Gå til innhold

Hvor god kontakt kan man ha med eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du kontakt med din eks? I hvilken grad, besøker du han? Ringer du han? Sender du sms eller har han på msn eller sender mail? Hva syns din nye flamme evnt. om det? Og hva med din nye flamme, hvor stor grad tillater du at han har kontakt med sin?

Skrevet

Kommer alltid litt på hvor godt forhold de har hatt, hvorfor det blir slutt osv.

Som hovedregel synes jeg det er ok at de forblir venner når de har felles barn osv. Det er jo det beste for alle parter.

Når det ikke er barn med i bildet synes jeg personlig at det kan være litt unaturlig i mange tilfeller. Når det er sagt er min kjære mann aktiv på både mail, sms og telefon med sin eks, uten at det gjør meg noe som helst. Det har noe med hvordan de har hatt det tidligere i forbindelse med bruddet og hvorfor det ble et brudd.

Skrevet

Det har vel litt å si om man har barn sammen eller ikke, har man det må man jo ha kontakt enten man vil eller ikke.

Jeg har endel kontakt med min eks, vi sender sms, og det hender vi prater på msn, selv om det er ytterst sjelden. Det hender også at vi går ut og spiser sammen, men dette er jo for barna sin del, hadde vi ikke hatt barn hadde jeg nok ikke hatt kontakt med ham tror jeg.

Kjæresten min syns dette er helt OK, og han har samme type kontakt med sin eks som han har 2 barn med.

Skrevet

Jeg har mye kontakt med eksen min. Men det er fordi han mistet begge foreldrene rett etter at vi ble sammen (han var bare 20 år da), og mine foreldre ble viktige støttespillere for ham.

Det ble slutt mellom oss for noen år siden, men han er enda en del av livet mitt. Både fordi han enda har god kontakt med foreldrene mine og fordi jeg nå ser på ham som en veldig god venn, som jeg har delt utrolig mye sammen med.

Jeg har nå ny samboer, som synes det er helt ok at jeg har kontakt med eksen. For det er jo det han er. En eks. Det er samboeren min jeg elsker og vil dele livet med, og det er han klar over også.

Så det er ikke noe fasitsvar på hvor mye/lite kontakt man skal/bør/må ha med en eks. Har man barn sammen, sier det seg jo selv at kontakten bør være deretter.

Skrevet

Har kontakt med ekser og elskerinner jeg har og har hatt et godt forhold til.

Jeg har naturligvis ikke kontakt med ekser jeg ikke liker og som ikke liker meg.

Hva mine framtidige partnere sier om den saken driter jeg i. Jeg dumper ikke venner bare fordi jeg hadde sex med dem for 5 år siden, og jeg forventer naturligvis heller ikke at mine partnere gjør det.

Gjest Respatexan
Skrevet

Har kontakt med ekser og elskerinner jeg har og har hatt et godt forhold til.

Jeg har naturligvis ikke kontakt med ekser jeg ikke liker og som ikke liker meg.

Hva mine framtidige partnere sier om den saken driter jeg i. Jeg dumper ikke venner bare fordi jeg hadde sex med dem for 5 år siden, og jeg forventer naturligvis heller ikke at mine partnere gjør det.

"Hva mine framtidige partnere sier om den saken driter jeg i. Jeg dumper ikke venner bare fordi jeg hadde sex med dem for 5 år siden, og jeg forventer naturligvis heller ikke at mine partnere gjør det."

Jeg tenker det samme, men det er det neimen ikke alle som gjør. Har hatt problemer med akkurat det.

Skrevet

"Hva mine framtidige partnere sier om den saken driter jeg i. Jeg dumper ikke venner bare fordi jeg hadde sex med dem for 5 år siden, og jeg forventer naturligvis heller ikke at mine partnere gjør det."

Jeg tenker det samme, men det er det neimen ikke alle som gjør. Har hatt problemer med akkurat det.

Jeg har kun hatt en av kontrollfreak-typen, og hun dumpa jeg naturligvis rimelig radig.

Det verste er at jeg snart kommer til å bli skjelt ut fordi jeg ikke tar hensyn til mine partnere.

Men man må stille seg spørsmål om hvem som ikke tar hensyn når kontrollfreaker ber noen kutte ut venner.

Skrevet

Det har vel litt å si om man har barn sammen eller ikke, har man det må man jo ha kontakt enten man vil eller ikke.

Jeg har endel kontakt med min eks, vi sender sms, og det hender vi prater på msn, selv om det er ytterst sjelden. Det hender også at vi går ut og spiser sammen, men dette er jo for barna sin del, hadde vi ikke hatt barn hadde jeg nok ikke hatt kontakt med ham tror jeg.

Kjæresten min syns dette er helt OK, og han har samme type kontakt med sin eks som han har 2 barn med.

hihi -jeg har kommet dit hvor jeg må si: "det har jo litt å si om man har barnebarn sammen eller ikke..."

Gjest Ikke i det hele tatt
Skrevet

Eksen min er død. Ulykke for mange år siden. Det er stykt å si det, men det var en lettelse ettersom han gjorde alt for å ødelegge for meg i mitt nye forhold.

Gubben har kontakt med eksen fordi de har barn sammen, og det er helt OK. Jeg snakker også med henne.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ha utmerket kontakt med flere ekser.De både mailes, ringes og besøkes. De er gode venner.

