig en utmerket bra metode for å beholde roen med et kolikkbarn i huset. Babyskriking er jo helt uutholdelig å høre på, og skal man ha noe som helst å bidra med, kan man ikke være superstresset selv.. 0 Siter
morsan Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 *kremt* Mannen min brukte hørselsvern noen ganger også han, da eldstemann var baby og hadde kolikk... Husker vi hadde noen venner med baby på samme alder. En dag vi var på besøk der, oppdaget vi at også der lå hørselsvernet fremme i stua.... *s* Nå har ikek jeg noen erfaring med kolikkbarn (heldigvis), men jeg skulle tro at det å bruke hørselsvern i en slik situasjon er en annen sak enn v bleieskift! ;-) Etter hva jeg har skjønt, så gråter kolikkbarn i perioder uten stans, til tross for at det blir båret rundt osv. Ved et bleieskift er det jo større fare for at barnet begynner å gråte dersom den som skifter er brå i bevegelsene etc.Jeg synes da det er bedre å prøve å få barnet til IKKE å gråte, enn å bare dure frem med øreklokker på! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.