Det synes jeg ikke nye flammer har noe med, de burde stole såpass på meg at de vet hva som er nå, og hva om var da, og at et går an å være vennlig og glad i, uten at folk må være kjærester, eller at det er noe seksuelt.

Jeg ville selvfølgelig heller ikke lagt meg opp i nye flammers ekser.

(Når det er sagt synes jeg ofte det er MYE skumlere med folk som brennhater eksene sine, baktaler, ordner og gløder mens det pågår, det virker som de enten er veldig følesesmessig engasjerte fortsatt, er totale kontrollfreaks, eller totalt firkanta og regelbundne på hvorda ting "skal" være i hva slags forhold..Med mindre det er sykt gode grunner..Det er freaky.)

:-)

Skrevet

Jeg ha utmerket kontakt med flere ekser.De både mailes, ringes og besøkes. De er gode venner.

Det synes jeg ikke nye flammer har noe med, de burde stole såpass på meg at de vet hva som er nå, og hva om var da, og at et går an å være vennlig og glad i, uten at folk må være kjærester, eller at det er noe seksuelt.

Jeg ville selvfølgelig heller ikke lagt meg opp i nye flammers ekser.

(Når det er sagt synes jeg ofte det er MYE skumlere med folk som brennhater eksene sine, baktaler, ordner og gløder mens det pågår, det virker som de enten er veldig følesesmessig engasjerte fortsatt, er totale kontrollfreaks, eller totalt firkanta og regelbundne på hvorda ting "skal" være i hva slags forhold..Med mindre det er sykt gode grunner..Det er freaky.)

:-)

Ja, for all del - å ha en partner som brennhater eksen sin er skummelt! Man lurer på

1. er han virkelig over henne? og

2. eller er han bare eiesyk og risikerer å bli slik overfor meg også hvis det blir slutt?

Men jeg kan dog betakke meg for tanken om at han skulle ha _jevnlig_ kontakt med eksen, i særdeleshet om de skulle ha et nært og personlig forhold, snakke om "hemmeligheter" og slikt.

Skrevet

hihi -jeg har kommet dit hvor jeg må si: "det har jo litt å si om man har barnebarn sammen eller ikke..."

Og om ca 13 år kommer du til å si: Det kommer an på om man har OLDEbarn sammen, da! ;-)

*ert ert*

Skrevet

Ved begge bruddene var det en del styr, og ting som var vanskelig å tilgi osv. Jeg har i begge tilfellene forsøkt å strekke ut en hånd og kunne spør hvordan det går iblant etter at følelsene for hverandre er helt borte, men det fikser de ikke.

Så... nada, desverre.

Jeg har veldig vanskelig for å takle at en eventuell kjæreste har særlig kontakt med eksene sine, men det er jo selvsagt ikke noe jeg kan nekte ham.

Skrevet

Og om ca 13 år kommer du til å si: Det kommer an på om man har OLDEbarn sammen, da! ;-)

*ert ert*

Ja - forundre meg ikke :) mora mi var 59 da hun ble oldemor -min mormor er nå tippoldemor til en 5-6 stk -den eldste er 16...:)

Skrevet

Ja - forundre meg ikke :) mora mi var 59 da hun ble oldemor -min mormor er nå tippoldemor til en 5-6 stk -den eldste er 16...:)

*he he* Det er forskjell på hurtigheten i ulike familier, ja!

Min var nok ekstremt treig, for den eldste bestefaren min var født i 1890!

Skrevet

*he he* Det er forskjell på hurtigheten i ulike familier, ja!

Min var nok ekstremt treig, for den eldste bestefaren min var født i 1890!

Bestefaren til mine to eldste var født i 1891 så her er man enda tregere.

Skrevet

Bestefaren til mine to eldste var født i 1891 så her er man enda tregere.

Oi! Skikkelig mosegrodde gubber altså! ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har et godt forhold til alle eksene mine, og min husbond og jeg er omgangsvenner med et par av dem + deres nye. Disse eksene var venner av meg før vi ble kjærester, og vi tilhørte samme gjenger. Var absolutt ikke naturlig å kutte kontakten etter at forholdet var over.

De andre eksene bor langt unna nå, var ikke venner før vi ble sammen, og jeg har ikke barn med noen av dem. Hadde invitert dem på kaffe om de var i området, men ikke naturlig å ha langdistansekontakt.

Skrevet

Oi! Skikkelig mosegrodde gubber altså! ;-)

Ikke sant, han fikk unger mellom 1910 og 1920 og så et nytt sett mellom 1950 og 1960.

Jeg har aldri sett ham jeg, han døde før jeg kom inn i bildet :o)

Skrevet

Ja, for all del - å ha en partner som brennhater eksen sin er skummelt! Man lurer på

1. er han virkelig over henne? og

2. eller er han bare eiesyk og risikerer å bli slik overfor meg også hvis det blir slutt?

Men jeg kan dog betakke meg for tanken om at han skulle ha _jevnlig_ kontakt med eksen, i særdeleshet om de skulle ha et nært og personlig forhold, snakke om "hemmeligheter" og slikt.

3. Kommer hun den dagen det blir slutt mellom oss til å omtale meg som den samme psykopaten hun i stående stund omtaler sine ekser som?

Svar: Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...